Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 33

Ämne: Hur bootar man från USB?

  1. #1

    Hur bootar man från USB?

    Har lagt in senaste E2 imagen på en sticka, men hur får jag min 9000HD att boota från stickan?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Nu har inte jag provat att installera E2 på min 9000HD, men jag antar att man kan göra som det står i manualen...

    Annars får du väl försöka hitta nån guide som handlar om E2.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  3. #3
    Tack, men frågan var hur man bootar från usb pinnen istället för flashminnet, inte hur man flashar via usb, det vet jag hur man gör.

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Sorry, jag missförstod dig. För att kunna boota från USB-sticka så behöver du installera en multiboot. DGS har en på sin hemsida:
    http://www.dgstation.co.kr/new/cs_so...tegory=&page=1
    Sedan cirkulerar det andra på olika forum. Vad det går ut på är att genom att hålla ner en knapp på fjärrkontrollen medan man bootar kan man välja vad den ska boota ifrån.

    Jag har inte provat nån själv ännu beroende på att jag inte testat E2 på CubeRevon. Du kan ju prova att googla på CubeRevo och multiboot så lär du nog hitta en del också.

  5. #5
    Tack som f-n! Multiboot fanns redan i imagen som jag hade i flash! Det var bara att hålla in "2" på fjärren (som det står på sidan som du länkade till) nu snurrar E2 på boxen!

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Kul när det funkar! :thumbup:

    Berätta gärna vad du tycker om E2 när du testat ett tag. Bilden blir väl inte riktigt lika bra? Annars är E2 ganska trevligt. Jag har lekt med det på en Kathrein och gillar gränssnittet och menyerna.

    Men CubeRevon har ju en underbar bildkvalitet så jag är lite rädd att bilden blir sämre med E2... :question:

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger

    ?

    Har precis köpt en cuberevo9000 och undrar vilken image till denna man kan ha? är det risk för "timebomb" till denna box? hur kan en image göra bilden sämre eller bättre?

    Mvh/Niklas

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av assnike Visa inlägg
    Har precis köpt en cuberevo9000 och undrar vilken image till denna man kan ha? är det risk för "timebomb" till denna box? hur kan en image göra bilden sämre eller bättre?

    Mvh/Niklas
    Känns inte som att det finns nån timebomb till någon relook/dgstation.
    Ställ frågorna som nya istället för i en tråd som handlar om annat så är det troligare att du får svar. Och sök, det hjälper mycket.

  9. #9
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av assnike Visa inlägg
    Har precis köpt en cuberevo9000 och undrar vilken image till denna man kan ha? är det risk för "timebomb" till denna box? hur kan en image göra bilden sämre eller bättre?

    Mvh/Niklas
    Det finns inga "timebombs" i CubeRevo-världen.

    I princip finns det två olika typer av images:
    1. DGS original och moddade original som SifTeam, NLB m.fl. Dessa innehåller DGStations drivers och har därför lite bättre bild.

    2. Enigma2 images (kallas E2). Detta är i princip samma mjukvara som används i nyare Dreambox och som har portats till CubeRevo och en del andra mottagare. E2-utvecklarna har inte tillgång till källkod för DGStations drivers och E2 drivers ger något sämre bild för tillfället. Men varje ny release av E2 blir bättre och bättre så snart är de nog ikapp! :thumbup:
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    ok, den menyn som var i verkar ju väldigt bra, men går det lägga in mgcamd 1.31 på denna? eller finns det någon client som funkar bättre? isåfall hur lägger man in den, det finns ju ingenstans i menyerna att ladda ner det på som i pli eller gemini där det laddas ner och installeras automatiskt. atomized, vad har du för image, klient och server? kör du servern via en box eller en dator? Jag har en laptop som kör newcs och det funkar helt perfekt(som du hjälpte mig med).

Liknande ämnen

  1. DM bootar ej med 500GB hårddisk.
    Av kermith i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-10-12, 20:22
  2. 500Hd bootar inte med LT6 SP3
    Av Letalis i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 11:28
  3. DM500s bootar inte
    Av chester11 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 20:06
  4. DM800 problem.. bootar inte alltid upp.
    Av thrilled i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-16, 14:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss