Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Avinstallera Norton Antivirus

  1. #1

    Avinstallera Norton Antivirus

    Tänkte köpa en HP dator och säljaren sa att det är Norton installerat på datorn, skulle visst funka i 60 dagar.

    Då jag inte vill betala för nåt virusprogram, använder Avast gratisversionen och det funkar kanon, har hört att det kan vara problem att avinstalera Norton, nån som vet mer om det, vore tacksam för svar, tack.

  2. #2
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Tror jag inte ska vara några som helst problem. Du får väl se när du får datorn. Kan inte tänka mig att norton är svårare än nåt annat program att avinstallera.

  3. #3
    Norton är ett virus (har man fått in det så är det ett helsike att få bort)

    Om inte vanlig uninstall fungerar så har symantec egna removal program, välj bara din version.

    http://service1.symantec.com/SUPPORT...05033108162039
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  4. #4
    Gjorde själv misstaget att installera norton på en laptop. Norton tog så mycket kraft från datorn så det var precis att datorn orkade avinstallera skiten men det gick att avinstallera med windows egna avinstallationsprogram.
    Dreambox 7020s, Gemini 3.30

  5. #5
    Jag har avinstallerat Norton Internet Security (där antiviruset ingår) utan problem via Windows "Lägg till / Ta bort program". Men det tog en jäkla tid pga alla filer...

  6. #6
    Hadde även jag Norton på min bärbara men det tog så inni bombens mycke kraft så jag avinstallerade det med Absolute Uninstaller så att ALLA filer försvann, sedan in med Nod32, nu rockar ju burken igen =)

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Gizmo Visa inlägg
    Hadde även jag Norton på min bärbara men det tog så inni bombens mycke kraft så jag avinstallerade det med Absolute Uninstaller så att ALLA filer försvann, sedan in med Nod32, nu rockar ju burken igen =)
    Jag har nod32 på min burk också, ingen bärbar, när jag loggat in på windows (angett mitt lösenord) så kommer jag in på windows och sedan kommer nod32-start-bild, du vet nog vilken jag menar, och det tar en jävla tid innan den försvinner, cirka 1 minut, och för oss datornördar är ju det en livstid Irriterande är det iaf, upplever du samma sak?

  8. #8
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ikea-lampa Visa inlägg
    Jag har nod32 på min burk också, ingen bärbar, när jag loggat in på windows (angett mitt lösenord) så kommer jag in på windows och sedan kommer nod32-start-bild, du vet nog vilken jag menar, och det tar en jävla tid innan den försvinner, cirka 1 minut, och för oss datornördar är ju det en livstid Irriterande är det iaf, upplever du samma sak?
    Förmodligen kan du stänga av den genom att gå in och kolla på nod32's options/settings. Borde finnas nåt "show splash screen" eller nåt som du borde kunna stänga av/kryssa ur.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Förmodligen kan du stänga av den genom att gå in och kolla på nod32's options/settings. Borde finnas nåt "show splash screen" eller nåt som du borde kunna stänga av/kryssa ur.
    Tack

  10. #10
    Nope inget sånt problem för mig =)

Liknande ämnen

  1. avinstallera 2sub
    Av Thumas i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-29, 20:00
  2. går inte att avinstallera plug-in
    Av atlas776 i forum AzBox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-18, 16:45
  3. [LÖST] Norton antivirus 2004??
    Av Badboy i forum Mjukvara
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-02, 16:52
  4. Antivirus
    Av fagerhultarn i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-11-24, 16:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss