Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 33 av 33

Ämne: Hur bootar man från USB?

  1. #31
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Kul när det funkar! :thumbup:

    Berätta gärna vad du tycker om E2 när du testat ett tag. Bilden blir väl inte riktigt lika bra? Annars är E2 ganska trevligt. Jag har lekt med det på en Kathrein och gillar gränssnittet och menyerna.

    Men CubeRevon har ju en underbar bildkvalitet så jag är lite rädd att bilden blir sämre med E2... :question:
    Ja nu har jag kört E2 ett tag, men imorgon går jag tillbaka till NLB.
    Boxen har varit extremt buggig, jag har fått starta om den flera ggr per dag ibland, den kan hänga sig bara genom att byta kanal.
    Synd för jag gillar verkligen menyerna och EPG´n som jag vant mig vid från mina Dreamboxar.
    Bilden är något sämre med E2 men i mitt fall kvittar det eftersom jag har en 5 år gammal plasma (inget ser bra ut på den...)

  2. #32
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Kul att höra dina erfarenheter!
    För egen del väntar jag nog lite grann med att testa E2 om den är så buggig som du säger.
    På min Kathrein rullar E2 ganska bra. Man kan få någon enstaka grönskärm nån gång när man är inne och rotar i menyerna, men annars helt OK. Verkar som att det är mer instabilt på CubeRevo då...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #33
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    327
    Tackad
    38 gånger
    Jag har testat E2 PKT mod 6.0 Tideglo rev 0.6.0. på USB minne.
    Och har knappt haft några problem med den.
    Iofs har jag inte testat på min 9000HD utan på 910HD, men det bör inte va nån skillnad tycker jag.
    All DVB textning funkar ju klockrent med E2.
    Har NLB 9207 på flashen, och om man jämför bildkvalitet så vinner 9207 knappt.
    Dåliga video drivisar är väl problemet på E2, men när dom blir uppdaterade kommer iaf jag att köra E2 permanent, om inte DGS kommer med en image där all textning och inspelning-uppspelning fungerar utan probs.

    beson

Liknande ämnen

  1. DM bootar ej med 500GB hårddisk.
    Av kermith i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-10-12, 20:22
  2. 500Hd bootar inte med LT6 SP3
    Av Letalis i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 11:28
  3. DM500s bootar inte
    Av chester11 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 20:06
  4. DM800 problem.. bootar inte alltid upp.
    Av thrilled i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-16, 14:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss