Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 30

Ämne: Ta bort Vista

  1. #1

    Ta bort Vista

    Hej har en bekant med Vista som vill byta ut den mot Xp men enligt vissa
    så går den inte å ta bort stämmer detta eller är det bara å köra med Xp skivan som vanligt
    har inte haft tid å testa det än.

    Så jag undrar om nån har testat å ta bort vista å lägga in xp istället för vista suger enligt henne.

  2. #2
    Är nog bara att ta en XP skiva å installera som vanligt. Du får ju bort Vista isamband med formateringen av HDD:n

    /Mami
    VU+ Duo2 DVB-C + Twin DVB-S2 med OpenVix.
    Parabol: 1x Universal LNB + Rotor

  3. #3
    Det går med all sannolikhet inte att "nergradera" till XP. Som mami säger så kan du ju såklart installera XP om du formaterar hårddisken i varje fall.

    Dual-boot vet jag inte om det fungerar men det borde det rimligtvis göra.

  4. #4
    Självklart kan du ta bort Vista.. Förmodligen gör du rätt i det oxå då vista
    slöar ner datorn... Sätt bara i skivan å välj att ta bort nuvarande Partition och
    skapa en ny. Välj där efter "Snabb Formatering".

    Lycka till...

  5. #5
    Hmmm! Här har vi samma problem. Har haft min nya laptop i snart 2 veckor å är redan urless på LullLull-Vista. Men att bara köra över Vista med XP går inte.
    Min burk påstår under kontrollen att den inte hittar någon hårddisk när jag bootar från XP-skivan.

    Väljer jag F6 å installerar raid å asci-drivare så laddas de in å jag får ändå samma meddelande om att den inte hittar nån hårddisk.

    Nu är jag fått tipset att även trycka F10 för att konfigurera drivarna eller nåt. Så det ska testas när jag kommer hem från jobbet.

    Men de tips jag har fått är att det SKA funka om man bootar från en XP-skiva med SP2 på.

    Återkommer om hur det går.

    El L :lol: kk :lol:

  6. #6
    Det är märkligt att varenda trådjävel som hanterar en förfrågning angående Windowsrelaterat problem till varje pris måste skitas ner med Linuxsnack. Kan ni aldrig ge er?

    Hur som helst så funkar det inte med den XP-skivan jag har. Håller på å ta ner följande:
    Windows XP SP2 PRO 2007 nwz DVD ED SWE V.7.06 build 16 SATA så får vi se om den går bättre.

    El L :lol: kk :lol:

  7. #7
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    tagit bort ot-inlägg. fan asså jag är för snäll. nästa gång blir det nån som får en varning + ev avstägning.

  8. #8
    Bra jobbat, Admin! c-c

    Jodå Poole, om du tar hem Windows XP SP2 PRO 2007 nwz DVD ED SWE V.7.06 build 16 SATA från PirateBay så kommer vi runt problemet.

    Håller precis på å formaterar om min laptop å kommer snart få lägga in XP.

    Det är rätt hyggligt med seeders oxå så det tar inte alltför lång tid å ta hem DVD´n å bränna den sen.
    Ligger för övrigt mycket extragodis på den oxå.

    Lycka till!

    El L :lol: kk :lol:

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av ellokko
    Hmmm! Här har vi samma problem. Har haft min nya laptop i snart 2 veckor å är redan urless på LullLull-Vista. Men att bara köra över Vista med XP går inte.
    Min burk påstår under kontrollen att den inte hittar någon hårddisk när jag bootar från XP-skivan.

    Väljer jag F6 å installerar raid å asci-drivare så laddas de in å jag får ändå samma meddelande om att den inte hittar nån hårddisk.

    Nu är jag fått tipset att även trycka F10 för att konfigurera drivarna eller nåt. Så det ska testas när jag kommer hem från jobbet.

    Men de tips jag har fått är att det SKA funka om man bootar från en XP-skiva med SP2 på.

    Återkommer om hur det går.

    El L :lol: kk :lol:
    en xp skiva har inte drivisar till sata diskar vilket du har hadde samma problem fick integrer sata drivisar i en ny skiva
    ______________________________________________
    http://www.comhit.net/images/bars/gratis-bar.gif

  10. #10
    Jag hämtar hem XP SP2 PRO 2007 nwz DVD ED SWE V.7.06 build 16 SATA så det ska väl funka får fixa det i veckan det är inte min dator utan en kompis men vi tackar dej ellokko.

Liknande ämnen

  1. Vista problem, web-x-tv
    Av MyB5 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-26, 00:56
  2. vista cd key
    Av magnus i forum Windows
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 17:09
  3. xp till vista med vlc
    Av loolssons i forum Windows
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-07, 13:02
  4. Windows Vista ?
    Av trollhattan i forum Windows
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 18:38
  5. windows vista
    Av gollen i forum Windows
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 19:05

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss