Sidan 13 av 13 FörstaFörsta ... 3111213
Resultat 121 till 129 av 129

Ämne: Nätdel 7025

  1. #121
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    300
    Tackad
    4 gånger
    Jag får en ny nätdel(7025+) till min gamla box(7025), men jag måste ändra lite på nätdelen för att den ska funka med boxen. Och ja, det var nätkabeln jag bytte, lugnade ner pipandet men det är fortfarande kvar.
    2st Solo2 OpenPli
    Duo2 4xS2 OpenPli
    Viaplay
    TV-avgift

    Svarta listan:
    1. Undisputed: Glocalnet - 3 försök, 3 misslyckanden.
    2. Dreambox-Sweden - garantier är till för att hållas.

  2. #122
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    300
    Tackad
    4 gånger
    Funderar på hur tyskarna tänker.
    Fick min nya nätdel idag. Skruvade upp boxen och skulle ta bort den gamla. Då har de LÖTT fast kabelskorna i strömbrytaren. Det gick ju fan inte få loss med mindre än att blecken gick sönder. Så det blir att ta en tur till Clas Ohlson och köpa grejer imorgon.
    2st Solo2 OpenPli
    Duo2 4xS2 OpenPli
    Viaplay
    TV-avgift

    Svarta listan:
    1. Undisputed: Glocalnet - 3 försök, 3 misslyckanden.
    2. Dreambox-Sweden - garantier är till för att hållas.

  3. #123
    Om jag fattar rätt så har de "moddat" nätdelen från 7025+ på något sätt för att få de spänningar / anslutningar som behövs för en gammal 7025:a (eller är det så att de har moddat något på mobot )?

    Finns det någon dokumentation på hur de har gjort eller vet du något mer ? Vill bara vara beredd på hur jag skall göra om min 7025:a packar ihop ...

  4. #124
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    300
    Tackad
    4 gånger
    Jodå, fick en instruktion på hur jag ska göra.
    Bifogade filer Bifogade filer
    2st Solo2 OpenPli
    Duo2 4xS2 OpenPli
    Viaplay
    TV-avgift

    Svarta listan:
    1. Undisputed: Glocalnet - 3 försök, 3 misslyckanden.
    2. Dreambox-Sweden - garantier är till för att hållas.

  5. #125
    Suvve, har kikat i den. Hade ju varit ganska enkelt att göra en "adapter" för sladdarna så hade man inte behövt löda om dom på nätagget. Motstånden/oled är ju en annan sak. Där krävs ju ingrepp.

    Tack för manualen...

    Lycka till med moddningen !

  6. #126
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    300
    Tackad
    4 gånger
    Moddningen färdig.
    Jag är inte världens händigaste med en lödkolv, men jag måste nog säga att DMMs sätt(som jag försökte kopiera) inte var det bästa. Istället för att klippa tråd 3 skulle jag, om jag fick göra om det från scratch, plocka ur den på samma sätt som man gör med 2 o 4.
    Men nu sitter grejerna på plats, och det enda som skulle kunna avslöja att det är lite hemmahantverk bakom, är att det knäpper lite svagt när man byter satellit.
    Men om den en dag inte funkar vet jag ju varför, det var rätt jävligt att få dit tråd 3 under 5 utan att få kontakt med något annat, misstänker att den kanske släpper om ett tag.
    2st Solo2 OpenPli
    Duo2 4xS2 OpenPli
    Viaplay
    TV-avgift

    Svarta listan:
    1. Undisputed: Glocalnet - 3 försök, 3 misslyckanden.
    2. Dreambox-Sweden - garantier är till för att hållas.

  7. #127
    Kul att du äntligen fick igång din 7025 igen... Och tack för konverteringsinstruktionerna. De kan jag behöva när min nätdel pajar om 2 år igen, fast jag köpte ju nya bättre kondingar så den kanske håller längre. Man kan ju alltid hoppas...

  8. #128
    Lustigt att Letherface är tyst här ?!? :=)

  9. #129
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Inlägg
    88
    Tackad
    5 gånger

    Bytt kondingar

    Har en gammal 7025:a några av de första som kom hit. Under en mängd år har den bettet sig lite konstigt. Att scanna kanalern har tagit lång tid nästan 1 timme inte ovanligt. Har hittat knappt 1000 st. Har bytt kondensatorer som jag köpte från ELFA 137:- med frakt. Nu fungerar den perfekt. Hittade > 1200 kanaler. Så investeringen verkar vara väl värd pengarna samt jobb.

Liknande ämnen

  1. Anslutning för nätdel på 7020
    Av alexn72 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-09, 18:12
  2. Nätdel till bärbar
    Av magnus i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 12:23
  3. Behöver ny nätdel till humax 5350
    Av mollanbollan i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 14:42
  4. humax nätdel snälla hjälp om du vet något
    Av tonysat i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-31, 20:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss