Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: 200s trasig dags för ny box. enkelt att ta de gamla imagefilerna till den nya?

  1. #1

    200s trasig dags för ny box. enkelt att ta de gamla imagefilerna till den nya?

    Ja, är det så enkelt? kan jag ta backupfilerna jag gjort med pc editorn och skicka in i en nyare box? en dreambox dm100 kanske? eller vet någon om det är någon skillnad i detta avseende mellan dgstation och dreambox?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Så enkelt är det tyvärr inte... En backup på en image kan du bara lägga tillbaka på en box av samma fabrikat och modell. D.v.s. din backup kan du bara lägga tillbaka på en Relook 200S.

  3. #3
    ok, det verkar som om jag fått tag på en, jag hoppas det iaf.

  4. #4
    Banned
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    5
    Mr richard!!
    Gick det bra kunde du ordna problemen ?

  5. #5
    Jag gjorde allt nytt. Och som vanligt började jag med den image som verkade roligast och precis som vanligt fick jag byta ytterligare ett par gånger innan jag vart nöjd. Jag kommer inte ihåg nu vad det blev för image till den 250hd jag bytte till då men den hade mgcamd i från start så jag slapp det. Den går stabilt nu, det är huvudsaken. Nästa spännande tillfälle med den blir väl när jag ska få ihop den med en extern usb disk. Man vet aldrig, det kan gå smidigt

  6. #6
    Banned
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    5
    Mr richard!!
    vad bra att du kunde ordna problemen !!!! men jag undrar har du köpt ny mottagare eller har du kvar fungerande din ABIPBOX200s...om detta har pajat ...behöver jag fjärrkontrollen till ABipbox200s!!!!
    några tips ...eller din kanske ?

    hälsningar Rolo

Liknande ämnen

  1. DG Station 200s...AB ipbox 200s
    Av Rolo i forum DGStation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-27, 16:47
  2. Använda gamla backuper till ny 200s
    Av mr_richard i forum DGStation
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 05:00
  3. Vilken image rekommenderas till 200s?
    Av Pette_rsson i forum DGStation
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-29, 17:56
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-18, 17:16
  5. Enkelt att göra kort till boxer?
    Av x-iTe i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-09-02, 14:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss