Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 32

Ämne: Ngn som kan rekommendera AzBox?

  1. #21
    Man behöver inte ha 2 kanallistor om man gör konfigurationen rätt :whistle:. Tyvärr så gjorde jag helt fel när jag försökte konfigurera Premium+ första gångerna men nu så fungerar det med dubbla tuners och EN kanallista

  2. #22

    vad är det för tuners som sitter i denna maskin ??

    Har just köpt en premium och det sitter ju två stycken tuners i maskinen + en antenn in/ut chassit ..?? Vad är det som sitter brevid s-tunern ??

    Dessutom har jag problem med att jag inte hittar canal+ film hd, svt hd och canal+ sporthd ,, alltså en hel transponder borta .. hur fan ska jag hitta den ??

  3. #23
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Står det "antenn" på den är det en T-tuner.

    Gör en manuell (aka Advanced) sökning.

  4. #24
    @squad:
    Du kan söka in transponder manuellt:
    Kolla http://www.lyngsat.com/packages/canaldigital.html vilka freqvenser och inställningar du skall använda (De gröna är HD-Kanaler). (DVB-S2 finns 2 st olika alternativ där, prova båda).. (DVB-S2 8PSK fungerade för mig).

  5. #25
    Det löste sig med hd kanalerna som var borta ... gjorde en nätverkssökning, ställde om inställningarna där till "nid" någonting. då hittade jag dem.. Vart tvungen att läsa manualen :'( vilket looser man är .. :lol:

    Däremot måste jag forskavidare angående de marksända kanalerna, jag kopplade in antenn men jag hade ingen signal. Men jag har ju en boxer som funkar med den ... lite skumt ,, Men jag får hoppas det löser sig ..:whistle:

  6. #26

    Sega kanalbyten ...

    Måste säga att jag är mycket nöjd med min azbox premium .. Inga problem att få igång med newcs.. Snygg och bra kanallista ser mycket proffsigare ut än min dm 600. Har inte hunnit testa så många olika fil format till den men mkv avi inga problem. Det enda som stör mig är lite är de sega kanalbytena,, tryckte in firmware 0.9.4466 då jag körde igång den har inte testat någon annan..

    Är det någon som testat lite olika firmwares, ? kanske hittat någon som är snabbare i kanalbytena ??

  7. #27
    Kör själv på 0.9.4295 ingen senare än det har fungerar bra för mig

  8. #28
    Citat Ursprungligen postat av dennisl Visa inlägg
    Kör själv på 0.9.4295 ingen senare än det har fungerar bra för mig
    Då ska jag ta och testa den ..

    Tack..

  9. #29
    Är väldigt intresserad av AzBox HD Premium Plus,men jag har hört att fläktljudet ska va högt. Högre än en tvix 6500. Nån som kan bekräfta eller dementera detta?

  10. #30

Liknande ämnen

  1. FAQ: AzBox
    Av hannhimhe i forum AzBox
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2013-01-15, 18:23
  2. AZbox error?
    Av kape1 i forum AzBox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-13, 23:15
  3. HD hackar på Azbox?
    Av atlas776 i forum AzBox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-07-07, 17:46
  4. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-04-14, 22:07
  5. Azbox
    Av vic20 i forum AzBox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-21, 01:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss