Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: installera mgcamd 1.29a i 200s

  1. #1

    installera mgcamd 1.29a i 200s

    Jag har en 400s som jag lagt in mgcamd i enligt guide här, via ftp till /var/emu men en emu mapp hittar jag inte i min 200s. Jag har förmodligen missat något men vad?

    Jag har flashat den med serial_db.img och serial_kernel_root.img så här långt.
    Har ni något tips på vad jag gjort fel, glömt eller sökt dåligt för att hitta?

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Finns inte mappen så prova att skapa den

    mkdir emu
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3

    Wink

    Jag trodde inte det skulle skilja något alls i mappar och dylikt, fick känslan av att jag glömt installera nån flådig image eller liknande :P

    Säkert nåt riktigt noobigt jag missat.. det är tom värt lite ironi om dålig sökförmåga och annat hån

    skapat och lagt in filerna men fungerar inte. får inte igång mgcamd. filerna ligger i sina mappar som jag hoppas dom ska men icke, meny+1 säger inget.

    äh, jag har säkert en likadan i grannskapet jag kan jämföra med, ta backup och stoppa in i min och byta newcamd.list

    flashade den med en backup från an annan 200s med 100s_usb_all_noboot_backup_20081025_151006.img
    Och får PAnC gissar att det ska tolkas som panik. tillbaks till ruta ett.

    Nej, jag får det inte att fungera. Kan någon göra en guide? De jag hittat som varit specifikt för 200s har inte räckt för mig. Ett exempel är:
    Works on Relook.

    1. Unzip attached file
    2. Copy mgcamd.ppc_old to /var/emu
    3. Erase mgcamd from /var/emu
    4. Change name on mgcamd.ppc_old to mgcamd
    5. Change attribute to 755
    6. Restart mgcamd emu (Blue, and 1)

    Liknande finns här på comhit, dessa utgår dock från att jag har haft mgcamd förut och bara byter version.

  4. #4
    Vilken image har du på 200 boxen.Finns inte scriptet att starta mgcamd med så måste du lägga till det i /var/scripts och ändra emud filen i den katalogen.Det enklaste för dig är väl att instalera en image som stöder mgcamd.Typ Fantacy.
    Raspberrypi Oscam
    Vu+solo2 oscam
    Vu+duo mgcamd

  5. #5
    CubeCaFe200s_2.17 är i nu, mest för att jag kört liknande i min 400s där jag lyckades få igång det. Fast det var ett tag sen. Jag har gjort om allt imorse men inte testat ännu, jag skapade mapparna och la in de gamla mgcamd filerna jag sparat från en annan 200s som går på samma server. Så jag borde rimligtvis få igång mgcamd nu, annars provar jag Fantacy, den verkar mer lämplig för mig.

    ska leta bra image senare

  6. #6
    FantacyTeam 2.16a PAL - CubeCafe
    Denna image har en emu install plugin.
    Raspberrypi Oscam
    Vu+solo2 oscam
    Vu+duo mgcamd

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av samot4 Visa inlägg
    FantacyTeam 2.16a PAL - CubeCafe
    Denna image har en emu install plugin.
    Tack. ska testa med en gång :thumbup:

  8. #8
    CubeCafe Official Image 2.14 PAL var den nyaste jag hitta på denktenk förutom CubeCafe FantacyTeam 2.16a Serial Image men den verkar vara till 250 och flashtools vill inte flasha den, google gav inga stora förhoppningar heller. Bara att kämpa vidare! på fantacy-team.net togfantacyteam 2.9 ist. skit samma jag är helt noll ändå :P

    hitta FT_216a_cube_usb_all_noboot.img nu.. usb. hmmmm får error med seriell kabel och usb finns ju inte. invalid protocol säger flashtools. aah, hittade ett svar:
    This image is for the CubeCafe-s only.
    No FT 2.16a is made to the 200s.

    jag börjar nog om med 2.17 igen. kändes som om jag hade lite kontakt med verkligheten iaf.
    Kan någon verifiera om en installation av mgcamd på 200s liknar det på dreambox: http://www.comhit.net/showthread.php?t=17089

  9. #9
    Förvirring.
    Du har helt rätt.På Fantacy teams sida så avser dom cubecafe 250 under rubriken Cubecafe images inte 200.Fantacy har ingen updated 200 image.Den senaste är 2,9d.Den har en emu install panel men jag är osäker på om den fungerar då dom bytte server för ett tag sedan och vet inte om dom uppdaterat scriptet med den nya update servern.
    Raspberrypi Oscam
    Vu+solo2 oscam
    Vu+duo mgcamd

  10. #10
    mm, nu är jag på ruta ett igen.
    men hittade några misstag, jag hade annorlunda filrättigheter på newcamd.list och newcs.xml. jag ändrade det utan att det blir något skillnad. Vet någon om det ska in några mgcamd filer på något annat ställe än /var ? kanske jag missad något sånt.

    jag hittade en drös med filer som kändes väsentliga i /tmp
    nope ingen framgång där inte.

    Felet låg i att routern delade ut ett ipnummer som inte fanns i rangen (?) jag kunde arbeta med pceditor via lan men sen var det tydligen stopp. När jag gått in i systeminställningar>>IP inställningar och förnyat/Submit så fick den ett aktuellt ipnummer och gick igång.

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-23, 12:40
  2. Installera äldre mgcamd i AZ-Box
    Av greven71 i forum AzBox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 07:42
  3. Mgcamd går inte att installera
    Av ante_olsn i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-17, 12:31
  4. Installera mgcamd 1.31
    Av Hiren i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 16:52
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 20:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss