Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Har nån varit med på de relook 400s

  1. #1

    Har nån varit med på de relook 400s

    Har nån varit med på detta problemet när jag försöker att radera kanalerna i box eller ändra plaseringen sen startar jag om boxen där det inte ändrad eller raderad dom kannalerna som jag raderade är kvar och har försökt samma sak gäller när jag kör Relook PCEditor. jag kör med (Fantacyteam 2.13.6 based on Neumo) finns det bätter eller har någon nån tips
    tack för allla tips
    mvh

  2. #2
    Jag kör Gemini 4.10 på min 400s och det flyter

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    @ FSS: Gemini stöder inte dubbeltuner på 400S tyvärr...
    @ paulbagh: Hade jag varit i din situation hade jag provat att installera en "clean image" och sedan installera om allt från början. Det verkar vara någon inställning som är fel i din box. Kanske har du satt i hårddisk efter att du installerade boxen? Eller tagit ut en hårddisk? Sätt i hårddisken om du skall ha en och prova detta:

    Obs! Om du har något på hårddisken så rensas den av clean image.
    För att riktigt rensa boxen kan du via USB ladda in en "clean image" http://relook.3pinter.nl/images/400s/_clean%20image/ först. Ladda sedan direkt in FT 2.13.6 och installera Mgcamd/Newcs från Plugins-menyn. Starta sedan emu från Plugins-menyn.

  4. #4
    Tack ska prova nu få se vad det blir av det

  5. #5
    ska jag köra den här eller?
    FantacyTeam 2.13.6 Neumo Edition

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av paulbagh Visa inlägg
    ska jag köra den här eller?
    FantacyTeam 2.13.6 Neumo Edition
    Ja, den är bra.

  7. #7
    Det gick åthelvetet jag gjorde som FSS sa laddaden ner Gemini 4.10 efter ladning var klar så kom jag inte in i boxen det står bara på första sidan där man väljer språk så försökte ladda om FantacyTeam 2.13.6 Neumo Edition eller vilken image som helst jag laddar ner så står det i boxen display efter ladningen antingen panic eller så stängs motagare av och jag kommer inte in i boxen vet inte hur jag ska göra snälla behöver verkligen hjälp

  8. #8
    Pröva att först lägga in en officiell img som t.ex. 2.13 och både kernel_root och db. Efter det lägger du in Fantacy 2.13.6 neumo. Sedan är det bara att starta om datorn (det tar tid att starta upp den) och fylla in språk, kanalsökning etc. om du inte har en lista klar i PSEditor att lägga in boxen.

  9. #9
    gjorde som du sa k.K. med jag kommer ändå inte in i boxen den startar och står på start sidan står bara fantacyteam.net
    fantasy ip 7000 och in kommer det inte de jag kan använda är bara Flashtools kan inte använda pc editor genom ftb när jag försöker använda den står det( The relook is not responding ) för att jag in kan tar reda på ip till boxen .
    finns det inte nån annan variant tex genom nån knapptryckning att totalåterställa eller liknande.
    uppskatar verkligen eran hjälp grabar.

  10. #10
    Som jag fattar det har du provat flasha en enigma image, och för att åtegå till en DGS image igen, måste du flasha in en DGS bootloader img först (uboot.img) och sedan de andra (all_noboot, kernel_root, db)

    mvh
    RiOh

Liknande ämnen

  1. Relook 400S
    Av Deas i forum DGStation
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-25, 08:34
  2. Relook 400s inspelning.
    Av Johan i forum DGStation
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 10:52
  3. RELOOK 400s
    Av falbygden i forum DGStation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-05, 21:35
  4. [LÖST] Ang recension av Relook 400S
    Av i forum DGStation
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 15:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss