Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Gemini UT - Neutrino.DREAM Plus! IN

  1. #1
    Gäst

    Gemini UT - Neutrino.DREAM Plus! IN

    Jag vill gärna dela med mig av mina erfarenheter med övergång från Gemini till Neutrino och hoppas att det kan vara till glädje för någon ...

    Jag har sedan tidernas begynnelse haft problem med att min DM500S inte kan göra direktinspelningar av god kvalitet. Det är det ökända pixeleringsproblemet som dyker upp i diverse trådar på forumet med jämna mellanrum. NGrab har aldrig varit något alternativ för mig eftersom jag går miste om textningen då.

    Efter att för några veckor sedan ha uppgraderat Gemini till version 3.10 fick jag dessutom problem med att Enigma hängde sig ibland. Det kunde hända med någon dags mellanrum och ofta i samband med kanalbyte eller att man zappade lite för fort ... Irriterande eftersom jag inte bara kan boota om hur som helst. Provade att flasha om samma image med samma resultat. (Ja, jag körde DreamUp och gjorde flash erase)

    Jag installerade Neutrino.DREAM Plus! dm500_nplus_v2_20060623.img och det har varit en positiv överaskning får jag säga. Inga fler problem med Enigma ... det beror på att Enigma saknas i Neutrino. Man har gjort ett eget gränssnitt som är 7 ggr snyggare.

    Webbinterfacet är mycket bättre och supersnabbt.Enigmas webinterface var seeeeeeeeegt som sjutton ibland. Ibland kunde det ta en minut att få fram en sida.

    Jag gillar menyerna som är transparenta.

    Neutrino är svårare att installera och konfigurera. Ingen nybörjarimage. En del plugins passar inte till Neutrino eftersom Neutrino inte är Enigmabaserad.

    Men det gör inget! Nu är nästan allting igång. Jag har till och med en webbläsare i min DM500! Coolt!

    Inspelningarna (typ direktinspelning till TS-fil fungerar perfekt). Ingen pixelering. Även undertexterna följer med (i form av text-tv-textning). Mycket lätta att konvertera och lägga på DVD om man nu skulle vilja det.

    Det finns mediaspelare och VLC strömningsmöjligheter. Jag har experimenterat med olika saker och provtryckt alla möjliga knappar på fjärren i olika situationer utan att lyckas få någon låsning eller annat problem. Mycket stabilt och det uppskattar jag mest av allt.

    Neutrino har mängder av funktioner och det finns massor med inställningar att skruva på om man vill.

    DremBoxEdit fungerar inte. Man får använda DreamSet istället.

    Några småproblem återstår att lösa för mig dock. Kanske någon på forumet som vet hur man löser dom i Neutrino?

    1) Jag söker efter en plugin typ gSub eller tuxtxt som passar för Neutrino. Jag har hittat något som heter drTic men det verkar inte vara riktigt det jag söker.

    2) Eftersom svenska språkfiler saknas måste jag ibland gå in och välja svenskt ljud på barnprogrammen. Jag skulle vilja ha svenskt ljud som första alternativ och engelskt som andra. Jag vet inte hur jag ska lösa det ännu.

    3) Finska i EPG:erna igen ... jag tror det problemet beror på att jag saknar svenska språkfiler. Någon som vet?

    Till sist kan jag säga att jag kommer ALDRIG att byta ut min Neutrino.DREAM Plus! till någon anna image! Jag är NÖJD!

  2. #2
    Varken gSUB eller Bullz finns tyvärr för Neutrino. Det var en av anledningarna till att jag la ner den i min DM500. Vill du ha text så får du tillsvidare köra texttv-textningen på de kanaler där det finns tillgängligt.
    //hinken
    Dm500C, DM600C utan hdd än så länge

    Assumption is the mother of all fuckups.

  3. #3
    Tar upp ett gamalt ämne...

    Har någon fått till det med textning/ljud på svenska med Neutrino.DREAM Plus! ???

    /Fredde

Liknande ämnen

  1. Neutrino bpanther för Kat UFS910
    Av Hans_af_Cleas i forum Kathrein
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-07-25, 10:58
  2. dream up
    Av alfredago i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-21, 22:13
  3. Neutrino + 500T
    Av ellokko i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-07, 17:47
  4. vr3 och dream 500?
    Av drrog i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-09-17, 17:53
  5. Dream vs. Dream
    Av Cue_ i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-12-16, 01:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss