Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 32

Ämne: Ngn som kan rekommendera AzBox?

  1. #11

    Funderar oxå på att köpa en azbox...

    Är det någon som kör den och får den att fungera felfritt med mgcamd och newcs ? Är det ett bättre köp än dm 800:an eller ?? Har för mig att jag läst att den är segare i kanalbytena än 800:an .. stämmer det ? Skriv gärna ned och berätta ni som kanske är lyckliga/ eller olyckliga ägare av dessa boxar ..

  2. #12
    Det är en väldigt bra box. Stabil och snabb. De har fixat till de sega kanalbyterna för någon uppdatering sedan. Den spelar upp mkv och ison utan problem med text och dts ljud.
    Image utveklarna ligger inte på latsidan. Och det finns väldigt många plugins. t ex LLink.

    Det som är tråkigt just nu är att om du har lösen i ditt hemma nätverk så måste du scripta lite själv.
    Den bläddrar i nätverk annars väldigt snabbt och bra gui lösning på det.
    Web browsern är väldigt seg. Det är synd att de inte har satsat på t ex Opera där.
    Youtube lösningen är väldigt snabb och smidig.
    Filhanteraren lika så.
    EPG har funkat bra före den sista imagen. Får hoppas att de fixar till det igen.
    Annars finns det plugins till det har jag sett med har ej provad det ännu.
    Det finns garanterat mer saker som buggar men det är inte något jag kan komma på eller har stöt på ännu.

    Jag tittade på både DM800 och ipboxar innan jag köpte den.
    Och kan säga att de slår dem ganska så lätt i alla fall.
    Men så är ju smaken som baken. Det är väldigt många som inte kan vara utan Enigma och Ipbox kommer väl med nya boxar vilken dag som helst så imorgon finns det troligen något bättre!
    Men för dagen är jag nöj med min Azbox. Men jag hoppas även att de kommer att förbättra den ännu mer för boxen har en väldig potensial och imagesen är inte uppe i v1.0 ännu.

  3. #13

    Vad skiljer Premium från Premium Plus?

    Är det BARA möjligheten att ha två mottagare av samma sort?

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av Mike_2 Visa inlägg
    Är det BARA möjligheten att ha två mottagare av samma sort?
    Det finns combo boxar av Azbox oxå.

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av Mike_2 Visa inlägg
    Är det BARA möjligheten att ha två mottagare av samma sort?

    Enligt vad jag har läst kan man i premium modellen ha olika tuners men inte två av samma sort, medans i premium+ modellen kan man ha två tuners av samma modell eller två olika.

  6. #16
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    1. Hur skulle ni ställa DM mot AzBox? jag menar, smidigt att flasha? plugins etc?? fattar att antalet plugins säkerligen inte är det samma ännu men fins det olika plugins på samma sätt som till DM?

    2. Är det bara att rulla igång en Az på ett befintligt nätverk med några DMs sen tidigare och på samma sätt?

    3. Stämmer det att denna intresanta box klara av filer som inte DM klara, Divx t.e.x. etc.
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Mike_2 Visa inlägg
    Är det BARA möjligheten att ha två mottagare av samma sort?
    Elite: Combo, inte två tuners av samma sort.
    Premium: Wifi, Intern hårddisk, Combo, inte två tuners av samma sort.
    Premium Plus: Wifi, Intern hårddisk, Twin tuner.

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av CharlieX77 Visa inlägg
    1. Hur skulle ni ställa DM mot AzBox? jag menar, smidigt att flasha? plugins etc?? fattar att antalet plugins säkerligen inte är det samma ännu men fins det olika plugins på samma sätt som till DM?

    2. Är det bara att rulla igång en Az på ett befintligt nätverk med några DMs sen tidigare och på samma sätt?

    3. Stämmer det att denna intresanta box klara av filer som inte DM klara, Divx t.e.x. etc.
    1. Flasha gör man med fjärren imot nätet eller med ett usb minne.

    2. Ja

    3. Jag har inte stött på några filer som inte har fungerar ännu.
    ISO, MKV DIVX, MPG, MP4 har jag provat

  9. #19
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Compoze>> Tack för dina svar

    som sagt var väldigt intressant med dessa filformat och HDMI tillsammans med priset, och om boxen är smidig/enkel verkligen ett hett alternativ

    *sugen*
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  10. #20
    Tyvärr så verkar inte twintunern funka som det ska har jag förstått från olika forum. Man måste tydligen ha två kanallistor, en för varje tuner, och välja vilken man ska spela in ifrån resp. titta på. Inte så smidigt vad jag har förstått. Rätta mig om jag har fel.

Liknande ämnen

  1. FAQ: AzBox
    Av hannhimhe i forum AzBox
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2013-01-15, 18:23
  2. AZbox error?
    Av kape1 i forum AzBox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-13, 23:15
  3. HD hackar på Azbox?
    Av atlas776 i forum AzBox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-07-07, 17:46
  4. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-04-14, 22:07
  5. Azbox
    Av vic20 i forum AzBox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-21, 01:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss