Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 23

Ämne: Argolis smartreader

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    98
    Tackad
    1 gånger

    Argolis smartreader

    Har nyss köpt argolis smartreader, men drivrutinerna på www.argolis.com går inte att ladda ner, går det att göra på något annat vis? använder ubuntu

  2. #2
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av linkan77 Visa inlägg
    Har nyss köpt argolis smartreader, men drivrutinerna på www.argolis.com går inte att ladda ner, går det att göra på något annat vis? använder ubuntu
    Kanske funkar med smargos drivers, de ser väldigt lika ut...

  3. #3
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    Verkar vara problem att bifoga filer men googla på Smargo Drivers så hittar du säkert det du letar efter.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    98
    Tackad
    1 gånger
    Vilka underbara människor ni är på det här forumet

    Skall googla å testa

  5. #5

  6. #6
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Sen så behöver du inga drivisar för dessa i ubuntu då den identifierar dem som FTDI USB Serial Device converter men det kan vara bra om du vill hårdställa hur de arbetar, jag gör dock detta i windows...

    Kör
    Mode=Fixed
    Frequency=6,00
    Kernel=Normal
    TMode=1 tror jag
    EGT=0

    Funkar kalas i kombo med newcs då, om jag har dem som autoswitch så får jag det inte att lira...
    Kan även vara värt attt nämna att de läser snabbare om du har USB hubb med strömmatning än om du pluppar in dem direkt i USB porten.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Sen så behöver du inga drivisar för dessa i ubuntu då den identifierar dem som FTDI USB Serial Device converter men det kan vara bra om du vill hårdställa hur de arbetar, jag gör dock detta i windows...

    Kör
    Mode=Fixed
    Frequency=6,00
    Kernel=Normal
    TMode=1 tror jag
    EGT=0

    Funkar kalas i kombo med newcs då, om jag har dem som autoswitch så får jag det inte att lira...
    Kan även vara värt attt nämna att de läser snabbare om du har USB hubb med strömmatning än om du pluppar in dem direkt i USB porten.
    vad kör du med för inställningar i newcs efter du ställt om läsarna i windows? <type>smartreader</type>
    och mhz>600</mhz?
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  8. #8
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Muggesand Visa inlägg
    vad kör du med för inställningar i newcs efter du ställt om läsarna i windows? <type>smartreader</type>
    och mhz>600</mhz?
    Jag kör dem som <type>phoenix</type> och <mhz>600</mhz> men det verkar inte ha någon betydelse vad jag skriver i mhz för den kör dem som jag ställt dem i windowsprogrammet...

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Jag kör dem som <type>phoenix</type> och <mhz>600</mhz> men det verkar inte ha någon betydelse vad jag skriver i mhz för den kör dem som jag ställt dem i windowsprogrammet...
    okej, tackar. Få testa detta sen, för när jag körde på smartreader så vägra den känna igen vilka kort som satt i. dock körde jag på 600 och det verkar funka, det funkade dock inte när jag försökte köra på 357 då jag har ställt dom som du i windows.

    Edit: har nu varit uppe på vinden o testat. Samma restultat som innan. Den känner inte av korten och det konstiga e att proxyn inte loggar in. Går man in i weben så finns där inga användare, men när man försöker lägga till proxyanvändaren så säger den bara att användaren redan finns! det är grön bock när man kollar readers.. humm
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  10. #10
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Muggesand Visa inlägg
    okej, tackar. Få testa detta sen, för när jag körde på smartreader så vägra den känna igen vilka kort som satt i. dock körde jag på 600 och det verkar funka, det funkade dock inte när jag försökte köra på 357 då jag har ställt dom som du i windows.
    Jag hade problem som fasen med Type även jag, men det funkar då jag har dom som phoenix...

Liknande ämnen

  1. Smargo SmartReader Plus
    Av pinokio i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 17:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss