Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: "Ingen ledig Tuner" - 7025TT

  1. #1

    "Ingen ledig Tuner" - 7025TT

    Jag har precis köpt en 7025 med två terresta tuners.

    Jag har lagt in den senaste firmwaren från dreambox.de (2.2) och 7025 går bra, men...

    När jag har ställt in båda Tuner:na på Stockholm/Nacka och gjort automatisk kanalsökning så hittar den alla kanaler snyggt och prydligt.

    När jag försöker att titta på dem så får jag felmeddelandet "Ingen ledig tuner".

    Jag har letat i flera forum på engelsk, svenska och tyska utan att hitta en lösing. Jag har sett samma fel beskrivas men inget svar...

    Gör jag ngt nybörjarfel som pinsamt lätt att fixa eller är det värre...

  2. #2
    jag är ingen dreambox expert men kan kanske bero på imagen man kör...

  3. #3

    vilken image rekommenderas då?

    Också köpt en ny 7025 med dubbla DVB-T tuners och upplever samman fel med senaste Gemini 2.20. Så här kommer några frågor:

    1) någon som har samma setup men fungerande image?

    2) hur editerar kanalerna så man får man bort alla oönskade b0xr-kanaler som man inte vill visa i "alla kanaler"?
    3) hur får man bort alla tomma hundratals kanaler ur favoritlistan, den verkar vara defaultad på hotbird och astra?

    4) riktig nybörjarfråga: jag satte antennkontakten i DVB T- tuner1,och där funkar automatsöket fint, men hur använder jag DVB T-tuner 2,ska jag seriekoppla den med tuner nr 1 eller? Och ska då "5Vutgående ström" vara deaktiverat?

  4. #4
    Nu har jag fixat felet med "Ingen ledig Tuner".

    JAg hittade på en tysk sida, löjligt enkelt. det va väl därför det var så svårt att hitta svaret::

    När meddelandet dyker upp, tryck på upp elle ner pil och därefetr på grön-knapp. Då får man välja varifrån man ska ta kanalerna (i mitt fall från Terrest).

    Voila!


    Nu har jag dock problemet att spela in en kodad kanal och titta på en annan samtidigt, det vill den inte (då blir "titt-kanalen" svart). Man får ta problem ett-efter-ett.

    Kanske CS fixar det

  5. #5
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    tispe på fråga 4 tror jag du ska ta kabeln och köra i en splitter (1 till 2). Så har du marksända utbudet direkt in i båda tuners.

    Kan ha fel men jag tror det är så man gör.

    abcd1234, det borde fungera att spela in och titta på en annan kanal. Tror inte CS behövs i detta fall, borde vara något annat knas.

    Bara för att du har dubla tuners ska man inte behöva två kort. Kolla inställnigar och leta information.

Liknande ämnen

  1. DM500c får ingen IP (BBB + "VOIP GateWay")
    Av didgit i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-18, 09:17
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 19:00
  3. Ingen som kan fixa till "DreamNetCast"?
    Av humlan57 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-08-28, 18:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss