Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: dator som mottagare

  1. #1

    dator som mottagare

    Hej nu har jag letat överallt känns det som. jag har en dator med dvb-t kort och kortläsare i. jag undrar om jag kan använda datorn som mottagare, så jag kan titta på tv i datorn. har även en gamla mp3.5 programerare. jag använder boxer till den vanliga tv. ojdå det blev nog i fel ämne. kanske skulle vara i övrigt i stället

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    In med Linux & myth på datorn så åker du.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3

  4. #4
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    eller http://www.team-mediaportal.com/ det är inte för linux utan för windows.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmm.

    In med Linux & myth på datorn så åker du.
    Hej Matkoh

    Du förespråkar väldigt ofta linux, och jag är inte den som är direkt haj på datorer, jag har haft svårt för linux och inte förstått mycket,

    Visst jag är kanske rotad i Windows miljö, men ska jag vara ärlig så har jag hittills sett det som enkelt allt med att installera program mm.

    Men jag ger aldrig upp så Det du säger är att om jag installerar detta så ska jag kunna med hjälp av olika fönster klicka i och skriva in saker så att jag kan använda min dator som en HTPC?

    Håller på att tanka ner mythbuntu


    MVH
    Pelle

  6. #6
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Och frågan är .....
    Jag kan inte säga hur du ska göra i Fönster då jag inte behärskar den den bissara världen. Allt är så bakvänt, och multitasking existerar knappt. Men jag kan säga så här att Mce är in bråkdel av Myth. I Myth så finns det INGA begränsningar (utom dina egna förståss), i MCE har du bara begränsningar. Men det kräver sin man för att sätta upp miljön.

    Lycka till.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #7

    måste ändå säga en sak

    Jag tog ner mythbuntu, försökte installera det enligt guider men får stopp

    nej MY sql fungerar inte

    startar om till xp installerar Mediaportal och har bild efter 5 min,

    jag uppskattar de som ger råd mm, och inte är sarkastiska, om Windows hade varit så dåligt så hade inte alla dessa företag använda sig av det som ändå använder det.

    Något bra finns det med det, du får gärna ge råd om Linux, men jag tycker inte du ska nedvärdera Wndows så mycket som du gör.

    Säg då istället var jag ska börja för att få igång min mysql databas som inte verkar finnas i min mythbuntu


    sen så är det kanske så att du är som rainman, han kan ta kvadratroten ur 54773663
    men kan inte lägga ihop 3+3

    Inget fel i det men det finns enkla saker som fungerar

  8. #8
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Om du inte har MySQL (vilket du normalt inte behöver för Myth), så får du väl installer det då:

    apt-get install mysql
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #9
    Jag kör Mandriva Powerpack 2009 och Mediaportal (med hjälp av en emulator). Det funkar finemang. Det följer även med program som gör det möjligt att titta på TV med kortet, men jag måste säga att jag föredrar MediaPortal eftersom det är mindre strul (dock tycker jag att MediaPortal funkar bättre emulerat i Linux än i Fönster. Helt enkelt mer stabilt).
    Jag har testat Mythbuntu, men jag föredrar den här lösningen.

Liknande ämnen

  1. Tv - Dator
    Av Robbe i forum TV
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-12, 12:58
  2. dator
    Av David2 i forum Övrigt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-08-14, 07:54
  3. 2 st OS på en dator?
    Av trollhattan i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 16:46
  4. Ny dator
    Av Jojje_115 i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-15, 14:05
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-03, 09:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss