Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 51 till 59 av 59

Ämne: Mountproblem

  1. #51
    Citat Ursprungligen postat av ranchn Visa inlägg
    :thumbup: :rockon:
    Grymt! Nu funkar det!
    Tack farzad_g

    Det enda som skiljer din kod från tidigare förslag är att du har bytt platts på user och pass med sökvägen i mount-texten.
    Så enkelt kan det vara för den som kan.

    Så här gjorde jag...


    mkdir -p /DATA/picture/STORABILDER
    mkdir -p /DATA/movie/STORAFILM
    mkdir -p /DATA/music/STORAMUSIK
    mount -t cifs -o username=XXX,password=ZZZ //192.168.1.140/MyLibrary /DATA/picture/STORABILDER
    mount -t cifs -o username=XXX,password=ZZZ //192.168.1.140/MyLibrary /DATA/movie/STORAFILM
    mount -t cifs -o username=XXX,password=ZZZ //192.168.1.140/FamilyLibrary /DATA/music/STORAMUSIK


    Det enda jag önskar nu är att endast min musikmapp på nasen syns under DATA/musik/STORAMUSIK. Just nu ser jag allt i FamilyLibrary.
    Den mappen finns i FamilyLibrary (//192.168.1.140) ( Y: ) MUSIK

    Som det verkar nu, så mountas samma sak i Photo, Music och Movie
    Du mountar ju dom 2 första till samma (Mylibrary) så det är ju klar att det blir samma innehåll på Azboxen
    Samma sak med den sista, om du mountar till den katalog där musiken är så går det nog bättre, hela sökvägen tex:
    mount -t cifs -o username=XXX,password=ZZZ //192.168.1.140/FamilyLibrary/MUSIK /DATA/music/STORAMUSIK
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  2. #52
    Ska testa och laborera lite, sedan återkommer jag.
    Mvh.
    Ranchn


    :rockon:
    Thor 0,8W. Bahnhof 100/100. D-link DIR-655. AzBox Elite. Netgear STORA. LG 50PQ2000.

  3. #53
    Det verkar inte gå att peka mot en specifik mapp i stora-nasen.

    I stället för att bårka om det löste jag det med att skapa olika användare på nasen.

    Jag har även valt bort att skapa nya mappar, så det bara blir mer bläddrande innan man kommar fram till den mapp man vill åt.

    Och så så sär ser min S1cifsmount.sh ut nu.

    mount -t cifs -o username=NAS-foto,password=XXX //192.168.1.140/MyLibrary /DATA/picture
    mount -t cifs -o username=NAS-film,password=XXX //192.168.1.140/MyLibrary /DATA/movie
    mount -t cifs -o username=NAS-musik,password=XXX //192.168.1.140/MyLibrary /DATA/music

    Hur som helst, så är jag riktigt nöjd nu. Men det tog då en jäkla tid och många inlägg för att lyckas.

    Tack så mycke allihopa
    :clap:


    Man kanske skulle göra en lite kortare guide i FaQ... Tycker ju synd om den stackare som måste läsa genom hela denna tråd för att lyckas...
    Mvh.
    Ranchn


    :rockon:
    Thor 0,8W. Bahnhof 100/100. D-link DIR-655. AzBox Elite. Netgear STORA. LG 50PQ2000.

  4. #54
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ranchn Visa inlägg
    Man kanske skulle göra en lite kortare guide i FaQ... Tycker ju synd om den stackare som måste läsa genom hela denna tråd för att lyckas...
    Skriv på bara så tar jag hand om att stoppa materialet i lämplig tråd.
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

  5. #55
    jag är säker i fel avdelning, men lånar tråden lite-detta gäller både azbox och ipbox

    Jag har en HDD på min azbox.
    Nu skulle jag villa använda den från min ipbox via nätverket.
    Inte bara mounta, utan att även kunna göra inspelningar, timeshift etc
    Vad behöver jag göra för inställning i azboxen.. Och vad behöver jag göra på ipboxen.

    Någon som har koll?

  6. #56
    Seniormedlem wbas avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Tackad
    2 gånger
    Någon som lyckats spela in på en extern hårddisk som ni mountat?
    På dreamboxen mountar man ju mot hdd mappen och då går det att spela in.
    Vad kan mappen heta här?.

    Jag har lyckats att mounta med NFS mot en snapserver och nu skulle jag vilja kunna spela in på den också.
    Dreambox 7020 newcs_1.50 mgcamd_1.28

  7. #57
    Seniormedlem wbas avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Tackad
    2 gånger
    Hittade denna på azboxwiki.
    Jag har översatt det från tyska.
    Direkt länk!
    http://www.myazbox.de/wiki//index.ph...tzwerklaufwerk

    Har inte hunnit pröva än.

    Inspelning till nätverksenhet
    Från MyAzbox Wiki
    Hoppa till: Navigering, Sök

    Det är för närvarande inte möjligt att direkt spela in på en nätverksenhet.

    Inspelning på en nätverksenhet är endast möjlig på Elite via ett USB-minne eller en USB-hårddisk. I Premium och Premium Plus är också på den interna hårddisken.

    För att utföra värd på en nätverksenhet är det nödvändigt att montera denna nätverksenhet till externa media. En direkt montera till DOM inte lyckas. Den direkta montering av inspelningen mappen inte producerar därför de önskade resultaten.


    I följande exempel på inspelningen mapp i nätverket på ett USB-minne, som är ansluten till USB1 monterade.

    Förkunskaper:

    - Det finns en TelnetAnslutning till Z-boxen.

    - Dela en mapp har skapats på en PC eller NAS.

    - Ett USB-minne är anslutet till USB1.
    NFS-montering kommandot

    mount / dev / sda / DATA/usb1
    mount-t nfs-o nolock, rsize = 8192, wsize = 8192 "IP-adressen för PC / NAS: / resursnamn / DATA/usb1

    För mer information om NFS under NFS-monteringar.
    Kommandot mount med CIFS

    mount / dev / sda / DATA/usb1
    mount.cifs / / IP-adressen för PC / NAS "/ resursnamn /-o DATA/usb1 dom = CW, user = ANVÄNDARE, passera = LÖSENORD

    För mer information, besök CIFS SMB fästen.



    Efter inmatning av kommandon genom berget Telnet bör vara en länk mellan Az-Box och nätverksenhet och värden på nätverksenheten är möjlig.

    Som NFS-monteringar mycket snabbare än SMB fästen Det rekommenderas att använda för inspelning NFS monteringar.

    Men även med NFS-monteringar kan uppstå vid fotografering i HD-kvalitet över nätverket till pixel fel.


    Det är möjligt via fasta fästen Plugin eller via Start Script inrättas.


    Anmärkning:

    Efter en omstart måste du trycka på menyknappen två gånger så att du kan aktivera inspelning och timeshift.
    Dreambox 7020 newcs_1.50 mgcamd_1.28

  8. #58
    Har precis fått mitt nya QNAP NAS med NFS-stöd, och vill naturligtvis ha mina inspelningar från min Premium+ där.

    Ska jag tolka föregående inlägg som att det inte är möjligt? Bara på nätverksmonterad USB-sticka?

    Är inte det lite B?
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

  9. #59
    Seniormedlem wbas avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Tackad
    2 gånger
    som jag förstår det så mountar du usb stickan och sökvägen till den är till din NAS. Alltså du simulerar att du spelar in på stickan men istället sker inspelningen mot Nasen. Har inte hunnit testa detta ännu eftersom jag håller på att flytta och tiden räcker tyvärr inte till för att leka.
    Hör av dig om du får det att fungera.
    Dreambox 7020 newcs_1.50 mgcamd_1.28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss