Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Canal Digital IPTV

  1. #21
    Såg nu att länken jag själv skickade med beskriver hur man gör för att ta reda på adresser och portar som används :-)

    Finding the channels


    • Start a new capture in Wireshark
    • Grab the remote and tune the STB to a channel
    • * At this point, you will see the IGMP join request, followed quickly be a whole mass of UDP packets, coming from a private IP source, and headed to a multicast ip. These are the IPTV stream for that channel.
    • Pick a UDP packet (It shouldn't matter which one, they'll all be to and from the same location), and note down it's DESTINATION IP address and DESTINATION port.
    • * It's possible that Wireshark will try and be helpful supply the port's name for you in the packet listing. If you click on a packet, however, it will give you the number in the "User Datagram Protocol" header.
    • * For the first channel, open VLC, and choose "Media -> Open Network". Protocol UDP, address is the destination IP address, and port is the destination port. You should see on your computer screen the same as the feed from your STB. If so, congratulations.
    • Also note down the channel number and name. This will help later when it comes time to map your XMLTV IDs
    • Tune to the next channel, lather, rinse and repeat.

    This process may take a while to complete, going through every channel, but by the end you should have a complete channel to IP/Port map.

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av hemskgren Visa inlägg
    Jag har också nyligen flyttat, mitt hus har stadsnätet med Canal Digitals BredbandsTV.
    CD Boxen har inte kommit ännu, det skall vara en Motorola 1910 enligt CD.

    Dock har jag redan testat att kolla köra TV via VLC och det fungerar utmärkt i både XP och Ubuntu.
    Det fungerar bra att köra IPTV Recorder för att spela in TV i XP.

    Skickar även med .m3u lista.

    //
    Hemskgren
    Låter lovande. Jag har precis flyttat in i ett hus med stadsnät och tvingats på IPTV.
    En sorglig historia, jag vill kunna sätta videon på ett antal program på olika kanaler när jag är bortrest, men det är tydligen bara att glömma nu...
    Finns det något sätt att strunta i set top boxen, dra ethernetkablen in i en liten dator som sköter inspelning och kanalbyte och allt det där, och samtidigt ha 1 remote?

  3. #23
    Med IPTV Recorder menar jag VLC add-on http://arakar.ifastnet.com/andrej/software/
    Oftast är ca 99% av Canal Digital kanalerna kodade = DRM i VLC.

    I stadsnät där jag är ansluten går det att köra IPTV även från PC nätet.
    Det finns även S3 / Öppen bredbands TV, då är must-carry okodade.

    Som VCR kör jag mythtv, mythubuntu 10.04 i Vmware esxi 4.0 up1.

  4. #24
    Hej! Ny på forumet Tänkte bara efter att ha läst tråden försöka få lite klarhet. Ska snart flytta till en lägenhet med iptv (tänkte välja canal digital) och vill fortsätta använda min HTPC för tv-tittande, går detta? Vad innebär detta: "Oftast är ca 99% av Canal Digital kanalerna kodade = DRM i VLC"? Hittade även den här sidan - http://www.dvblogic.com/products.php. Vad är nyttan med mjukvaran - DVBLink for IPTV? Tack på förhand!
    /Adion

Liknande ämnen

  1. Canal Digital med Canal+ multiab
    Av thomasiby i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 16:24
  2. Dolby Digital på Canal Digital?
    Av qbjorn i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 13:40
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 10:59
  4. canal digital hyr box analog eller digital?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss