Sidan 3 av 13 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 129

Ämne: Nätdel 7025

  1. #21
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    300
    Tackad
    4 gånger
    Jaha, är man helt körd nu?
    Får inget svar från DMM, enda stället där jag hittar ny nätdel att köpa har slut på dessa och säger att det inte tillverkas några fler.
    Någon som har en annan lösning? Eller är det bara att hoppas på någon duktig elektriker som kan fixa skiten?

    Skickade ett nytt mail till DMM, förklarade problemet med både gamla och nya boxen.
    Avslutade med att jag skulle uppskatta ett svar och även ett skäl till att jag skulle fortsätta köpa och rekommendera DMMs produkter.

    Får se om det blir något svar denna gång.

  2. #22
    Mysko att de inte ens svarar. Ge dig inte ! Försök igen (om du nu inte redan gjort det). De måste väl åtminstone skicka ett svar på din fråga eller ? Passa även på att fråga om det finns något schema på nätagget...

  3. #23
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    300
    Tackad
    4 gånger
    Ah, schema glömde jag....
    Kanske får med det som plåster på såren, angående det där om ett skäl till att fortsätta köpa DMM-produkter

    Edit: Nu fick jag ett mottagningskvitto den här gången, tyder ju på att de har fått mailet.
    Enligt numret har de fått över 10 miljoner ärenden till den adressen, hehe. Då återstår bara det jag är sämst på, vänta...

  4. #24
    Jaha, så verkar jag också ha problem med nätdelen efter 3 år på min 7025. 1600 för en nätdel är ju hutlöst. Man kan ju nästan köpa en 500 för det priset.

    Det måste ju gå att koppla någon extern nätdel som kan leverera till moderkortet. Någon som vet vad alla sladdarna är mellan nätdelen och moderkortet. Är det bara en plus och resten jord? Någon som håller på att testa att bygga nätdel?

  5. #25
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    300
    Tackad
    4 gånger
    1600?!?!?!
    Dreambox-sweden tog 600 för en nätdel, men de har slut på lager och inga fler tillverkas.
    Jag har funderat på om man kan dra en gammal PSU från nån PII-dator, problemet är väl att få en kontakt som passar.

  6. #26
    Jag var i kontakt med dreambox-sweden men som du säger så levererar de inga längre. Synd med tanke på priset. Det hade man överlevt. Jag kollade på http://www.satpro.se/default.asp?id=...=108&divshow=1 och de tog 1650:-. Jag hittade också en leverantör på cypern som tog 63 Euro + frakt så det ligger ju mer åt dreambox-swedens pris.

    Det går ju alltid att löda kontakterna om man bara vet vad det ska vara på utgångarna. Det är ju något till IR mottagaren bl.annat.

  7. #27
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    300
    Tackad
    4 gånger
    Det var någon på ett annat forum som jag vet fixade sin trasiga nätdel, bytte bara någon/några kondisar. Det svåra var att få tag på rätt kondisar. Om jag bara kunde komma på vart och vem det var...
    Reggade mig nu på DMMs kundtjänstsida för att följa mitt ärende, men det gick ju (vad jag hittar iallafall) bara följa ärenden som man anmält via den.
    Med tanke på att satpro tar 295 spänn för ett 128MB USB-minne så är inte 1600 för nätdelen överraskande.

    Edit: ska höra med en kille som är duktig på sånt där vad han tar för att fixa nätdelen, men med felsökning, arbete och material misstänker jag att det hamnar nånstans i närheten av vad satpro tar för en ny.

  8. #28
    Hittade denna på i-have-a-dreambox.com vilka kondensatorer man bör byta. Det har tydligen löst problemen.

    http://www.i-have-a-dreambox.com/wbb...t=power+supply

  9. #29
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    300
    Tackad
    4 gånger
    Tackar för detta, då kanske man kan spara in felsöknings och reservdelskostnad iallafall.
    Fast hur fan han kom åt att byta kondisen på bilden förstår jag inte

    Edit: Verkar ju som om någon i tråden har ett schema över nätdelen, hur ska man annars tolka platsangivelserna C2,C5 osv?
    Måste ju nästan vara angivelser från ett schema, eller har jag med mina minimala elektronikkunskaper missat något?

  10. #30
    Står det inte märkt på kretskortet. Det brukar göra det. Jag ska plocka ner mitt och kolla innan jag beställer kondar från elfa.

    Hittade en annan leverantör av PSU för 900:- fast de verkar bara leverera det nya. Kan man köra det nya PSU för 7025 i den gamla 7025?

    http://www.swedishdigital.se/catalog...4d7c31528536a2

    Står det inte på kortet så vet vi vad kondarna ska ha för värde så det är ju bara att leta upp dem kortet.

Liknande ämnen

  1. Anslutning för nätdel på 7020
    Av alexn72 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-09, 18:12
  2. Nätdel till bärbar
    Av magnus i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 12:23
  3. Behöver ny nätdel till humax 5350
    Av mollanbollan i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 14:42
  4. humax nätdel snälla hjälp om du vet något
    Av tonysat i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-31, 20:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss