Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Windows XP Pro reg problem

  1. #1

    Windows XP Pro reg problem

    Köpte en fleranvändarlicens då Microsoft tvingade fram detta genom att meddela att om vi inte köpte då skulle vi tvingas att köpa mycket dyrare sedan (Windows Upgrade Advantage). Det kostade över 18000 vill jag minnas. Efter detta har jag likviderat bolaget, men fört över allt till ett nytt bolag med samma namn. Microsoft hänvisar mig till återförsäljaren för att koda om licenserna till nya bolaget. Återförsäljaren finns inte längre, och jag vet inte vilket bolag som Microsoft har licenserna bokade på. När jag förra året började installera XP Pro på första datorn upptäckte jag att jag hade inga "Key codes". Fick kontakt med en tidigare medarbetare hos försvunna återförsäljaren som sände mig en massa key codes och en key code viewer och ett change key code program. Nu kommer det upp:
    ***************************
    Den produktnyckel som finns på din dator kommer från en volymlicensieringsnyckel som har blockerats. En volymlicensieringsnyckel licensieras normalt till organisationer som använder många kopior av Windows. Om en volymlicensieringsnyckel rapporteras stulen eller läckt blockeras den från att kunna godkännas vid validering.
    ***************************
    Detta sköts av programmet "Windows Genuine Advantage" som installerats som en uppgradering. Tar jag bort det via Kontrollpanelen och Lägg till - Ta bort Program slipper jag den texten. Nu till min fråga: Är det sant att Microsofts nästa åtgärd är att XP en dag inte fungerar utan bara kraschar? Har hört ett sådant rykte. Jag vill ogärna betala två gånger för samma vara! Tacksam för inlägg i frågan!

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm..

    Snacka om tur att man inte använder Fönster-produkter alls !
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    leta efter en crackad LegitCheckControll.dll (version 1.4.393.0) å sätt den i c:\windows\system32 å skriv över den gammla så borde det vara fixat.

    de koder som du har fått tag på är olagliga dem med så....
    du får annars leta efter vilka koder som användes förut.....

    tror inte att det kommer kracha en dag, men kan hända att du inte kan logga in ifall den tycker att du har olaglig kopia

    /Mami
    VU+ Duo2 DVB-C + Twin DVB-S2 med OpenVix.
    Parabol: 1x Universal LNB + Rotor

  4. #4

    Windows XP Pro reg problem

    Krascha eller inte logga in är väl samma helvete. Finns det en lösning? Jag har avinstallerat Windows Genuine Advantage så meddelandet kommer inte upp. Jag följde länken och hittade:
    *****************
    Before pressing 'Custom' or 'Express' buttons paste this text to the address bar and press enter:

    javascript:void(window.g_sDisableWGACheck='all')

    It turns off the trigger for the key check.
    *****************
    Men då ska jag väl ha Windows Genuine Advantage installerat igen? Sedan förstår jag inte "Before pressing 'Custom' or 'Express' buttons", vad är det?
    Det program som byter key code fungerar inte nu efter att sp2 har installerats. Dessutom ändrades key code av sp2-installationen.
    Känner mig villrådig. Är jag i fällan?

  5. #5
    mami
    Var skulle man kunna hitta den crackade LegitCheckControll.dll (version 1.4.393.0).
    Har försökt med google och dc++ men utan att hitta en sådan.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    Men vänta här nu, räcker det inte med:

    Starta internet explorer - > tools -> manage addons
    och bara disabla "Windows Geniune Advantage"?

    Man får i alla fall updates samt att det är slutgnällt om serienummret.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av eviln
    Men vänta här nu, räcker det inte med:

    Starta internet explorer - > tools -> manage addons
    och bara disabla "Windows Geniune Advantage"?

    Man får i alla fall updates samt att det är slutgnällt om serienummret.
    Är ju inte fel att prova, men för mig fungerade det inte efter att MS skickade ut senaste uppgraderingen av Windows Genuine Advantage blev tvungen 8) att ersätta LegitCheckControll.dll med en crackad då fungerade uppdateringen.

    tonu
    Nu finns en crackad LegitCheckControll.dll upplagd i filarkivet

  8. #8
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Vi tillåter inte sådana filer här.
    Crack/Serials etc.

  9. #9
    Men var skall man söka för att hitta såna?

  10. #10
    Den måste finnas på varenda hub i DC, den heter Windows.Genuine.Advantage.Validation.v1.4.393.0.CR ACKED-iND

    Annars kanse någon har lust att skicka den i PM istället för att lägga upp den i filarkivet
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. Windows 7 Ultimate problem
    Av deep007 i forum Windows
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-04, 12:39
  2. windows installer problem
    Av tonu i forum Windows
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 18:57
  3. Windows XP problem
    Av Anders_79 i forum Windows
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-07-08, 18:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss