Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 21

Ämne: Val av HD-mottagare?

  1. #1

    Val av HD-mottagare?

    Hej!

    Vet inte riktigt i vilken forumsdel jag ska lägga den här tråden, har jag placerat den helt galet kan någon vänlig moderator få flytta på den.

    Jag har idag en DM-500s, känner att jag är lite sugen på att uppgradera denna mot en HD-kompatibel mottagare.

    Känner främst att det är en djungel över vad som kan väljas.

    Azbox Premium HD
    Ipbox 910/9000HD (+ ett antal ipbox modeller)
    DM-500HD
    DM-800HD

    Detta är väl några av alternativen jag tittar på.
    Det verkar finnas lite erfarenhet på detta forum, därför vänder jag mig till er.
    Egna erfarenheter?
    Något som kan få mig att komma på rätt spår om vad jag ska välja?
    Lägg gärna till fler boxar som kan vara av intresse för mig.
    Självklart spelar budgeten också in, man vill ju helst hitta det som är bäst för billigast pengar, men det kan ni ta med en nypa salt, då det känns helt omöjligt. :lol:

    Tack på förhand!

  2. #2
    Det beror på vad du tänker göra med din box... bara titta på tv eller leka .. Själv sitter jag på en Kathi UFS-910 och är mycket nöjd med den(Den senaste Enigma2 från PKT e jävlit stabill ), men det krävs lite tid och lust å få igång den, det e samma sak m IPBOXAR... men om du vill ha lite kul för kalla vinter kvällar så rekomenderar jag Ipbox eller Kathi. //Mvh

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Lolitka Visa inlägg
    Det beror på vad du tänker göra med din box... bara titta på tv eller leka .. Själv sitter jag på en Kathi UFS-910 och är mycket nöjd med den(Den senaste Enigma2 från PKT e jävlit stabill ), men det krävs lite tid och lust å få igång den, det e samma sak m IPBOXAR... men om du vill ha lite kul för kalla vinter kvällar så rekomenderar jag Ipbox eller Kathi. //Mvh
    Självklart är den till för att titta på TV med.
    Vad menar du med leka?
    Titta på film divx/mkv via nätverk eller så? Om det är sådant du menar så har jag en tvix för det ändamålet.
    Det främsta ändamålet för min framtida mottagare är just att kunna se på TV-kanaler med bra bild samt kunna spela in program.
    I och för sig, det lär nog de flesta mottagare klara av.
    Jag vill även ha ett snyggt och lättarbetat interface.
    Fast det kanske är så att alla boxar använder sig av samma mjukvara ändå?
    Vad skiljer alla dessa emellan?
    Känns som att något borde skilja förutom prislappen.
    Alla verkar kunna ha hårddisk också, intern som extern.

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Om du är ute efter mest valuta för pengarna skulle jag satsa på någon av de billigare IPBox-modellerna. 91HD t.ex. kostar 2400:- Oslagbart billigt för en märkesbox med kvalitet. Med IPBox kan du också välja att köra DGStations mjukvara eller Enigma 2. Med Enigma 2 blir den precis som en Dreambox i gränssnittet.

    Nackdelen med IPBox är att man får vara lite mer aktiv själv för att hitta information om den. Det skrivs mycket mindre om den i olika forum än om Dreambox. Det är inte lika många som kan hjälpa dig om du får problem med en IPBox som om du har problem med Dreambox. Men är man bara lite framåt och kan leta information själv så är det inga större problem. Det mesta man behöver veta finns på denktenk.com.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Det stösta skillnaden mellan IPBOXAR/KATHI å Dreambox är att programvaran till dessa görs av själva användarna vilket innebär att allt är inte perfekt och som @atomized sa man måste vara mer aktiv sj dvs man får inte allt på en talrik framför sig... Entligt mig dreammultimedia överskattar sig själva med deras priser från rymden men jovisst de e hög kvalitee på deras produkter...

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Ska man köpa annan box än Dreambox så rekomenderar jag Azbox HD som har betydligt bättre hårdvara än ipbox/kathrein osv...
    Kan inte uttala mig så mycke om mjukvaran däremot men det lilla jag sett så behövs det väl en del arbete på den fortfarande.
    Ingen enigma2 är portad till den heller än.
    Visst Dreamboxen kostar mer men den är värd sitt pris med tanke på all mjukvara som utvecklas till den och att den är opensource.
    Satsar man på dm8000 och stoppar in dvd brännare i den så har man en mediacenter och dvd inspelare osv allt i ett.
    Men har man inte råd till den så skulle jag nog rekomendera Azbox HD istället om sagt istället för dm800/ipbox osv fast beror ju helt och hållet på behoven man har också.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
    Dreamboxen kostar mer men den är värd sitt pris med tanke på all mjukvara som utvecklas till den och att den är opensource.
    Satsar man på dm8000 och stoppar in dvd brännare i den så har man en mediacenter och dvd inspelare osv allt i ett.
    Den är ju helt sanslöst dyr..
    Går det att få in en blu-ray spelare i eländet? dvd räcker ju inte långt som alltiett lösning idag.
    VU+

  8. #8
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Lite sugen på en Azbox HD, väldans goa specar... till det priset ca 3500:-, är det någon som har en sådan?
    Vu+ Solo SE Version 2

  9. #9
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Blu-ray spelare går naturligtvis att ansluta till DM8000, MEN du kan INTE se på några köpta filmer (ännu). Finns inget stöd i linux för att kunna låsa upp filmerna.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  10. #10
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2003
    Inlägg
    9
    Tackad
    2 gånger

    Az Box

    Ja fan va super den är smidig snabb mm lite cfg kronglig annars super snabb mm.

Liknande ämnen

  1. Mottagare
    Av einar i forum Övriga mottagare
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-10-26, 13:31
  2. cd mottagare
    Av jang i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 12:49
  3. Vad är det för mottagare ?
    Av Lacariuz i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-02, 18:34
  4. Mottagare
    Av Jottelon i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-01-01, 22:44
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-03, 09:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss