Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 51 till 56 av 56

Ämne: Eu drar Sverige inför domstol...

  1. #51
    Citat Ursprungligen postat av ibi
    Ja och om det stämmer är den DEMOKRATI! Mvh
    ?
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  2. #52
    Citat Ursprungligen postat av mimmie
    Tjenare.

    ALLT ÄR POLITIK !
    :shock:

    Om det stämmer tappade jag just lusten att leva. Livet blir bra mycket roligare om man inte omvandlar alla tankar och handlingar till politiska ideologier. Politikerna skiter i mig, så då skiter jag i dem så gott det går. Bara ett tips! :wink:

  3. #53
    mimmie, där kom Sovjetunionen också ja, till min stora glädje. Varför blir jag glad av det? Jo därför att om vi nu ska vara sådana och slå på varandra med militärdiktaturer så kan jag kontra med Pinochets Chilé. Ingen annan har kommit så nära en helt fri marknad, och resultatet var skyhög arbetslöshet, enorm fattigdom som resulterade i hemlöshet och svält. Det fanns de som vann på systemet såklart, 1990 satt en femtedel av landets invånare på över 55% av tillgångarna. Att man också badade oliktänkande i syra och kastade dom från flygplan vet du säkert redan...


    Så, nu när vi båda har argumenterat en himla massa om saker som är helt irrelevanta så kanske vi kan återgå till sakfrågan.

    Jag har inga som helst problem med att någon annan vill sända marksänd TV. De får de gärna göra. Men då får de bygga en egen infrastruktur. Teracom AB (en produkt av den förra borgerliga regeringen för övrigt) äger sin och det vore högst orimligt att säga till Teracom "tyvärr, nu måste ni lägga ner hälften av era utsändningar och ge bort platsen till Konkurrent X".

    Allt handlar om plats. Var finns denna plats undrar jag... EUs tjänstemän kanske är riktiga geeks med full koll på bandbreddsmodulation. Men jag tvivlar.

  4. #54
    Citat Ursprungligen postat av janbananfan
    Citat Ursprungligen postat av mimmie
    Tjenare.

    ALLT ÄR POLITIK !
    :shock:

    Om det stämmer tappade jag just lusten att leva. Livet blir bra mycket roligare om man inte omvandlar alla tankar och handlingar till politiska ideologier. Politikerna skiter i mig, så då skiter jag i dem så gott det går. Bara ett tips! :wink:
    Det där va väl lite överdrivet.
    Om du har rätt åsikter och röstar på dom så bryr dom sig, iallafall när det är valtider.
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  5. #55
    Nu börjar mtg kritisera också (igen)...

    http://www.idg.se/2.1085/1.82067

  6. #56
    Citat Ursprungligen postat av mimmie
    Vi hade tidigare Europas billigaste el,(subvetionerad) nu är den som Europa i stort.
    Tar du telefonen istället är det helt omvänt. Innan Televerket fick konkuranns så kostade det ( ca 10 år sedan )1,27 dag 0,97 öre kväll i minuten att ringa till Gävle från stockholm, det är priser man inte ens accepterar med en mobiltelefon, och eftersom Televerket även drev NMT nätet utan någon konkurans, så kostade det endast 4-5 kr i minuten.Det är inte ens billigt idag med tanke på tiden som gått.
    Det är mycket som gangnar alla, ska det betalas eller subvesioneras av staten är vi snart som dom gamla Sovjet medborgarna, och det funkade ju bra,eller ?
    Har jag fel om jag tror att du inte är glad över senaste valresultatet.
    Undrar om inte du har lite fel uppgifter där...

    Från och med den 12 januari 1983 tog Televerket 1,20 för "Rikssamtal" på avståndet 180-270 km mellan klockan 08:00-12:00 och 1:- för samma samtal mellan 12:00-18:00. Kvällstid tog man 67öre/min .

    Lokalsamtal kostade 20 öre för 6min dagtid och 20 öre för 12 min kvällstid.

    Uppkopplingsavgift är något som uppfanns senare.

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Lite nytt i ärendet:

    "EU:s beslut att stämma Sverige om monopolet på marksänd digital-tv riskerar att bli meningslöst, menar kulturdepartementet. EU vill upphäva monopolet på åtkomstkontroll, men där vill inga andra aktörer ge sig in i konkurrens. Därmed väntas Boxer förbli ensamt på marknaden."
    http://www.idg.se/2.1085/1.90000

Liknande ämnen

  1. förberedelse inför image byte
    Av mannen11 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 19:22
  2. Canal plus inför reklam
    Av mmmvvv i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-06-09, 15:42
  3. Braindead drar till thailand
    Av braindead i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-12-27, 17:17
  4. nu drar jag till thailand i 2veckor!!
    Av P-son i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-04-01, 18:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss