Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: annan rauter påverkar kanalbytestid?

  1. #1

    annan router påverkar kanalbytestid?

    Ja, jag har bytt internetleverantör från bbb till telia, det fungerar bäst där jag bor med taskig adsl. Nu satte jag in zyxel routern jag fick av telia för att vara duktig och minimera tjatet om jag ringer deras support. Netgear som jag hade tidigare fungerade också bra iofs... Men Nu tar det kanske 10-15 sekunder längre att byta kanal och ännu längre mellan cd och via**t.

    Det borde ju inte ha med routern att göra, den skickar ju bara koder. Måste vara vädret eller liknande, Eller?

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Vad är en rauter ???? Menar du kanske router ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Jag misstänker det, rajter eller rojter kanske. Känns inte relevant i sammanhanget dock. Men jag förstår ironin, lovar.
    Eller är det en produkt av VVSMF? missar du en bokstav efter din prompt så fungerar inget. Är det så? Jag flyttar ju bara en mus, behöver inte kunna stava så bra då...

  4. #4
    Ja, nu har jag bytt tillbaka till min netgear och allt flyter bra. Kanalbyten på 2 sekunder och inga frysningar. Skumt men sant.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    213
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mr_richard Visa inlägg
    Ja, nu har jag bytt tillbaka till min netgear och allt flyter bra. Kanalbyten på 2 sekunder och inga frysningar. Skumt men sant.
    Jag ser att du har...
    "min box är en dgstation relook 400s jag kör cs med cd och via*at"

    1. Fungerar båda mottagarna med CR?
    2. Vilken firmware har du?
    3. Får du undertexter i bild och vid inspelning?
    4. Vilken hårdiskfabrikat har du?
    5. Skall hårddisken vara formaterad fat32?

  6. #6
    jag har ju redan svarat på en del via pm, men kan klargöra att med cardsharing har jag inga kort i denna box. Dom sitter i en annan box och koden kommer via tp kabel.

    Appropå undertexter. Jag får de texter som är på kanalen. Många skumma varianter på kanaler jag har har jag inga undertexter på dock.

    Och disken formaterade min box själv efter att ha frågat mig först. Jag har dock haft en del strul där. Den enda som fungerat var en gammal 80gd 3,5" som lät så mycket att jag kasserade den, sen har jag inte orkat få igång flera diskar. Jag har en ny 2,5a liggandes som inte vill gå igång. Jag ska kolla den i andra datorer för att se om felet är mitt eller diskens.

    Återkommer när och om jag får den att fungera.

Liknande ämnen

  1. Annan box med bättre bild
    Av TheInsane i forum Dreambox
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-08-31, 14:37
  2. TerraTec H5 + annan tillverkares USB CI?
    Av frw i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-21, 12:32
  3. Annan epg?
    Av joakim79a i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-06-29, 10:45
  4. annan levrantör
    Av putte2575 i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-04-10, 17:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss