Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Borde man inte kunna...

  1. #1
    -Raz0r-
    Gäst

    Borde man inte kunna...

    bränna en kopia av korten med NDS kodningen precis som man har gjort med nuvarande viasats???

  2. #2
    Tveksam till att det skulle fungera, NDS är samma sorts kryptering som de använder i UK till Skykanalerna och vad jag har hört så är det inte "knäckt".
    Detta är vad jag har hört, rätta mig om jag har fel!
    Man kan ju alltid hoppas eller hur??

    Mvh CHBG

  3. #3
    Tydligen så är de knäckt, men inte public om man säger så! De är tydligen någon som har knäckt de men delar inte med sig av sin info!

    //Stimo

  4. #4
    Man lär så länge man lever :lol:

    Desto bättre för oss

    Mvh CHBG

  5. #5
    -Raz0r-
    Gäst
    men varför knäcka? kan man inte bara "dumpa" kortet rakt av och sen bränna en kopia!

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Stimo
    Tydligen så är de knäckt, men inte public om man säger så! De är tydligen någon som har knäckt de men delar inte med sig av sin info!

    //Stimo

    hur länge sedan var de da de borde ju publisers snart tycker man ju blir ireterad på sånt :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted:

  7. #7
    Du kan nog bli så irriterad du bara vill, men vill den/dom som hra knäckt de inte dela med sig så vill dom inte, bra sätt för dom att tjäna pengar! Och de finns ju inte specielt något lag om du måste dela med dig....Blir du irriterad så knäck de själv iställer för att lipa på att andra ska göra arbetet åt dig

    //Stimo

  8. #8
    miz
    Gäst

    Irriterad

    Jag blir också irriterad, irriterad på att om det skulle vara sant att det är knäckt att det inte finns "publikt" och gratis. Jag tycker att det är fel att tjäna pengar på piratkort, nu har jag ingen som helst möjlighet att "knäcka" osv, men hade jag kunnat det så hade jag givetvis gjort det utan att försöka tjäna pengar på det. Är man såpass duktig så borde man kunna tjäna pengar på något annat istället.

    Det är vad jag tycker, kanske ett onödigt inlägg men vafan.

    /m

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    211
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av chbg
    Tveksam till att det skulle fungera, NDS är samma sorts kryptering som de använder i UK till Skykanalerna och vad jag har hört så är det inte "knäckt".
    Detta är vad jag har hört, rätta mig om jag har fel!
    Man kan ju alltid hoppas eller hur??

    Mvh CHBG
    Men vad jag hört så är dom knäckta men då måste man vara med i såna secura board att de finns inget av desslike , som ni kanske vet så kan man få fängelse om man kommer på folk i england att ha eller sälja såna kort så hårt är det i england . Här i sverige så har vi ju detta i utbildnings syfte :roll: + att de går att kör med si
    Nybörjare På allt vadå jag ser ju allt ändå via ticket c+ ...mm

  10. #10

    Det är väl så

    att för att komma åt programmet i korten måsta man ha rätt algoritm annars "pajar" programmet och kortet är värdelöst

Liknande ämnen

  1. Dubbla tuners borde finnas i alla DB:ar
    Av jhunden i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-10-18, 15:34
  2. dm800 - inge bild, men borde vara?
    Av proosen i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-18, 19:19
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-17, 13:01
  4. Kanal 9 ska kunna ses av alla.
    Av mangez_79 i forum Com Hem
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-03-18, 00:24
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-11-07, 20:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss