Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: (Fon Internet)

  1. #1

    (Fon Internet)

    :errf:Frågan kanske inte passar här men det är ju iallafall hemelektronik .
    Är det nån som har det så kallade fon internet abonnemang jobbar under veckorna på en annan ort och när jag kolla min trådlösa så finns fon uppkoppling att kunna använda
    läsde på deras hemsida om abonnemanget och det är visst gratis hur fungerar det?

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Citat Ursprungligen postat av karl48 Visa inlägg
    :errf:Frågan kanske inte passar här men det är ju iallafall hemelektronik .
    Är det nån som har det så kallade fon internet abonnemang jobbar under veckorna på en annan ort och när jag kolla min trådlösa så finns fon uppkoppling att kunna använda
    läsde på deras hemsida om abonnemanget och det är visst gratis hur fungerar det?
    FON är ett "fritt nät" som distribueras av en hel hög trevliga personer som valt att dela ut sin internetuppkoppling, utan kostnad. - så signa upp dig och njut av att surfa på andras bekostnad :lol: helt lagligt..


    btw.. under [övrigt] passar allt :thumbup:
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Det är ABSOLUT inte lagligt, om inte din ISP har gett dig tillåtelse att dela ut ditt internet publikt, vilket i dagsläget ingen har gjort (vad jag vet).
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4
    Oavsett om det är lagligt eller ej så vet jag ju inte vem som använder min lina och till VAD!

    En 3G anslutning kanske är ett bättre alternativ om man har behovet att kunna vara mobil?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    @T-Bird, det är din skyldighet att "skydda" ditt nät så ingen utomstående missbrukar det. Läs i avtalet som du skrivit med din ISP.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #6
    Det lär ju inte vara olagligt, men man kanske bryter mot sin bredbandsleverantörs avtal. Jag har för mig att BBB tycker att FON är okej, men är inte helt säker.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmm.

    @T-Bird, det är din skyldighet att "skydda" ditt nät så ingen utomstående missbrukar det. Läs i avtalet som du skrivit med din ISP.

    Läs vad jag säger, jag skiter i hur avtalen är skrivna jag skulle inte gå med i någon FON ring eftersom "farbror Blå" kommer och knackar på min dörr om någon sitter och laddar barnporr på min lina.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  8. #8
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Det är absolut helt lagligt, men däremot kan det strida mot avtalsvillkoren. Skillnaden mellan FON och vilken annan oskyddad Wifi utrustning som helst är att FON användaren är direkt spårbar eftersom man måste vara registrerad användare.

    Sen kan var och ens egen inställning till det må vara hur ni vill, men tjänsten FINNS.
    Multitasking means screwing up several things at once.


Liknande ämnen

  1. DM 800 Internet
    Av viken i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-06, 19:09
  2. internet
    Av yesbox07 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-19, 11:58
  3. TV via internet
    Av ehrlin i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-04-19, 16:43
  4. Internet TV
    Av Kusen i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-12-07, 12:21
  5. internet tv
    Av elgava i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-22, 13:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss