Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Kanal9 har dålig bild?

  1. #1

    Kanal9 har dålig bild?

    Kollar på Kanal9 (som just nu finns under namnet "ch kanalen", den digitala versionen). En fotbollsmatch. Men vilken dålig bild det är. Det ser ut som en analog sändning. Jag var tvungen att växla fram och tillbaka mellan den analoga och digitala Kanal9 i ComHem utbudet. Har ni cokså dålig bild just nu?

  2. #2
    kanal9 på canaligital har i varje fall samma kvalle som dom andra kanalerna...

  3. #3
    Kolla på kanalplats 70 om det inte är bättre bild där på kanal9:s egna plats...

  4. #4
    Här i Uppsala så blir det bildstörningar på analoga Kanal9 (fd comheminfo). Dessutom ändras ljudet mellan MONO och Dual I/II lite av och till. Dual I/II visas som ljud även på DiscoveryMix och Eurosport. På TV6 ser man en störningsrand som blinkar till. Så har det varit i flera år och över hela Uppsala, har kollat med andra personer. Har felanmält det flera gånger men de har aldrig brytt sig, eller så har de sagt att det är fel på mina kablar, etc. Bilden på analoga TV4 är inte heller så bra, är som brusränder. Någon som har liknande störningar i andra städer? comhem lär nog inte förbättra sin bildkvalite på analoga grundutbudet, då försvinner ju ett "lockbete" till digital-tv.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlägg
    96
    Tackad
    3 gånger

    Gäller Hbg

    Citat Ursprungligen postat av mangez_79
    Här i Uppsala så blir det bildstörningar på analoga Kanal9 (fd comheminfo). Dessutom ändras ljudet mellan MONO och Dual I/II lite av och till. Dual I/II visas som ljud även på DiscoveryMix och Eurosport. På TV6 ser man en störningsrand som blinkar till. Så har det varit i flera år och över hela Uppsala, har kollat med andra personer. Har felanmält det flera gånger men de har aldrig brytt sig, eller så har de sagt att det är fel på mina kablar, etc. Bilden på analoga TV4 är inte heller så bra, är som brusränder. Någon som har liknande störningar i andra städer? comhem lär nog inte förbättra sin bildkvalite på analoga grundutbudet, då försvinner ju ett "lockbete" till digital-tv.
    Digital-tv bild är inte så bra heller för att deras system är serie-kopplad.
    Jag bor på våning tre och har klart sämre bild än dom som bor på första.
    Ännu sämre hos en kompis som bor i ett villaområde som sist i kedjan.
    Han fick ge upp combort och gå över till sat.

    :evil:
    VU+ Solo2

  6. #6
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Detta kan bero på för dålig förstärkning och att husen inte är uppgraderade till "3-hål-i-väggen".

    Konstigt att comhem inte bryr sig om samma problem finns över hela uppsala. Dåligt.

  7. #7
    De sa en gång att de skulle vidarebefodra det till teknikerna här i Uppsala. Men de var för över ett år sen och det är ingen skillnad. De flesta bryr sig nog inte om de där störningarna. En tekniker sa till mig en gång att det analoga utbudet aldrig kommer bli helt störningsfritt för då skulle man behöva bygga om allt igen.

    Har sett värre bild hos Tele2Vision i deras analoga utbud. Så comhem har väl ändå rätt bra bild analogt om man jämför med en del andra operatörer.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlägg
    96
    Tackad
    3 gånger

    HBG

    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof
    Detta kan bero på för dålig förstärkning och att husen inte är uppgraderade till "3-hål-i-väggen".

    Konstigt att comhem inte bryr sig om samma problem finns över hela uppsala. Dåligt.
    Mitt område var bland de första (bara ett var före) som fick "3-hål-i-väggen" för många år sen. Hade även internet men byte till adsl för 3 år sen. Vissa kanaler som hade dålig mottagnig analogt (SVT2, TV4+..) fick jag inte alls med DB förrän jag satte dit antennförstärkare. Det finns mycket att säga om ComHem.......

    Och sen att de bara fyller på med nya "repris" kanaler (TV4 guld,TV4....., TV9) med usel sändnings kavlite........ :evil:
    VU+ Solo2

  9. #9
    Idag är det ju så många inblandade, comhem har ju lagt ut drift och underhåll på massa lokala företag. comhem har väl knappt någon egen personal själv. Kundtjänsten är väl också utlagt på nått callcenterföretag?

  10. #10
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    templo jösses. Det låter som Comhem verkligen är som att spela på lotto.

    Antingen har man pefrekt bild (som en kompis till mig har) eller så har man dålig bild. Jag levde i tron att Comhem ändå hade bra bild på de analoga kanalerna i hela nätet. Dom om några borde ju ha kunskapen som behövs.

    Men tydligen inte, kanske mera är en fråga om kostnader. Dom vill att folk ska skaffa det digitala istället säkert.


    mangez_79 hehe vänta du bara, snart ligger Comhems "Callcenter" i Indien

Liknande ämnen

  1. dålig bild med boxer
    Av swiftier i forum Boxer
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-08-29, 07:14
  2. Dålig bild ?!?
    Av ridgen i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-22, 07:10
  3. [LÖST] Dålig bild
    Av Rock´n´Rolf i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-03-21, 17:05
  4. dålig bild
    Av almbundy i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-06, 18:16
  5. [LÖST] Dålig bild
    Av mejlaleif i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-22, 23:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss