Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Erfarenheter av IP-TV?

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av lacrits68 Visa inlägg
    hejs!

    har "kört" telias IP tv nu en månad och inget att klaga på förutom att det blev en lååååååång kabel!

    smabb box, bra bild, billigt ingetatt klaga på!

    --J--
    Kolla på Telias hemsida eller ring till dom och beställ en Ruckus. Sändare och mottagare för IP-tv. Signalen transporteras via W-lan. Har installerat en hel del sådana till kunder. De funkar fin. Om du vill slippa kabel alltså.

    Mer ontopic så har jag väldigt kluvna erfarenheter gällande IP-tv över ADSL. Jag jobbar som teletekniker och felsöker rätt många sådana ledningar per vecka.

    I flesta fall, säkert 95%, så fungerar det helt utan problem. Men det är dom sista 5% som är riktigt jobbiga. Att hitta bildstörningar är som att jaga en nål i en höstack. Det kan vara allt från dåliga kablar till att din granne har en spänningsadapter som inducerar spänning bakvägen och stör din tv.

    Så om ni funderar på att beställa så dubbelkolla att ni får bryta avtalat om det inte går att få att fungerar tillfredsställande. För strular det så brukar det vara j*vligt svårt att få ordning på det. Jag har själv haft 4-5 kunder som gett upp och brutit avtalet....

  2. #22
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Eller om man vill titta på det på en LAPTOP kan man ju skaffa denna istället

    "Pinnacle PCTV To Go Wireless" som säljs på kjell och company. Kostar en slant men bra alternativ för dem som behöver det.

  3. #23
    Jag anser att bilden är riktigt bra med Telias IP-tv. Jag kör med den "nya" boxen och hdmi kabel till min plasma-tv och bilden är klart bättre än både boxer och canal digital.

  4. #24
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    223
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Punisher Visa inlägg
    Jag anser att bilden är riktigt bra med Telias IP-tv. Jag kör med den "nya" boxen och hdmi kabel till min plasma-tv och bilden är klart bättre än både boxer och canal digital.
    Förutsätter att du EJ jämför med CanalDigital via IP.....

    Då det har varit stora skillnader mellan dessa, vet inte hur det är med telia, men CD kör ju HD över IP, då krävs det lite bandbredd....

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-03, 08:50
  2. Tripple dragon - Några erfarenheter?
    Av TouchMan65 i forum Övriga mottagare
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-10-25, 21:27
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-28, 16:12

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss