Sidan 3 av 10 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 96

Ämne: Teckning av Muhammed

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av muhammed_3
    Idioter som hotar att döda i Allahs namn är IDIOTER. Islam är en väldigt fridfull och vacker religion men den missbrukas för mycket. Allah har inte sagt att man ska döda någon och Muhammed har inte sagt alla kvinnor ska vara klädda som ninjor och inte få göra något. Det är väldigt fel. Profeten sa själv, du skall hedra din fru och älska henne. Men det finns en del som missbrukar detta. Terrorister som säger att Allah vill att de ska döda i hans namn är fel, för jag tror knappast Allah loggade in på MSN och sa till Bin Laden att attackera USA. Människor som de här som förväntar sig att se paradiset, det är nog det sista de kommer se. För såna är knappast välkomna där. Och koranen förbjuder att man tecknar profeten för jag tror nog på 1500 år så kommer inte hans riktiga bild se likadan ut. Man vill inte att människor ska få fel uppfattning. Hur kan vi garantera att Jesus ser ut så som han gör på bilderna?
    Väl talat.

  2. #22
    Jag vet inte om jag ska orka blanda mig i diskussionen, men jag har svårt för att låta sånt här vara.

    För min del är jag i alla fall helt övertygad om att muhammed inte hade en stubintråd i nacken, om han nu över huvud taget någonsin har existerat, så hur han framställs på bilder 1500 år senare tycker jag är ganska orelevant. Och jag vet inte varför vare sig han eller Jesus eller vem det nu vara må skall behöva framställas korrekt, det viktigaste är väl vad de bägge herrarna och deras motsvarigheter inom andra religioner har för lära och vilken man själv väljer att följa.

    Jag är inte någon hejare på Islam, men jag kan i alla fall kristendomen någorlunda och kort sammanfattat så går hela Jesus lära ut på att vi ska försöka vara lite snällare mot varandra, banne mig tycker jag mig minnas att Muhammed hade ungeför samma tankegångar han också ändå får vi inte glömma att det historiskt sett har dödats enormt mycket människor i Muhammeds namn men många gånger fler i Jesu namn. Allt bottnar i hur man väljer att tolka de olika texterna samt i hur maktgirig man är. Det är fruktansvärt sant det gamla talesättet som säger att tron kan förflytta berg. Kan man tolka en text och vinkla den på så sätt att innebörden blir att den högre makten vill att det ska vara si eller så kan man få ett massivt folkligt stöd bakom sig och uträta precis vad man vill, något som kanske utnyttjas starkast av muslimska fundamentalister idag, men historiskt sett så har nog de kristna fundamentalisterna utnyttjat det här betydligt oftare.

    Men för att gå tillbaka till karikatyrbilderna av Muhammed... Är dom så farliga egentligen? Jag tror ju att andemeningen med dem inte är att de ska vara komiska utan att folk ska få sig en liten tankeställare och tänka efter om det verkligen var en sån våldsam lära som Muhammed förkunnade.

    Gjorde någon liknande karikatyrer av Jesus så skulle jag nog bara ta det med en axelryckning först, men sedan kanske tänka efter lite och försöka förstå innebörden i bilden, vad tecknaren har tänkt sig när han eller hon ritade bilden men sedan återgå till min egna men kanske en smula reviderade världsuppfattning.




    Att göra karikatyrer av hinduernas gudar funkar ju inte, för dom har ju hur många som helst och som ser ut hur som helst. Så hur man än ritar så lär det ju alltid finnas en gud som ser ut så. Rätt skön religion egentligen
    Nollvision i skogen

  3. #23
    Det måste va rätt hopplöst att vara religiös... Jag menar, att tro på nåt, som ingen kan bevisa är sant, men ändå hävda, att så är fallet. Samtidigt som man påstår att andra religioner inte är den "rätta", å då få mothugg av deras anhängare, som påstår att, det är precis tvärtom :? . Inte underligt att det skapar motsättningar. Möjligen kan jag tänka mig, att tro lite på Robert Lind från Kramfors .

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  4. #24
    http://tv4.se/tv4/sites/texttv/texttv.aspx?page=120

    Va fan är det för folk?
    Nu hatar dom allt och alla.
    Nej nu blir jag f-baskad om det är så de hatar oss så kan de ju fara hem så blir det mindre bidrag för oss och dela ut.

  5. #25
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Ohh... Ska man få damma av sin AK5'a å ut å kriga lita
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  6. #26
    OK, de går lite i överdrift de måste jag hålla med om som muslim, men jag vill bara säga att Osama Bin Laden och hans anhängare, ÄLSKAR DET HÄR. De är inte ens arga, jag tror inte de bryr sig så mycket. Men det här är en ursäkt för dem. Det är en ursäkt så de kan attackera länder och ha en ursäkt och den ursäkten är, NI FÖROLÄMPADE VÅR RELIGION. Det här är precis vad de vill ha, danskarna serverade detta på ett silverfat åt dem.
    Men jag hoppas läget lugnar ner sig. Men det är ändå ingen ursäkt för att döda och slakta oskyldiga människor. Och ibland så överdriver nyheterna med ibland, så tro inte på allt ni läser.

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    Ohh... Ska man få damma av sin AK5'a å ut å kriga lita
    Eller dra på sig ett bombbälte när Yihadkrigarna kommer till sverige med sina mulor

  8. #28
    Mohammed gick omkring och degade i Rinkeby Centrum och bäst han gick där så sparkade han till en flaska som låg på marken.
    Lite på skämt sa han: Anden, kom ut ur flaskan. Se på fan, det kom verkligen en ande ur flaskan och anden sa:
    Mannen, du räddade mig ur flaskan så du får tre önskningar.
    Fettcool, tänkte Mohammed. Okej, jag önskar att jag var på en varmare, skönare ställe... hajjar ru? Swiiiisch, så var han nere i Orienten.
    Fettcool, tänkte Mohammed igen. Okej, jag önskar att alla mina homies var här och att vi alla hade sex med en massa babes. Swiiiisch, så var alla hans vänner där och de hade ormgrop med en massa fotomodeller.
    Fettgrymt, tänkte Mohammed. Okej, jag önskar att jag var ekonomiskt oberoende för resten av mitt liv. Swiiiisch, så var han tillbaka i Rinkeby.

  9. #29
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Förstår hur du menar muhammed_3... Men ta detta på rätt sätt... Visst är en kränkande sak som danskarna har gjort MEN det är ingen ursäkt att börja bränna flaggor å hota med blodband å skit...

    Skulle Sverige göra samma sak varje gång vi blev kränkta på ett eller annat sätt så vetefan vart det hade slutat... Vi ska ju vara glada för att musslimerna inte har några kärnvapen... Annars hade det ju varit öken här idag... Dom skiter ju vad alla säga... Dom drar alla över samma kannt... Istället för att nu ta den här dansken som kränkt dom å ställa han inför rätta i deras land eller döda han eller nått så hota dom med att döda alla nordiska folk... Hur normalt är det?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  10. #30
    Jo, det var ju lite onödigt av danskarna, men å andra sidan tenderar de att bete sig som rötägg mot alla som inte är danskar - inkluderat svenskar. Nu ska vi förvisso inte måla Mohammed på väggen, men tyvärr är vi inblandade vare sig vil vill eller inte och det räcker nog inte med dagens dagbidrag som vi betalar ut till halva mellanöstern för att blidka Usama & co. När nu "the shit hits the fan" får även vi på stå ut med hot från Al Aqsa brigaderna och andra terroristföreningar. Detta tycker jag är för jäkligt med tanke på att man här i sverige faktiskt hela tiden fördömt de här teckningarna.
    Vad som förvånar mig är att man här i gammal sedvanlig ordning inte reagerar mot att det här banditpacket hotar svenska medborgare och på sikt kanske Sverige. Jag tycker att vi här borde sätta hårt mot hårt i stället för att slicka röv. Vilken sida jag väljer är väl uppenbart. Jag väljer i alla fall till fördel för en bandit som inte ens kan skilja mellan länder. I mina ögon borde de nukas, fast det överlåter jag till deras kära "icke erkända" grannland Israel. Men lugn och fin - snart hotar de nog hela EU eftersom vi drar in bidragen till Hamas (som f ö på polska kan översättas till skitstövlar) och då får de nog smaka på andra bullar med tanke på att det finns andra folk i unionen som inte tar lätt på att småbanditer hotar dem.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss