Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: XBox 360 crack

  1. #1

    XBox 360 crack

    Jag ser att det har skett en explosion dom sista dagarna med spel till XBox 360 på diverse torrentsidor, men hur fungerar detta? Har det kommit ut modchip eller löses det på något annat sätt?

    Någon patch kanske? Vill någon vara snäll och förklara? Jag äger inte ens en 360, men det kanske snart är läge att skaffa en :lol:
    Nollvision i skogen

  2. #2
    kort:

    det finns en patch till firmewaret på xbox360, dock bara om du har samsung läsaren.

    Vilket gör att du kan spela backup spel med samma region.

  3. #3
    Jo, jag har lyckats googla mig fram till ungefär hur det funkar sedan jag ställde frågan. Får be alla om ursäkt för att jag gjorde sakerna i omvänd ordning.
    Nollvision i skogen

  4. #4
    Hur vet man om man har samsungläsaren då?

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2004
    Inlägg
    97
    Tackad
    1 gånger
    Vet inte om det är lagligt att länka här men www.chipper.seCHipper
    Där står det hur man gör och hur man ser vilken läsare man har

  6. #6
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Jag har firmware till LG och Toshiba läsarna åxå... Men det är inte bara firmware man behöver... Man behöver även s.k. security sectors som måste extraheras från original spelen för att få igång det hela...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  7. #7
    var hittar man firmware till LG, Toshiba ?

  8. #8
    Hmm var inne på sidan men de ville ju tjäna en massa pengar på det... är inte filerna eller firmwaren åtkomlig på annat vis?
    och vad menar han med security sectors?

  9. #9
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Finns ute lite överallt... Dock inte på rent för många publika ställen... Tänk på att så fort microsoft gör en ev. uppdatering av dashboarden så kan dom spärra alla boxar som har modifierad mjukvara i dvd läsaren...

    Security sectors används för att dra igång spelen när man har flashat sin dvd läsare...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  10. #10
    Som jag har förstått det, om du tankar ned de senaste ripparna till xbox360 alltså inte de raw filerna som fanns i början så finn sequrity sektorerna med. Bara att bränna, tänk dock på regionerna, det var inte löst ännu. Så för att köra ett spel, måste det vara ifrån region 2.

    Security sectors behövs om du ska rippa spelet själv. Finns ställen på nätet som publicerar dessa.

    Var hittade du firmewaren till Hitatchi / LG, pm:a mig!

    /Hot

Liknande ämnen

  1. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 18:49
  2. windows xp crack
    Av eriks i forum Windows
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-02, 11:40
  3. panda platinum 2005 internet security crack?
    Av James Bond i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-06-15, 20:26
  4. Söker crack till NOD32 ver 2.50.16
    Av Skalle i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-05-21, 22:54
  5. Crack till Jedi Knigt?
    Av Konduktören i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-14, 12:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss