Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Problem med att bränna Funcard..

  1. #1
    *Wolf*
    Gäst

    Problem med att bränna Funcard..

    Hallå!!
    Har just skaffat mig ett Funcard 1024.
    Har en Mp3.5. Använder mig av progen Mp6 och Mp7.
    Tog samma filer jag använt till guldkort och försökte lägga in dessa på mitt nya funcard. Tyvärr får jag ett felmeddelande. Jag väljer "Autodetect" och får då meddelandet "No standard PIC Smartcard found". Vad jag läst mig till ska det gå att använda Mp3.5 för att progga dessa kort. Ska jag använda mig av något annat prog. kanske, såfall vilket? Eller måste jag göra nya filer??
    Hoppas på hjälp...

  2. #2

    Använd

    multiprog 090. Det är lättanvänt. Droppa provider på morghex och skapa slipstream för funcard. Ett funcard kräver 3 filer. Extern eeprom, Internt eeprom och en flashfil. Du kan inte använda de filer du har för guldkort.

  3. #3

    Funcard

    Ska du bränna vanliga filer till ett GK eller slipstream? Tänk på att du behöver Tre filer för FC istället för två till GK.
    Har du provider släpp den på morphex välj slipstream.

    Har du ingen provider och skall bränna slipstream, får du ladda ner en tom provider och gå in i en editor och öppna filen till ditt GK för att kopiera över info till providern.
    Släpp den "nya" providern över morphex, klicka i slipstream och vips har du TRE filer att ladda till programeraren.

    Brukar själv använda Multiprog 0.9, sätt in kortet och klicka på
    Fun/At Mega fliken ladda upp pic och Int-EE; Ex-EE filerna och bränn.
    B

  4. #4
    *Wolf*
    Gäst
    Tack för all hjälp!!!

  5. #5
    Läste precis det här på en sida
    "!!!!En varning kan vara att ALDRIG köra auto detect i mp6. Detta förstör funcard´s då kortet inte tål styrspänningen " :shock:

Liknande ämnen

  1. Problem att bränna funcard med multipro
    Av tcbkindh i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-04-24, 15:37
  2. Bränna ett funcard m/Infinity USB
    Av xlh 1200 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-27, 12:03
  3. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2003-09-22, 18:41
  4. Bränna ett Funcard
    Av wybbe i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-12, 16:56
  5. bränna 1mb's funcard
    Av lotus_2000 i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-07, 07:20

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss