Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Byta root lösen till en Relook200

  1. #11
    Anslut en seriell kabel.Anslut till boxen med Hyper terminal eller Putty.
    Använd 115200 baud.Slå på relooken och vänta tills poweron medelandena slutat.Skriv exit för att komma till "command shell".Sedan som med telnet.Passwd och nytt passwd och bekräfta passwd.Slå av strömmen till boxen och starta den igen.
    Raspberrypi Oscam
    Vu+solo2 oscam
    Vu+duo mgcamd

  2. #12
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Hej samot4, jag uppskattar att du försöker hjälpa till. Men om du hade läst hela denna tråden innan du svarade så ser du att "passwd" kommandot helt enkelt inte finns på en Mutant 200. Så alla svar som bygger på att man ska använda "passwd" kommandot funkar inte tyvärr.
    Jag har själv en Relook 400 precis som du och där är det inga problem. Men den ursprungliga frågeställaren har en Mutant 200 och att döma av den information som han ger så finns inte "passwd" kommandot i en 200. Det var därför vi försökte hitta andra lösningar.

  3. #13
    Om man vill ha info om relook så finns det i stort sett en site där man kan hitta allt.Dentenk.
    Den ifo jag vidarebefordrade här kommer därifrån.
    Citat ur en tråd om passwd på mutant.

    Use a serial cable. Connect to the Relook with HyperTerminal (or PuTTY or some other terminal emulator) at 115200 baud. Turn on the Relook and wait for the power on messages to stop. Type exit to go to the command shell.
    The command to change the root password is "passwd". After you enter and re-enter the new password.

    Switch off at the back (the app is not running) and now see if this is okay. Try telnet or ftp from the command line to test.

    Han som frågade efter infon svarar.

    First, thanks to chputney for showing me how to reset the password.
    It worked flawlessly.

    Vad jag kan läsa mig till i den här tråden så har Peter-X bara försökt med telnet.Inte med hyperterminal via seriell kabel.
    Raspberrypi Oscam
    Vu+solo2 oscam
    Vu+duo mgcamd

  4. #14
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    OK, du har verkligen försökt få fram ett svar. Du har min respekt för detta.
    Tyvärr kan jag inte prova själv så det är väl upp till Peter_x eller någon annan som har en 200 att testa detta.
    Jag har lite svårt att förstå hur det skulle kunna funka när kommandot inte verkar finnas. Men det som står på Denktenk brukar ju stämma. Läser där ofta själv.
    Det kan ju också skilja mellan olika images, vilka Linux-kommandon de skickar med. Peter_x var ju inte säker på vilken image han hade.
    Vi får se om någon med en 200 kan testa.

  5. #15
    [FONT=Verdana]Kanske fel tråd, jag testar. [/FONT]
    [FONT=Verdana]Jag kommer inte åt min Mutant 200S med programmet Relook PCEditor 1.2.37 Är det fel program ? Om det är det vilket skall jag andvända istället, om inte finns det någon manual for dummies eller om någon kan förklara på ett enkelt sätt hur jag skall göra[/FONT]

  6. #16
    Om du har dgs image så ska du använda PcEditor.Har du enigma image så använd en dreambox editor.
    Raspberrypi Oscam
    Vu+solo2 oscam
    Vu+duo mgcamd

Liknande ämnen

  1. default lösen till ftp
    Av mr_richard i forum DGStation
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 09:10
  2. Lösen Ord till Zipfil
    Av Kalle_P i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-14, 10:37
  3. lösen till den här sidan?
    Av steffe67 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-27, 15:12

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss