Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 28

Ämne: AzBox + MGcamd

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    När jag skrev den där guiden fanns "MgCamd Full" (eventuellt någon avvikelse) att välja i listan och det var den jag installerade. Kan någon som har en box uppkopplad kontrollera exakt vad som står i den där listan och skriva det här?

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008
    Inlägg
    120
    Tackad
    1 gånger
    vilken image använder du? Tror du att det kan spela någon roll ,jag tog ju den senaste!

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Jag vill minnas att jag hade 0.9.4466 i maskinen.
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008
    Inlägg
    120
    Tackad
    1 gånger
    ok tack, vad kör du för version på newcs?

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    1.67
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

  6. #16
    Får inte EMM uppdateringar att fungera något speciellt att tänka på?

  7. #17
    Inte heller inspelningar fungerar med mgcam, newcs 1,67. Några tips?

  8. #18
    Seniormedlem wbas avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Tackad
    2 gånger
    Jag får också scrambled på min efter jag följt guiden.
    Jag har inte ens en newcamd.list i mgcamd katalogen.
    Utan bara ccccam
    jag har skapat den manuellt i /PLUGINS/OpenXCAS/mgcamd

    jag har avaktiverat multicas.
    När jag startar om mgcamd tycker jag att det går väldigt snabbt. Men det kanske det gör.

    Jag kör med en dreambox 7020 med mgcamd 1.28 och 1.67 på en ubuntu server och det fungerar.
    kollar jag i nevcsserver konsolen så loggar den inte på.
    Jag har provat att starta mgcamd manuellt via telnet men då säger den bara mgcamd kommandot eller filen finns inte trots att jag står i den katalogen .

    Någon som har något tips?
    Dreambox 7020 newcs_1.50 mgcamd_1.28

  9. #19
    Seniormedlem wbas avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Tackad
    2 gånger
    det löste sig!
    jag laddade hem mgcamd 1.31 och la in det manuellt via denna guide.

    MGCamd Installation
    Extract files from mgcamd from azbox.zip archive, and you will have folder called mgcamd .
    Connect on Your AzBox HD by FTP , and transfer folder mgcamd to /EMU/OpenXCAS , and give it CHMOD 755 on mgcamd directory.
    If you will use MGCamd as gbox client, please edit files peer.cfg ( copy entire content of cwshare.cfg file into it ), mg_cfg, priority.list, newcamd.list .
    Now you also have to check-in Mgcamd in list of Emulator's and You will do that simply by adding mgcamd in /EMU/OpenXCAS/module.seq file .
    Also in Camd Activation and Priority set # with blue button on all other emu's, and press Yellow button to restart emu. ( MGCamd should be without # in front of his name ).
    Bifogade filer Bifogade filer
    Dreambox 7020 newcs_1.50 mgcamd_1.28

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    30
    Tackad
    1 gånger
    Härligt att det fungerade. Jag ville ha koll på CAM version så installerade manuellt också, funkade riktigt bra. Här kommer instruktioner över hur. Det är ungefär samma, men kanske kan hjälpa lite extra i nått steg med lite flyt.

    1. Installera OpenXCAS plugin från AzBox menyn.

    2. Tanka hem mgcamd. Här kommer en sida där många versioner finns.
    Jag tog filen som heter "mgcamd_v1.35a_azbox.zip" längre ner i listan.
    Länk

    3. Packa upp zip filen och använd FTP för att tanka upp till boxen. Katalogstrukturen
    ska se ut så här efteråt:
    Kod:
    /EMU/OpenXCAS/mgcamd (och i den här katalogen ligger mg_cfg, newcamd.list, mgcamd osv)
    4. Använd telnet (ex i programmet Putty) för att editera filer på boxen. Standardlogin är:
    Kod:
    root  (login)
    azbox (lösen)
    5. Sätt rättigheter på katalogen:
    Kod:
    chmod 755 /EMU/OpenXCAS/mgcamd
    6. Editera /EMU/OpenXCAS/mgcamd/openxcas.conf och lägg till detta på slutet:
    Kod:
    api = yes
    wait = 15sec
    7. Editera "EMU/OpenXCAS/mgcamd/newcamd.list" och byt ut innehållet mot dina CWS-rader.

    8. Editera filen "/EMU/OpenXCAS/module.seq". Skapa filen om den inte finns redan.
    Lägg till den här raden i slutet:
    Kod:
    mgcamd
    9. Starta om AzBoxen så dras mgcamd igång automatiskt och kanalerna avkodas i TV läget.

    PS. OT Tips - Om man vill spela upp filmer på nätverk på AzBox är att köra via NFS istället för vanlig utdelning med Windows (CIFS/Samba). Går mycket snabbare och man kan köra mycket större filmer utan hack. Tror det ska finnas en howto här på siten hur man sätter upp det.

Liknande ämnen

  1. FAQ: AzBox
    Av hannhimhe i forum AzBox
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2013-01-15, 18:23
  2. MgCamd på AzBox
    Av nikbeam i forum AzBox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-08-24, 15:59
  3. Mgcamd 1.30d till AzBox
    Av theskuggan i forum AzBox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-25, 12:15
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-11, 08:02
  5. Azbox
    Av vic20 i forum AzBox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-21, 01:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss