Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Windows XP bandbreddsreservering

  1. #1

    Windows XP bandbreddsreservering

    Jag läste att windows xp har en bandbreddsreservering på 20%.

    Någon som vet hur man tar bort det?
    /klas

    --------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

  2. #2
    Jag vet att jag har läst om detta tidigare, samt testat en ändring i registry för att ta bort det. Jag undrar om det inte är så att reserveringen bara slår in när den ska ladda ner updates - för jag märkte ingen skillnad.

    Om jag kör TPtest på en rå XP så har jag "rätt" hastighet kan väl också tilläggas.

    Edit: Hittade en liten artikel i ämnet. Verkar som att hela saken bara är bull http://www.tweakxp.com/article37125.aspx

  3. #3
    Eller så följer du denna anvisning

    start/kör/gpedit.msc => computerconfig/Admin.../Network/QoS/limit reservable... aktivera och sätt värdet till 0

    Lycka till
    Egen parabol, Samsung 9500 AY, MP 3.6, MII, Titanium, Goldkort

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Nicepoz
    Eller så följer du denna anvisning

    start/kör/gpedit.msc => computerconfig/Admin.../Network/QoS/limit reservable... aktivera och sätt värdet till 0

    Lycka till
    Eller så läser du den artikel som jag länkade till så slipper du ödsla tid på denna "tweak"

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av ElFeo
    Jag vet att jag har läst om detta tidigare, samt testat en ändring i registry för att ta bort det. Jag undrar om det inte är så att reserveringen bara slår in när den ska ladda ner updates - för jag märkte ingen skillnad.

    Om jag kör TPtest på en rå XP så har jag "rätt" hastighet kan väl också tilläggas.

    Edit: Hittade en liten artikel i ämnet. Verkar som att hela saken bara är bull http://www.tweakxp.com/article37125.aspx
    jahaja :smile: , där ser man. nu blev man lite klokare. Då behöver man uppenbarligen inte bry sig om detta. Tackar för upplysningen.
    /klas

    --------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

  6. #6
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.
    Det är ju allmänt känt att alla Bills produkter har en långsam IP-stack med mycket overhead som inte riktigt följer RFC. Vid mina egna tester så är ALLTID en linux-maskin 25-30% snabbare på ex. nedladdningar än Fönster eXtraPrima (tex), på identisk hårdvara. Jag brukar testa detta vid varje klass som jag har i Linux, halva klassen kör eXtraPrima & andra halvan olika varianter av Linux. OBS ALLA maskiner är identiska och OS uppdaterade med senaste patchar.

    Och tankning sker med samma fil från ex. Sunet. Startar alla maskiner samtidigt & ALLTID vinner Linux-burkarna oavsett dialekt.

    Någon annan som observerat detta ?

    Intressant iaktagelse !
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #7
    Men i hårdvarukompatibilitet, användarvänlighet och användarantal sparkar Bill pingvinen i arslet så det blåser om det.

    mvh
    dickus
    7.62mm - One size fits all. xx/

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av matkoh
    Hmmm.
    Det är ju allmänt känt att alla Bills produkter har en långsam IP-stack med mycket overhead som inte riktigt följer RFC. Vid mina egna tester så är ALLTID en linux-maskin 25-30% snabbare på ex. nedladdningar än Fönster eXtraPrima (tex), på identisk hårdvara. Jag brukar testa detta vid varje klass som jag har i Linux, halva klassen kör eXtraPrima & andra halvan olika varianter av Linux. OBS ALLA maskiner är identiska och OS uppdaterade med senaste patchar.

    Och tankning sker med samma fil från ex. Sunet. Startar alla maskiner samtidigt & ALLTID vinner Linux-burkarna oavsett dialekt.

    Någon annan som observerat detta ?

    Intressant iaktagelse !
    Hur mycket rör det sig om, i skillnad alltså?

    Edit: Jag kanske ska läsa ordentligt! 20-25% skrev du ju. Låter mycket måste jag säga - vore intressant att läsa mer om varför. Du har inga intressanta artiklar i ämnet på lut? Helst inga skrivna av linux-fanatiker (brukar sällan vara nyanserat)

  9. #9
    Till ElFeo

    Det som står i "din" artikel stämmer då inte med dom datorer jag haft. Det blir en faktisk skillnad med min lösning. Tycker inte du det så behöver du ju inte använda dig av den eller avråda andra att använda lösningen.
    Alla sätt är ju bra utom dom dåliga, heter det ju.
    Egen parabol, Samsung 9500 AY, MP 3.6, MII, Titanium, Goldkort

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    med linux ligger jag på ca 1200k/s från sunet... med en windowsburk brukar ja inte komma över 1000k..... när de gäller användarevänlighet och hårdvaru kompatibiltet så finns det faktiskt linux dists som standard är bra på det området och tom bättre än windows.... men då de gäller hårdvara är de väl mer tillverkarna man ska sparka på som inte släpper drivers själv...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

Liknande ämnen

  1. Windows 98SE och Windows update
    Av folke i forum Windows
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-05, 14:21
  2. Windows XP spy
    Av tossun i forum Windows
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 12:36
  3. windows XP
    Av Balders-balle i forum Windows
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2005-10-13, 21:01
  4. Windows 98SE eller windows ME
    Av snugge i forum Windows
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-27, 07:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss