Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Cardsharing på en 500C box...

  1. #1
    Gäst

    Cardsharing på en 500C box...

    Hjälp mig plz!
    Jag har inte tid att sitta timma ut timma in för att förstå detta med cardsharing till 100% och köra try-and-error. Kan någon snäll själ hjälpa mig att få detta att fungera.

    Jag har testat att köra Gemeni 2.60 på den och det fungerar så långt att jag kan installera imagen men sedan får jag inte bild i ComHems nät enns.
    På en nyinstallerad box.
    Har då gått tillbaka till den senaste Leatherface och där får jag bild men där ser jag inte enns vilken Cam som körs.

    Skrivelser om att läs forum hit eller dit det undanbedes för tro mig jag har gjort det och det ger ingenting för mig. Har inte tiden att sitta all den tid det tar då man önskade redan att dygnet var 27 timmar i stället.

    Om någon snäll själ har en manual för "dummies" så vore det guld. Finns en här på detta forum men den är inte helt hundra då jag inte fick det att fungera. Skulle vilja ha en för hur man ska göra i boxen som ska aggera server och en för den som ska aggera klient. Ska köra det i samma hus på 3 boxar.
    Den som hjälper mig kommer jag att betala lite för besväret och då ska den lösningen vara det som löser det åt mig.

    Tja det var det lilla.

    // Mvh MrZeus

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    469
    Tackad
    28 gånger
    Hej, jag vill bara tala om att jag inte har tid att hjälpa dig, skulle tro att ingen annan heller har tid. Så mycket att du inte har tid vet vi i alla fall.

  3. #3
    Gäst
    Volvo3 // Att sådanna som du bara orkar svara enns! Sådanna mess undanbedes för det ger ingenting här inne! Om du nu inte har tid: Bra! ...men hur kan du svara för alla? Förstår mig inte på sådanna som dig om jag ska vara ärlig!

    Men men...

    // MrZeus

  4. #4
    Men ärligt talat hur tror du att någon ska kunna/ha lust att skriva en manual som passar just dig?

    Har man inte viljan att sätta sig in i hur hur en DB + CS fungerar så kanske man inte ens ska ge sig på det :roll:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5

    Re: Cardsharing på en 500C box...

    Citat Ursprungligen postat av MrZeus
    Jag har inte tid att sitta timma ut timma in för att förstå detta med cardsharing till 100% och köra try-and-error.
    Om du inte tycker dig ha tid att syssla med det kanske du ska ägna dig åt nåt annat istället. Det finns få saker som retar upp folk så mycket som att säga "Jag orkar inte leta själv men ni kan väl servera allt på silverfat bara för att jag är så upptagen"....
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  6. #6
    Gäst
    T-Bird // Om det nu e så som du säger då undrar man ju varför det överhuvudtaget finna manualer eller har jag fel? Förstår mig inte på ditt svar och kan inte hitta en regel i detta forum som säger att man inte får ställa en sådan fråga! Så min fråga är hur en CREW kan enns kommentera mitt inlägg?

    Johan // Nej jag har inte tid till detta men får jag hjälp att lösa det då lär jag mig som precis alla andra och vet inte om du är läskunning, jag skrev att jag betalar för den som hjälper mig men det kanske gled förbi dina ögon eller ville du inte se det? Javist kan man kalla det att få det på ett silverfat men jag e berädd att betala för det för att min TID inte räcker till. Det står ComHit Crew på både dig och inlägget innan och jag förstår inte att ni enns lägger er i detta, verkar inte vara ett seriös forum detta och jag har sett inlägg från CREW innan och jag blir häpen över dom svar ni ger. Jobbar själv som ASP programerar och vet vad man måste hålla sig till men här verkar det inte gälla.

    SKÄRPNING NU CREW FOLKET!

  7. #7
    Nu är det som så att jag väljer själv vad jag vilka inlägg jag kommenterar och det är knappast nått du kan/ska lägga dig i.

    Ställ en vettig fråga och chansen att du ska få svar är betydligt större.
    Vill du anställa folk så rekommenderas www.amv.se
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  8. #8
    Gäst
    T-Bird // Hördu Mr Polisen ta och skärp dig nu!
    Nej tacka vetja Dreamboxx.nu där fick jag hjälp på en gång mot samma fråga som här men här inne är man självgoda och då snackar jag om dig T-Bird.

    Tycker nog att du själv ska kontakta AMW åtmistone för en kurs i svenska språket samt skaffa dig ett jobb efter den kursen och inte snö in din lilla TV värld. Nej nu ska jag bara leta efter knappen jag kan ta bort mitt konto på detta forum som håller den lägsta kvalite jag varit med om.

    Over and out!

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Anonymous
    T-Bird // Hördu Mr Polisen ta och skärp dig nu!
    Nej tacka vetja Dreamboxx.nu där fick jag hjälp på en gång mot samma fråga som här men här inne är man självgoda och då snackar jag om dig T-Bird.

    Tycker nog att du själv ska kontakta AMW åtmistone för en kurs i svenska språket samt skaffa dig ett jobb efter den kursen och inte snö in din lilla TV värld. Nej nu ska jag bara leta efter knappen jag kan ta bort mitt konto på detta forum som håller den lägsta kvalite jag varit med om.

    Over and out!
    Jag har absolut inget emot folk som frågar både det ena å det andra. Inga frågor är för dumma för att inte kunna ställas.
    Men i ditt fall så luktar det lathet lång väg.
    Jag tycker det är underbart att folk som du inte får nån hjälp, ty detta vi håller på med är en hobby. En hobby KOSTAR pengar & tar TID. Är men inte beredd på det så ska man skaffa ett abb.

    El L :lol: kk :lol:

  10. #10
    Den som söker finner
    Dreambox 7000s Samsung 9500 patchad Nokia 9310 x4 tvilling abb på fampak.Triax dvb 354 t. Sat 1*W 5*E 13*E

Liknande ämnen

  1. Bra TvKort för Cardsharing med Dreambox 500C?
    Av KabelKillen i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-15, 17:04
  2. Cardsharing med 500c ?
    Av kulmagen i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 15:01
  3. Nya 500c DB box
    Av 21an i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 20:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss