Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Telia först med fria tv-kanaler och internetsurf via tv:n

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av kronblom
    Citat Ursprungligen postat av grodda
    Citat Ursprungligen postat av kronblom
    Citat Ursprungligen postat av grodda
    Citat Ursprungligen postat av kronblom
    Så jäkla bra var väl inte erbjudandet, de tänker tydligen ta ut en kortavgift halvårsvis!
    Ja och vem gör inte det? Man kan inte få allt gratis. Företagen måste väl tjäna lite pengar annars så skulle ingen ha arbete.
    Jovisst, men FRIA kanaler...det kan man väl ändå inte kalla det om man ska betala 249 kr/halvår. Visst. det är gratis första tiden för att locka in nya kunder, men men...
    Vad säger du nu då? http://www.telia.se/privat/katalog/V...nnelId=-100901
    Jag säger att efter d. 30/4 2008 kostar det 249 kr/halvår i kortavgift och 129 kr /mån i abonnemangskostnad! Det blir en årskostnad på 499+1448=1947 riksdaler om jag räknat rätt i hastigheten! Canal Digtitals familjepaket kostar obetydligt mer för nästan dubbelt så många kanaler. Det är en kampanj för att locka in nya kunder, tvinga TV-tittaren att abonnera på Telia bredband ta tillbaka telefonin som är dyrare än alla andra operatörers....smart drag va?

    Det är inga avgifter under det första året ! Å vem har sagt att man måste kolla tv via Telia efter denna perioden?
    Gratis Tv i ett år, är inte det ett bra erbjudande ? :roll:

  2. #12
    Nä, jag SKREV ju efter d 30/4 2008...jag har fattat villkoren!

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av kronblom
    Nä, jag SKREV ju efter d 30/4 2008...jag har fattat villkoren!
    Exakt! vi har ju nu 2007, det står faktiskt att erbjudandet går ut 2008
    Så som dom skrivit det så är det GRATIS ett år! :lol: :P

  4. #14
    Som avslutning på en meningslös debatt, Telia kräver bredband och telefoni hos dom....jag har inte påstått att första året kostar något för TV-kanalerna!

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av kronblom
    Som avslutning på en meningslös debatt, Telia kräver bredband och telefoni hos dom....jag har inte påstått att första året kostar något för TV-kanalerna!
    Nähe varför är det ett dåligt erbjudande då? Ett år gratis är enligt mig bra.

    Går det att få in telia digitaltv på datorn på något sätt? Utan digitalboxen då.

  6. #16

    Var försiktiga!

    Skulle kolla om min telestation var utbyggd för TV tjänsten,tryckte på beställ för där döljer sig ibland nummerkollen vad man kan få för hastighet och tjänster.
    "Tack för beställningen" kom det genast upp på skärmen.
    Hittade sedan den knapp jag sökt, och fick svaret att tjänsten inte kunde levereras i nuläget. Skönt tänkte jag. Det måste ha varit nåt misstag.
    Två veckor senare låg det 2 paket på utlämningsstället från Telia. Efter kontakt med Telia lät jag paketen ligga kvar på posten tills dom returnerades.
    Men minst lika roligt var att när jag ett par veckor senare förlängde mitt ADSL abonnemang, oxå via nätet, hos Telia fick jag fylla i 5 sidor med uppgifter trots att jag var inloggad.
    Snacka om att vilja låsa upp kunder!

  7. #17
    Jo, jag har försökt få vissa att förstå det i den här tråden...

  8. #18
    Det var för bra för att vara sant!
    Beställde för över 1månad sen och har fortfarande inte fått någon box! men dom har sänkt mitt 24/mb adsl abonemang till 14/MB och självklart får jag batala samma pris!
    Dreambox 7020s, Gemini 3.30

  9. #19
    Hastigheten på mitt Telia bredband halverades när dom installerade IP-tv på våran station.
    Jag gick in på Zyxels hemsida och uppgraderade mitt gamla modem i väntan på det nya modemet och fick nästan tillbaks den gamla hastigheten.
    Jag har nu fått ett nytt Zyxel silver modem och nu är allt som tidigare, jag rekomenderar dig att gå in på Zyxel och uppgradera ditt modem ( är iallafall värt ett försök )
    Telia säger själva att man kan få problem med hastigheten om man har ett gammalt modem.
    http://www.support.zyxel.se/
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  10. #20
    Tack för svar!
    Jag har det nya Zyxel silver modemet gick in och uppgraderade men det hjälpte inte.
    På zyxels hemsida står det 03-04-2007 på länken till
    uppdateringen Idag är det 02-04-2007 snacka om att vara före sin tid
    Dreambox 7020s, Gemini 3.30

Liknande ämnen

  1. Fria kanaler
    Av kotten1 i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 04:16
  2. satpositioner/fria kanaler
    Av pera i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-04-13, 06:10
  3. Hur man får in fria kanaler
    Av eija i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-10-18, 05:20
  4. Fria kanaler?
    Av roax66 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-07, 17:48
  5. Fria Kanaler
    Av fred_via_sv i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-09-01, 17:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss