Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: IPTV med CA-modul direkt i TV:n

  1. #11
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    snej12, jaha ser man på.

    Tja då kanske det kommer tillslut.

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av teliaKundservice Visa inlägg
    Jag är 100 % säker.

    Kan väl bara kommentera att den inte är helt egenutvecklad, det är fortfarande motorola som göra stora delar av programvaran i boxen. Det är mest GUI och den informationen som görs speciellt av Telia och andra operatörer.

    Markus Johansson
    Telia kundservice
    Om frågan gällt Telias IPTV så hade jag också vart 100% säker eftersom jag vet massvis med folk som försökt få in det i HTPC lösningar utan att lyckas.

    Välkommen hit förresten, vet att du är uppskattad gäst på MHB.

    Citat Ursprungligen postat av snej12 Visa inlägg
    Säker på vad? Jag hade en tekniker på besök häromdan som körde en helt annan box, och påstod att det finns "mängder" med boxar som funkar. Han passade på att spy galla över motorola. Då borde det ju kunna funka med digitalboxen i en tv, förutsatt att det finns TP-anslutning? 99,9%-svaret gällde Canal Digital i stadsnät.
    Det finns någon tråd här som folk påstått att dom kunna ansluta med VLC (tror jag att det var) men då är det ju en PC-lösning. Men att få TVn att göra samma sak tror ivf inte jag på, det finns inget som ens säger att den skulle kunna kommunicera med en CD-modul över IP trafik
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Har Telia börjat sända HDTV ? Har hört från andra att CD numera kör ut HDTV i några stadsnät, och att själva streamen är runt 20Mbit.
    Det pågår provsändningar med SVT HD för kunder, se http://telia.se/hdtv

    Citat Ursprungligen postat av snej12 Visa inlägg
    Säker på vad? Jag hade en tekniker på besök häromdan som körde en helt annan box, och påstod att det finns "mängder" med boxar som funkar. Han passade på att spy galla över motorola. Då borde det ju kunna funka med digitalboxen i en tv, förutsatt att det finns TP-anslutning? 99,9%-svaret gällde Canal Digital i stadsnät.
    Jag syftade mer på http://en.wikipedia.org/wiki/Viera_Cast och den tekniken

    Citat Ursprungligen postat av T-bird Visa inlägg
    Om frågan gällt Telias IPTV så hade jag också vart 100% säker eftersom jag vet massvis med folk som försökt få in det i HTPC lösningar utan att lyckas.

    Välkommen hit förresten, vet att du är uppskattad gäst på MHB.

    Det finns någon tråd här som folk påstått att dom kunna ansluta med VLC (tror jag att det var) men då är det ju en PC-lösning. Men att få TVn att göra samma sak tror ivf inte jag på, det finns inget som ens säger att den skulle kunna kommunicera med en CD-modul över IP trafik
    Tack för det, jag får snart försöka klona mig för att vara överallt tror jag :lol:

    Det är krypteringen som är probelmet och då det är krav från leverantörerna att använda denna kryptering så är det svårt att få det att fungera med annan utrustning.

    Markus Johansson
    Telia Kundservice

  4. #14
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    teliaKundservice, aha. Tack för informationen.

    Undra när HDTV då lanseras, för jag antar att Telia inte bestämt sig ännu för om HDTV ska sändas till alla eller endast fibernäten. Det är vad jag har hört i alla fall.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-14, 15:09
  2. HDTV direkt i telejacket
    Av Polisen i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-05-30, 16:46
  3. Svart på mitt m2-Orginal funkade direkt?
    Av nicko1 i forum Canal Digital
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2004-11-22, 21:21
  4. Skriva nya koder direkt in i boxen?
    Av PEWwEe i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-28, 16:14
  5. [LÖST] Kortbrännare direkt i laptop?
    Av sebb4u i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-11, 13:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss