Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Kortläsarna fungerar inte på 400s

  1. #1

    Kortläsarna fungerar inte på 400s

    Hejsan!
    Fick hem en 400s idag och till min förvåning fungerar inte dom 2 inbygda kortläsarna, ingen av dom 2 läser något av mitt viasat eller cd kort.
    Jag provade sedan att ladda in någon modifierad mjukvara, lite olika versioner, och när den sedan bootar upp så går det inte att använda fjärkontrollen och det står N/A i displayen.
    Någon som vill hjälpa mig, blir galen här.... btw. är dreambox lika "krabbig" som relook 400s (syftar på dm7020s)

    MVH FSS

  2. #2
    De officiella img stöder varken NDS eller Conax. Smidigast är om du lägger in senaste officiella img 2.16 (både kernel root och db) och sedan fantacy 2.16a via Flash Tool. Starta om datorn och installera emu i pluginsmenyn (t.ex. CCCAM). Aktivera emu via menyn eller om du lämnat den helt via den blå knappen. Starta om datorn och CCCAM är aktiverad.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av K.K. Visa inlägg
    De officiella img stöder varken NDS eller Conax. Smidigast är om du lägger in senaste officiella img 2.16 (både kernel root och db) och sedan fantacy 2.16a via Flash Tool. Starta om datorn och installera emu i pluginsmenyn (t.ex. CCCAM). Aktivera emu via menyn eller om du lämnat den helt via den blå knappen. Starta om datorn och CCCAM är aktiverad.
    Tack! för att du svarar på mitt inlägg, har nu provat en mängd olika mjukvaror och nu säger boxen PANIC när varje mjukvara är inlaggd. Provar just nu att lägga in alla orginal filer.

    Vore jätteschyst om du kunde hjälpa mig lite detaljerat
    MVH FSS

  4. #4
    Här är en manual för nybörjare, vilket innehåller mer matnyttigt än vad den officiella gör.

    [media]http://denktenk.no-ip.org/misc/misc_manuals/AB_IPBox_SPIDER_manual_rel_10_1_new_EN.pdf[/media]

  5. #5
    K.K. Tack för all hjälp, men jag lyckas inte få till det riktigt, tänkte sova nu men hoppas du svarar på detta så jag kan pilla lite imorgon efter skolan.
    Jag lägger in nyaste u-boot, sedan usb_db.img och usb_kernel_root.img efter det, sedan lägger jag på fantasy 2.16a imagen.
    Allt funkar fint då, men jag lyckas inte få igång CCCam, det står att den inte är installerad och jag lyckas inte göra något inne i boxen för att få igång det, jag laddade hem nyaste CCCam: cccam_2_1_.0.4.zip och däri ligger massa filer jag inte vet vart jag ska lägga dom, ska ja ladda upp dom på ftpn någon stans?
    Jag testade att lägga in nyaste u-boot, sedan usb_db.img och usb_kernel_root.img efter det och sedan lägga in någon äldre image som hette Nemu som hade cccam inbydt, funkade fint dock var den seg och det var bara canal digital som funkade, inte viasat. Hoppas viasat fungerar med nyaste cccam?
    Så det vore bussigt om du berättade hur jag "installerar" cccam på fantasy 2.16a imagen.
    Ska sova nu men kollar in imorgon vid 13 ungifär.

    Tack för all hjälp. MVH FSS

  6. #6
    Du behärskar nog detta bättre än jag. Jag har kopplat upp mig på nätet via en nätverkssladd (adressen är redan klar för nästa moment) , går in i menyn, väljer Plugins, går in i EMU-Install och kör install på CCcam/NewCS, gå in i FantacyPanel och kör CCcam, startar om boxen och allt fungerar som det ska.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av K.K. Visa inlägg
    Du behärskar nog detta bättre än jag. Jag har kopplat upp mig på nätet via en nätverkssladd (adressen är redan klar för nästa moment) , går in i menyn, väljer Plugins, går in i EMU-Install och kör install på CCcam/NewCS, gå in i FantacyPanel och kör CCcam, startar om boxen och allt fungerar som det ska.
    Kan du då berätta för mig vilken port jag behöver öppna för detta om jag nu behöver det, jag tackar ännu en gång för all din hjälp.
    Jag antar att CCcam på fantasy läser NDS (Viasat)?
    God morgon förresten Ska ge mig på detta vid 13 tiden.

    MVH FSS

  8. #8
    Fantacy Nuemo 2,13.6 är bättre än Fantacy 2.13.6 som är väldigt seg i zappningen.För att boxen ska bli så stabil så möjligt så flytta /var till hårddisken annars kan du få problem med att /var blir fullt och det orsakar PANIK.Scriptet för att flytta /var finns i den här tråden.http://www.comhit.net/showthread.php?t=21463
    Om du inte får igång båda korten så byt platts på dom.
    Raspberrypi Oscam
    Vu+solo2 oscam
    Vu+duo mgcamd

  9. #9
    Har provat båda mjukvarorna nu när jag testar Cardsharing men när jag ska välja en kanal så visar den bild i 2-3 sekunder, sen fryser bilden helt, byter ja kanal till en annan så är det likadant.
    Vad kan felet vara :S?

    MVH FSS

  10. #10
    Har ingen erfarenhet av cccam.Du kan ju försöka med gbox.Fungerar bra för mig med viasat.
    Raspberrypi Oscam
    Vu+solo2 oscam
    Vu+duo mgcamd

Liknande ämnen

  1. Får ej båda kortläsarna att fungera
    Av jes57s i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 18:37
  2. Detta fungerar i Relook 400S
    Av humlan57 i forum DGStation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-12, 11:43
  3. M-II fungerar inte
    Av Piri i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-01-21, 23:14
  4. MII, fungerar inte......??
    Av daveth i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-10, 21:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss