Sidan 15 av 15 FörstaFörsta ... 5131415
Resultat 141 till 147 av 147

Ämne: Minirecension: DM500 för 560:-

  1. #141
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    [quote=Muggesand;147317]Beställt från vart, dx?

    Tog bara ca 2,5 månad innan min kom. Sist jag beställde från Mydalle så tog det tre dagar. La en ny beställning från mydalle idag, sålde av min 800 för att beställa en ny med sim 2.01 istället, få se hur fort det går denna gång.[/quote

    Nej från Crown sat...såg att några hade köpt därifrån, och verkade funka bra...dessutom hade någon här i forumet fått utbytt 2 stycken på garanti...de ger 12 månaders garanti...men det kan vara riskabelt och skicka till kina...frågan är om man ska skicka eller slänga om det blir trasig...

    Undrar vad det gäller vid tull...om de skickar en ny vid garanti...får man pröjsa tull en gång till då eller....Mydalle verkar ju ha bra priser på sina grejer men är de bra kopior då...Den är typ3ggr dyrare än 500s så jag e lite osäker på hur länge de håller....

    Någon som har 500s box från både Mydalle och crown sat...undrar ifall det är samma kopior??? Mydalle är lite billigare...

  2. #142
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    Jag har inte beställt från crown (köpte mina från mydalle.com) så några exakta svar kan jag inte ge.

    Jag fick med rätt strömkabel strömkabel och det var gemeni 2.1 installerat.
    Däremot var det en "rätt" mac-adress i boxen så jag kör nu 4.6 utan oro.


    Du som köpt dina boxar från mydalle...500s modellen....Hur länge har du haft de...Skulle du rekommendera de eller? Jag tänkte mera på den klonad versionen...

  3. #143
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Boomerang Visa inlägg
    Du som köpt dina boxar från mydalle...500s modellen....Hur länge har du haft de...Skulle du rekommendera de eller? Jag tänkte mera på den klonad versionen...
    http://www.comhit.net/showthread.php...059#post146059
    Jag har köpt två boxar från mydalle de svarta Blackbox 500s, stort plus för leveranstiden (4 arbetsdagar) men kvaliteten är skiftande, lade in senaste gemeni i båda, den ena boxen fungerar super och är betydligt snabbare i kanalbyten och mycket bättre bild än min gamla äkta 500s medan den andra fungerar sisådär. Efter 10-12 timmars uptime måste den startas om eftersom ljudet halkar efter och bilden pixlar sig, allmänt seg helt enkelt.

    Testade andra images men problemet kvarstår så det är någonting i hårdvaran, eller nån lödning eller nåt anat tekniskt som jag inte orkar felsöka :lol:

    Båda kostade precis runt 600 kr/st inkl frakten så prisvärda var de.
    Sedan jag skrev det här har jag köpt ytterligare en box och det var samma leveranstid och jag har inte märkt någonting fel på den ännu.

    Så länge man är medveten om att detta är klonboxar och tar det för vad det är (skiftande kvalitet) så rekommenderar jag dem ja. Men det är baserat på mina erfarenheter endast.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  4. #144
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Ni som kör gemini på klonboxar..hur går det att streama??? vilka program använder ni? något program för komprimering...

  5. #145
    razorx
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Boomerang Visa inlägg
    Ni som kör gemini på klonboxar..hur går det att streama??? vilka program använder ni? något program för komprimering...
    Man ska annvända Pli om man vill streama, Pli är klart överlägsna när det gäller den biten.

  6. #146

    DM500S från Crown Sat

    Jag beställde den i onsdags förra veckan och fick den i dag, 6 dagar senare. Mycket snabb leverans. Jag slapp betala tull för den.

    Jag bad särskilt att få den levererad med engelskt menyspråk och det fick jag.

    Kollar man info i menyn får jag fram att jag har release 2.9.0.03.05.2006.
    Finns det någon anledning för mig att flasha upp den med något annat?

    Jag betalade 679kr med frakt och fick RS-232-kabeln på köpet.

    Jag har ännu inte kopplat upp mig mot min router. Är det vanlig nätverkskabel som gäller eller ska den vara korskopplad?

    Nu när boxen är hemma skall den gamla parabolen med 1 LNB mot 19,2E bort och bytas ut mot en T55 Toroidalparabol med 5 LNB:s att börja med.

  7. #147
    Vanlig (Rak) nätverkskabel
    Vu + Solo2 DB800S +1 Förvirrad hund

Liknande ämnen

  1. Dm500+
    Av skepparn i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 12:02
  2. DM500-T
    Av PHL i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-10-01, 20:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss