Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Blockera ip nummer

  1. #1
    Spidde
    Gäst

    Blockera ip nummer

    Någon som vet om något program eller funktion för WINDOWS för att blockera ett ipnummer helt från min dator.
    Jag vill kunna hindra 1 person, som jag vet ipnummeret till, från att få kontakt med min dator. Typ hindra från dc osv.
    Inge linuxtjafs nu tack.
    Har en Belkin router men ingen sådan funktion där.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    Om du har en router som NATar så ska inte den skicka vidare grejer som inte du har intiterat innifrån.

    Alltså är problemet löst redan där. Annars så är det ju bara att enabla firewallen i windows.

  3. #3
    Spidde
    Gäst
    Det är bara en person jag vill hindra, inte alla

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    Jag fattar inte riktigt. Kör du en server som du vill blocka en användare från att använda?

    Eller kör du ingen server och vill av andra själv se till att en användare in kan prata med din dator?

  5. #5
    Spidde
    Gäst
    Jag kör dc och vill blocka 1 person

  6. #6
    du är inte op på just den hubben där användaren du vill blockera finns då?

  7. #7
    "Risken" är att du blir rapporterad till hubägaren och blir bannad själv :errf:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  8. #8
    Spidde
    Gäst
    Finns det något program eller sätt att göra det på??

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    måste ju gå med varenda firewallmjukvara på planeten. Bara att skapa en regel som inte tillåter inkommande från den IPn.

Liknande ämnen

  1. Ip nummer ?
    Av Orko i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-10-24, 13:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss