Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 32

Ämne: Uppgradera Viaccess CA redcam

  1. #21
    1000 Tack ! Köpte en ny TV i dag, hade en gammal viaccess CA modul liggande och hoppades att den skulle funk, men icke. Började surfa runt och hittade denna eminenta guide. Lyckades tack vare denna få igång det så jag slipper min gamla Boxer Box Tven tog det direkt efter uppgraderingen. Återigen tack...

  2. #22

    Smile Tack!

    Tack för guide! Jag ska testa detta nu håller på att lägga in xp på en bärbar (jag har bara linux på de bärbara) Rapporterar om jag lyckas!

  3. #23

    Thumbs up Tack

    Min acer hittade redcam som mtd-002 så jag fick lov att gå igenom hela guiden men det fungerade. Jag har nu uppgraderat två redcammar.

    /Tack:thumbup:

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Jag lyckades inte uppgradera mina CAM moduler, det var ju några stycken också, fick dem med i köpet av annan utrustning.

    Är det ens värt att sälja sådana CAM moduler, någon som kan uppgradera dem kanske har nytta av dem.

    Eller ska man bara skrota dem ?

    Vad tycker ni ?
    Hänger inte riktigt med, vad tillför en uppgradering.

  5. #25
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Gnor, det tillför att dom ens kan användas till Boxer, jag är ganska säker på att dessa moduler användes till Viasat "back in the day" när dom körde Viaccess.

    Kanske någon här som vill ha dem, typ mot fraktkostnad som kan uppgradera dem och sälja vidare. Annars lär dom åka till tippen. Har 8-10st så jag vill bara bli av med dem egentligen, trevligt om någon får användning för dem.

  6. #26
    Men eftersom du verkar ha försökt att uppgradera de så kanske det inte är värt att lägga ned tid på ett eget försök. Vad var det som strulade för dig vid uppgraderingen?

  7. #27
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Gnor, precis, jag försökte men det lyckades inte. Jag kunde inte få CA-modulerna att detectas på rätt sätt enligt guiden. Längre än så kom jag inte. Orkar inte försöka igen, känns lönlöst för min del, jag kan ändå inte använda modulerna även om jag hade lyckats uppgradera dem så det kvittar.

    Dom ligger och skräpar i en kartong.

  8. #28
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Gnor, precis, jag försökte men det lyckades inte. Jag kunde inte få CA-modulerna att detectas på rätt sätt enligt guiden. Längre än så kom jag inte. Orkar inte försöka igen, känns lönlöst för min del, jag kan ändå inte använda modulerna även om jag hade lyckats uppgradera dem så det kvittar.

    Dom ligger och skräpar i en kartong.
    jag har skickat dig ett pm

  9. #29
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    @Dennisolof jag är intresserad av dina redcams

    Jag har skickat ett PM

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  10. #30
    Citat Ursprungligen postat av rydan16 Visa inlägg
    Hej.

    Jag har försökt följa lathunden ovan som är riktigt bra skriven. Jag försöker programmera om min ca modul med P/N 903457 rev 1.0 från DV3 (SCM) för att få viaccess i den igen. Den är nämligen en gång i tiden omprogrammerad till Conax via satellit och sedan använd i digitalbox mot Comhems nät. Jag lyckas få datorn att hitta modulen som "SCM DVB MODULE" och kommer så långt att jag får välja out-fil samt ca modul. Programmet visar vid detta tillfälle
    Device information set OK
    Enumerating
    found device .. max len=79
    No more data is available
    found device .. max len=79

    then I press Download and then I get mesages like
    Starting Download
    > initialising transfer
    Download in progress
    nb of packet 3033
    size of packet 119
    Module answered with error code = 90 01
    Blocks send 1
    Download procedure failed
    > End of transfert

    Nu vet jag inte vad som kan vara fel. Kan någon hjälpa mig.
    Halloj!

    Jag får samma fel på min (P/N 9042490 Rev 1.0) - kom du nånvart med vad som felade på din?

    /Boppen

Liknande ämnen

  1. Uppgradera Viaccess CA
    Av ardis i forum Övriga mottagare
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 18:06
  2. Viaccess CA-modul RedCam Funkar inte?????? eller??
    Av fozolii_Mage i forum Com Hem
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2004-04-07, 14:09
  3. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2004-03-01, 15:21
  4. RedCam 478
    Av soya i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-05, 20:08
  5. Pioneer hyrbox och Viaccess Redcam
    Av skidkare i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 16:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss