Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Azbox Elite c*mhem inget TV mode

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Sluta lyssna på tanten, det leder bara till att du rör ihop begreppen.

    För att se de ANALOGA sändningarna behövs en analog tuner. Typ den som finns i en tv eller video. Anslut kabeln till tvn igen så kommer allt att lösa sig.
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

  2. #12
    Ja, det blir nog så att jag kör som tidigare.

    Men är det denna jag egentligen skulle ha haft.
    http://elektronikgruvan.se/product_i...oducts_id=1299
    Mvh.
    Ranchn


    :rockon:
    Thor 0,8W. Bahnhof 100/100. D-link DIR-655. AzBox Elite. Netgear STORA. LG 50PQ2000.

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Alla tuners till AzBox är DIGITALA.
    "AZ-Tuner DVB-C,premium"
    DVB = Digital Video Broadcasting
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

  4. #14
    Hej, har ett liknande problem med min nya azbox premium HD C, när jag fick den så uppgraderade jag till den senaste firmwaren och allt gick som smort, när jag bootade om boxen så tog det lite väl lång tid och sedan fick jag samma error message : Fail to receive data error=-1
    efter det så är jag utelåst från settings och default password fungerar inte.
    provade byta plats på tunern från den innre kort platsen till den längs bak. efter det så kan jag ställa in saker igen , men då står det att det är en DVB-T tuner och inte en C tuner.

    någon som har en aning om vad som händer här ?

    hoppas jag postade rätt nu, tyckte inte det fanns anledning att starta en ny tråd då problemet var liknande...

  5. #15
    löst det...
    var i kontakt med forumet på azbox.com, där sa dom att av någon anledning så har företaget jag köpt min box av tagit ut DVB-S2 tunern och DVB-C tunern och satt i en DVB-C2, vilket egentligen är en terrestial, i boxen.

    mailat företaget , inväntar svar...

Liknande ämnen

  1. Azbox Elite DVB-T signalproblem!
    Av sn4k3r i forum AzBox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-03, 22:20
  2. Köpa en AZbox Elite
    Av PatricF i forum AzBox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-10-28, 19:13
  3. AzBox HD Elite, Nybörjare..
    Av Millee i forum AzBox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-05-20, 13:54
  4. IPTV via AzBox Elite
    Av ranchn i forum AzBox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-12, 07:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss