Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Asrock ion 330

  1. #1

    Asrock ion 330

    Hejsan
    Funderar på att byta upp mig från min DM500C till en Asrock 330 så jag får allt i en och samma burk. Är detta en komplicerad sak? Vad jag förstår är det "bara" att skaffa en Anysee USB mottagare samt Dvbviewer och lägga in Acamd som en plugin. Fyller man bara i uppgifterna för servern jag har i källaren (ip nummer osv) i Dvbviewer programmet och tittar nöjt på tv, eller är det mer komplicerat än så?
    MC abstinens!

  2. #2
    Så skulle jag oxå vilja ha det. Får du fram en lösning som funkar hör av dig då.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Domi Visa inlägg
    Hejsan
    Funderar på att byta upp mig från min DM500C till en Asrock 330 så jag får allt i en och samma burk. Är detta en komplicerad sak? Vad jag förstår är det "bara" att skaffa en Anysee USB mottagare samt Dvbviewer och lägga in Acamd som en plugin. Fyller man bara i uppgifterna för servern jag har i källaren (ip nummer osv) i Dvbviewer programmet och tittar nöjt på tv, eller är det mer komplicerat än så?
    Det är inte svårare än så.

    Min lösning hemma ser ut som följande

    Server i källaren med mediaportal (master) och ett (man kan ha flera) FireDVB kort som tar in tv singnalen.

    Sen har jag en liten dator bakom varge tv som har mediaportal (klient) instalerat.

    Klienterna streamar sen kanalerna från serven nere i källaren trådlöst (N Draft) i hela hemmet.

    jag kan tex ta en bärbar dator och lägga mig i badet och titta på tv om jag vill

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Dizzy_dan Visa inlägg
    jag kan tex ta en bärbar dator och lägga mig i badet och titta på tv om jag vill
    Ville bara tillägga ett för SD så klarar man sig även med wlan .11G
    (15-20Mbit signal räcker)

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av cry_wolf Visa inlägg
    Ville bara tillägga ett för SD så klarar man sig även med wlan .11G
    (15-20Mbit signal räcker)
    Och då kör du windows i botten?
    Jag har alltid kört med mythtv och det har fungerat klockrent men funderar på att byta ut till windows för lättheten för familjen

  6. #6
    Hej
    Har precis bytt från mythtv till mediaportal. Funkar där med.

Liknande ämnen

  1. Asrock + Linux som HTPC
    Av moksha i forum HTPC
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-17, 14:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss