Sidan 2 av 27 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 270

Ämne: Om borgarna vinner

  1. #11

    Byte

    Det är kanske dags för ett sid byte i regeringen. Kolla på senaste vallet om vad sossarna skulle göra och vad som blev gjort!
    Jag har flera kompisar som kännar mer på att gå hema än att jobba är det rätt?

  2. #12
    Sist borgarna satt i regeringstälning 500% ränta sedan flyter svenska kronan. Jaja en borgelig regering så kan vi flytta till polen efter som dom flyttar hit.
    Sosse

  3. #13
    Att folk är så rädda för förändringar ?
    Speciellt dom som inte har något jobb.
    Konstigt va!

    Dom om något borde väl vilja förändra det systemet vi har, som bevisligen inte fungerar.
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  4. #14
    Kan det bli så mycket sämre för dom sjuka, arbetslösa och alla andra svaga grupper i samhället, nej jag tror inte det.

    Sossarna har verkligen försämrat för dom svaga så jag tror inte det blir nån större skillnad med en borgerlig regering.

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av mimmie
    Att folk är så rädda för förändringar ?
    Speciellt dom som inte har något jobb.
    Konstigt va!

    Dom om något borde väl vilja förändra det systemet vi har, som bevisligen inte fungerar.
    Vilka vinner om borgarna kommer till makten först ska dom minska a-kassan så att folk blir tvingade ut och jobba men med lägre lön vad händer med dom som redan har jobb, inte får de behålla sin fina lön när det plötsligt blir en massa som jobbar billigare så tänk mina vänner jag har sett hur borgarna har förstört de fina som sossarna har byggt om de nu inte finns några riktigt rika på forumet, utan medelsvensson så för era barn och de gamla låt Persson fortsätta.

  6. #16
    Kommer det att bli en spännande politikvår på ComHit? Den här tråden verkar upplagd för heta diskussioner. Här kommer mitt bidrag :smile:

    Att borgarna "sänkte" Sveriges ekonomi de åren under 90-talet som tas upp i tråden är en konsekvens av två saker (som är vääldigt grundläggande). Först orsaken är att den ekonomiska politik radikalt förändrades. Detta gjordes nog aningen för snabbt då utländska investerare fick hicka och flyttade pengar från landet. Det andra var att landet redan innan maktskiftet var i ett bedrövligt skick. Vi hade skenande inflation och en bostadsbubbla som redan då var vansinnigt uppblåst.

    Vad vi borde ha gjort är att antingen låtit sossarna själva redan ut kaoset de satt oss i eller valt att låta borgarna fortsätta "städjobbet". Men tyvärr har missnöjesröstarna på nytt vänt kappan mot vinden och röstat fram en ny regering... :wall:

  7. #17
    Ett är säkert. JAG tänker i alla fall inte rösta på den rödgröna röra vi har idag. Inte för att jag tror att det blir bättre med borgarna, men inte Persson vid styret igen. I stället för att bli bättre blir det ständigt sämre. Egentligen kanske vi skulle startat en sida på nätet där de som är pigga på en plats i riksdagen kan regga sig, presentera sig och sina hjärtefrågor. Sen kan de som röstar välja dem. Vi har ju faktiskt personval... Sverige kanske skulle bli bättre med en riksdag med vildar som tar sitt uppdrag på allvar i stället för politiker som skiter i oss alla.

    Så vad har sossarna gjort mig då? De har förstört arbetsmarknaden inom mitt yrke och samtidigt sett till att det inte går att komma någon vart. I princip får man bara dåligt betalda jobb, oftast som handläggare i staten... På så vis urvattnas också yrkesrollen. Jättekul, speciellt som jag ville hjälpa människor i stället för att stjälpa dem. Att starta eget är rena självmordet om man inte har en tjock plånbok.
    Jag fick i alla fall ett jobb på ett statligt verk. En timanställning där jag fick jobba som en dåre till skitlön. Upp till 225 timmar i månaden ibland. Jag var nöjd i alla fall. Ekonomin klarade sig och frugan och lillan fick mat på bordet - tills de lade ner enheten. Eftersom det var ett jobb i staten lovade de att vi skulle få ett trygghetspaket som fyllde ut mellanskillnaden mellan gamla lönen och de fjuttiga ören man får från a-kassan. Staten tar minsann hand om de sina - trodde jag. För att åtnjuta de goda frukterna krävs det ett intyg, som verket antingen fyllt i fel (läs för lågt belopp) eller helt sonika vägrar fylla i om man tjatar. Tror ni att facket hjälper? Nej, de sitter i knät på samma verk som motarbetar mig och flera f d arbetskamrater. Och jag som i min naivitet trodde att statliga verk skulle försöka att vara ett föredöme och facken vara på den svages sida...
    Så resultatet denna månad blev fjuttiga 8000 sekiner efter skatt en bunte räkningar, däribland ett studielån som inte är billigt att betala av på totalt 12000 och undertecknad jagandes efter någon som kunde låna ut en slant. Samtidigt får jag gå till arbetsförnedringen som försöker skita en i halsen vid varje tillfälle och stiftelsen som hanterar trygghetspaketet och höra en massa propaganda om att det går bra för Sverige och att arbetsmarknaden inte varit så bra på länge... Intressant att höra när verkligheten är den motsatta. Hälften av de jag känner är arbetslösa varav t ex en är duktig datortekniker med fel förnamn som är arbetslös sedan sju år och numera får gå på antidepressivt och har magsår för att nämna något. Honom skickar de till Samhall på praktik som inte leder till något jobb eller som han inte klarar... När man säger det och visar hur dåligt det är på deras egen webbsajt kommer argumentet med plusjobben. Jo, förvisso, men de anställer inte överkvalificerade (hur var det med det livslånga lärandet?) eftersom de inte ens vet vad de söker. Skulle man mot all förmodan få ett plusjobb är det ett jobb som varar i två år (det är så länge pengarna räcker) och utan större anställningstrygghet. Sen är det ut i arbetslösheten igen, fast med ännu sämre villkor än innan. Plusjobben rimmar också illa när man betänker att en del myndigheter samtidigt säger upp folk och då går det hela ut på noll. Inom Migrationsverket t ex pratas det om upp till 1600 personer som ska ut i kylan. Hur rimmar det med alla jobb man skulle ordna genom plusjobben och då speciellt som redan ett antal hundra sparkats bara från det verket? Plusjobben får då ingen effekt över huvudtaget utan blir bara ytterligare en propagandastunt inför valet.
    Jag hade i o f s kunnat flytta till någon del av landet där det finns jobb (läs Västra Götaland, Stockholm eller något norrländskt län dit man tvångskommenderat folk i samband med flytt, men misslyckats). Jo, förvisso, men var ska man få pengarna för att köpa en lägenhet eller ett hus när regeringen inte lyft ett finger när priserna och kostnaderna för boendet galopperat iväg? Hur jag än sparar kommer jag inte ikapp. De enda alternativen är sunkiga ghetton där ens unge får lära sig habibisvenska trots att hon är född i här och är svensk medborgare. När hon blir lite äldre kommer alla hennes habibis att kalla henne hora i stället för habibi. Det är det sista jag skulle vilja, men antagligen är det helt politiskt korrekt... Kriminaliteten ska vi inte ens nämna. Polisen skiter ju numera i allt och alla och riktar sig enbart på att stoppa fortkörare och folk som på något sätt riskerar nollvisionerna. Jo, att bryta mot regeringens policies ska kosta skjortan. Jag ser vissa likheter med Kina där. Och skulle lillan en dag råka tanka lite musik från nätet kommer hon att riskera att straffas och jag som målsman får hosta upp dyrbara skadestånd till blodsugare, sorry, skivbolagen m fl menade jag. Med de lagarna som Bodström sakteligen inför kommer hon säkert att få ett underbart liv i ett samhälle där storebror kollar henne på samma sätt som i 1984 och där alla mänskliga rättigheter läggs åt sidan. Tja, jag skulle kunna fortsätta ganska länge med att beskriva hur landet under Persson alltmer blir en bananrepublik och i värsta fall diktatur, men det här borde väl räcka. De som har sina ögon öppna förstår nog vad jag menar. I reklamen på flera pelare runt om i landet har de foton på arbetare som säger att de bygger Sverige. Det skulle ha varit bilder på Persson, Bodström och andra muppar som säger att "Jag river Sverige" i stället. Sen kan de ju berätta hur duktiga de varit.

  8. #18
    @music4keep

    Nu har muntergöken slagit till igen. Ryck upp dig!

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    glöm inte bort röran i början av 90 talet då dom var vid makten senast... hur dom såg till att räntan steg till över 10% och kronan devalverades massor så utlandsskulden sköt i höjden.... och vilket bråk det är mellan dom hela tiden.. dom är inte så eniga som det verkar.... va händer med alla som inte kan jobba pga dom är sjuka jämt? va händer med dom som måste vara hemma med sina barn mycke? nu har dom iofs dragit tillbaka det förslaget eftersom moderaterna inte kan räkna tycker dom borde sätta sig på skolbänken och lära sig räkna... hur tror ni sänkta skatten fianseras? jo högre avgifter till vård,skola,fackbilförsäkringar osv... sen me tanke å va dom ställer till med ekomin så förkirar svenska folket en massa pga det med... allt kanske inte är perfekt idag men tro inte att ni kommer få det bättre med moderaterna... dom enda som sagt som kommer få det bättre är dom rika... och alla besparingar osv är ju just pga vad borgarna ställde till med senast... vill ni göra samma sak igen om 4 år då dom har förstört allt? nää vakna upp svenska folket... varenda vettig människa förstår att man inte ska rösta på borgarna... och lagarna för tankning är ju en eu anpassning precis som mycket annat... svenska folket har själv röstat in oss i det eländet så vi får skylla oss själva...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  10. #20
    "svenska folket har själv röstat in oss i det eländet så vi får skylla oss själva..."

    Jo, det är därför det ser ut som det gör idag, med hög arbetslöshet, obefintlig sjukvård och poliser som inte syns. Sossarna har misslyckats kapitalt.

    S-sidan har vunnit valet 17 gånger sedan 1940. Borgarna 3.De senaste sju valen har sossarna vunnit alla utom ett. Och ändå skyller s-folket dagens situation på den enda gågen då dom inte satt vid makten. Märkligt.

    Märkligt är också hur S-sidan lovar förbättringar på massa områden om dom vinner valet. Varför har inget gjorts tidigare? Det är ju inte så att dom har saknat tillfällen..nej, istället har man satt sig i den sits sverige sitter i idag.

    Vad jag inte fattar är hur man kan tillåta partier med några få procents röster få avgöra i så många frågor. Det är ju bara en massa kompromissande som förstör alla beslut.

    Därmed säger jag inte att det blir mindre kompromissande hur man än gör...nä, innerst inne vill jag nog ha ett annat system, så man får ett parti som styr istället för tama kompromisser. Men det lär ju aldrig hända, såvida det inte blir diktatur eller något sånt

    Skulle svenska folket ge borgarna en chans att förbättra läget gäller att man måste hålla en enad fasad. Med tanke på hur illa det gick (att regeringarna splittrades) två av dom gångerna dom var vid makten tidigare så går det inte att tycka så olika i centrala frågor. Nää, helst skulle jag nog se att man slog ihop de borgerliga partierna till ett.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

Liknande ämnen

  1. "Tvbolagen vinner"
    Av wildone i forum Övrigt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-02-11, 15:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss