Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Dsl

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    233
    Tackad
    1 gånger

    Dsl

    Jag har en gammal burk som min polare la in DSL (dame small linux) på. Den gick ett tag men så kan man ju inte hålla mina fingrar i styr så jag trycker på controll+alt+´delete. Då stängdes burken av å när jag sen startade upp den så startar newcs automatiskt å kanaler smäller igång. Problemet e att jag kan nu inte komma åt något annat än newcs på burken.Den kräver lösen å login som han inte har en aning om vad han har lagt dit.Finns det någon bakväg att kommain i burken utan att behöva instalera om allt.Jag kan inte starta om newcs via tangentbordet för att den kräver att jag ska logga in först.
    m.v.h Balders-balle

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Starta den i single user mode.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    233
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmm.

    Starta den i single user mode.
    Hur gör man detta? Menar du att när jag startar om burken så kommer det alternativet upp på skärmen? För när jag startar om den så e det ända som startar är newcs.

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Vet ej hur DSL funkar, men alla *nix som jag har använt har i boot-menyn "Felsäkert läge", "Single user mode" eller liknande. Kan tänkas att du behöver starta med CD.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    233
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmm.

    Vet ej hur DSL funkar, men alla *nix som jag har använt har i boot-menyn "Felsäkert läge", "Single user mode" eller liknande. Kan tänkas att du behöver starta med CD.
    Ok , ska kolla detta ikväll.:lol:

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss