Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Inloggning Linux

  1. #11
    De vill mycket till att CMOS inställningarna ska vara grundande/unikt inställda för att datorn ska funka. Vad ja kan se så känar du inget på att behållla dessa inställningar. Nolställ CMOS så känar du ett par dagar...

  2. #12
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Finns ju även "Load optimized defaults" i vissa bios som brukar ställa in sig rätt bra som grundinställningar om nått skulle strulla...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #13
    Går det inte bara att boota upp i single usermode och köra passwd?

  4. #14
    http://bloggerdigest.blogspot.com/20...-in-linux.html
    Länk som visar hur man bootar upp i single usermode och kör passwd.

  5. #15
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jo, det borde gå att boota upp i single user mode och köra passwd. Jag var inte säker på om RedHat krävde password i single user mode men tydligen inte.

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Tack för all Hjälp
    Jag har testad ett gäng såkallade Backdoor Password men inget hjälpte, så jag plockade bort Cmos batteriet. Det Supervisor Password är borta nu men nu för jag en splashscreen från ASUS-moderkort men den stör jo inte. Jag får nog se till och optimera bios inställningar för machinen har blivit slöare. Jag har lagd hårddisken på hyllan sålänge tills jag har läst in mej på Linux något. För programmet bootade upp i textmode endast och stannade vid en login promt. Det fanns inga andra alternativ. Kan nån rekommendera en bra läsning för en nybörjare?

    Mvh Kalle

Liknande ämnen

  1. Inloggning
    Av zam1000 i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-01-10, 22:25
  2. [LÖST] inloggning
    Av böbbe i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-19, 13:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss