Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: <Dålig signal.

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    109
    Tackad
    2 gånger

    <Dålig signal.

    <hej allihopa.Jag har nyligen skaffat mig boxer paket och mottagningen är ibland bra o ibland dåligt.Vissa tider pådygnet är det skit dåligt....jag har en sån här annten.. http://www.inwarehouse.se/Product.as...99855&node=670

    Vad är det jag har gjort för fel`?

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Hur nära masten bor du ? Du kan ju testa att sätta upp den på taket när det inte regnar, då borde du få mycket bättre signal. Om så är fallet.

    Skaffa en bättre antenn som monteras på huset och riktas in ordentligt.

    Innomhus antenner fungerar inte så bra även fast man sa det från början. Då ska man bo mycket nära masten för att det ska funka bra. Sådana antenner och andra liknande är kanske lämpliga för camping och annat men har man en fast plats, är det bättre att fixa en fast installation.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    109
    Tackad
    2 gånger
    Jag bor i skarpnäck o masten är vad jag vet i nacka.Problement är att jag bor i lägenhet och har ej möjlighet för utomhus antänn.Men vad jag har läst i den sidan så har jag inbyggd förstärkare.då kankske det inte hjälper med en förstärkare.?

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jaha, lägenhet i skarpnäck, då förstår jag.

    Har du ingen möjlighet att montera den utanför fönstret eller något i den stilen. Alternativt kanske du kan montera en "glitter" antenn på utsidan av fönstret.

    Har du ingen balkong då. Finns det ingen annan i närheten som har parabol då ?

    Vore ju perfekt om den som bor högre upp direkt ovanför dig har parabol eller liknande, då är det bara "droppa" en sladd ner till dig så delar ni på en parabol

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof

    Vore ju perfekt om den som bor högre upp direkt ovanför dig har parabol eller liknande, då är det bara "droppa" en sladd ner till dig så delar ni på en parabol
    tror inte att Boxer-bilden blir bättre med en parabol. :?

  6. #6
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    TheVaran hehe, jag menade inte att du skulle ta in boxer med parabol, utan istället ta canal digital eller viasat om det var möjligt, nästan alla kanaler i boxer paketet finns på satellit.

    Förutom problemet att man inte kan få kanal 5 respektive TV 3 i ett paket :/

  7. #7
    köp en digital imomhus antenn pris cirka 200 skr.
    vissa har det andra inte här i lappland har vi det w----från MALÅ

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    109
    Tackad
    2 gånger
    Jag vill inte behöva borra hål i väggen o ha nåt på balkongen.

    köp en digital imomhus antenn pris cirka 200 skr?


    vad är det för antenn?kommer mina problem förvinna med den?

  9. #9
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Kurdsson, jag förstår de men det kan ju bli så i alla fall tillslut. Det beror på vart du bor osv. Iofs vet jag att terracom jobbar på att förbättre nacka sändaren osv så det kanske löser sig.

    Men den du har borde fungera bra, du kanske måste placera den på ett annat ställe. I värsta fall kanske du kan använda dig av en glitter antenn på någon form av stativ. Den tar iofs upp plats då.

    Jag förstår inte varför du inte vill ha något på balkongen om du har en sådan. Där finns ju plats för stativ och en ordentlig mottagnings antenn.

    Annars kanske du aldrig får bra bild. Testa att ställa ut den antennen du har idag på balkongen om det blir bättre. Jag tycker du ska avvakta tills det analoga i nackamasten har stängst av (början på mars 2007). Dom kanske kör på med mera signal då eller något. Visst, antennen tar upp plats på balkongen men det är ju bara tillfälligt tills det analoga stängts av. Sedan kanske du kan flytta in den ?

    Ingen som egentligen vet vad som kommer hända, först när dom stänger av vet vi hur det blir.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    109
    Tackad
    2 gånger
    Grejen är att jag inte vill behöva ha hål genom väggen.Men ja kanske måste göra det ändå.glitter antten?vad är det för en?nån länk m.m?

Liknande ämnen

  1. Dålig signal på alla DVD-S2-muxat
    Av kuseman i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-09, 18:36
  2. Dålig signal
    Av fox i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-27, 09:13
  3. dålig signal tv4
    Av lejonet65 i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-10-01, 08:44
  4. Tv8 dålig signal
    Av scorpio66 i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-04-27, 11:12
  5. [LÖST] dålig signal till boxern
    Av p e r r i forum Boxer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2002-12-17, 09:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss