Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Scrambled - lite då och då

  1. #1

    Scrambled - lite då och då

    Jag får Scrambled lite då och då med min Premium+ med 2 DVB-C tuners under mitt TV-tittande, vilket är riktigt irriterande. Även om det kommer lite oregelbundet, så händer det ca var 5:e minut.

    Ibland löser det sig genom att starta om mgcamd, men inte alltid. Det uppstår även ofta i samband med kanalbyte.

    Jag har provat olika firmwares och versioner av Mgcamd, men med samma dåliga resultat.

    Jag har också en Dreambox 500C, och den avkodar utan problem. Det känns alltså som att problemet är lokaliserat till AZbox snarare än mitt nätverk.

    Fråga 1: Finns det någon annan med samma problem där ute?

    Fråga 2: Kan man optimera inställningarna på boxen något sätt genom t.ex. prioritering i konfigurationsfiler

    Fråga 3: Finns det fler klienter än mgcamd (men av samma typ) som jag kan köra parallellt? - så att om mgcamd inte klarar av avkodningen så griper den andra in?
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

  2. #2
    Jag surfade faktiskt in hit nu för att ställa samma fråga.

    Jag har en Elite DVB-S2 och jag har samma problem...

    Jag använder inställningar enligt
    http://www.comhit.net/showthread.php?t=26717

    Canal Digital [E, P, P+] (2010-03-03)
    Utbud: Hela
    Extern kortläsare
    Plugin: MultiXCas
    Addon: MGCamd


    Egentligen skulle jag vilja använda den interna kortläsaren, men då får jag Scrambled hela tiden.

    Vad kan detta beror på tro. Detta kan väl knappast bero på mottagningen.... eller?
    Det är nämligen så att jag har en tall som jag "tror" kan vara i vägen för parabolen.
    Tallen står inte direkt framför parabolen, utan lite till höger/väster om den (sett bakifrån) Att man ska fri sikt framföre parabolen vet jag, men hur mycket fri sikt från sidorna måste man ha?
    Mvh.
    Ranchn


    :rockon:
    Thor 0,8W. Bahnhof 100/100. D-link DIR-655. AzBox Elite. Netgear STORA. LG 50PQ2000.

  3. #3
    Seniormedlem wbas avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Tackad
    2 gånger
    Jag har en azbox elite HD DVB-S2 och det är inga som helst problem. Inga scrambled.
    Svårt att säga vad det kan vara.
    Jag kör Firmware 0.9.4690
    Ubuntu server med newcs1.67
    laddat ner mgcamd 1.35 samt config 1.34 från plugin via azboxen
    Har dessa rader i newcamd.list
    CWS_KEEPALIVE = 300
    CWS_INCOMING_PORT = 21000

    Jag antar att du har olika användarnamn på azboxen och 500c annars blir det krock.
    Dreambox 7020 newcs_1.50 mgcamd_1.28

  4. #4
    Jag hade inte CWS_KEEPALIVE = 300 med alls.
    Och min CWS_INCOMING_PORT = 12000.

    Kan det vara problemet? Får testa.

    Som rookie har jag ingen aning om vad CWS_INCOMING_PORT egentligen betyder. Jag googlade lite på det, och kan konstatera att 21000 är vanligast, men 12000 förekommer oxå.

    Ja, jag har olika användarnamn.
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

  5. #5
    Lade till CWS_KEEPALIVE = 300 och det ser lovande ut!!! Inte ett "Scrambled" på över en halvtimme. Nytt personligt rekord!

    wba: Du är en potentiell hjälte!
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

  6. #6
    Gäller samma för en Azbox premium+?

  7. #7
    Skulle tror det iom att tobbelobbe69 verkar ha just en premium+ enligt hans signatur

  8. #8
    Seniormedlem wbas avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Tackad
    2 gånger
    CWS_KEEPALIVE = 300
    CWS_INCOMING_PORT = 21000

    Som jag förstår så betyder den raden att upprätthåller kontakten med routern.
    Routern kan döda oanvända TCP anslutningar efter en viss tids idle läge. Man kan prova att laborera med tiden en del routrar dödar anslutningen tidigare. Det här gäller alla som kör mgcamd.
    Jag har samma inställning på min 7020 också!
    Dreambox 7020 newcs_1.50 mgcamd_1.28

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Loony Visa inlägg
    Skulle tror det iom att tobbelobbe69 verkar ha just en premium+ enligt hans signatur

    Stämmer!
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

  10. #10
    Har testat mgcamd 1.35 men ibland fungerar inte inspelningen. Någon som har eller vet vad det kan bero på. Har Premium+ och kör mot Newcs 1.62.

Liknande ämnen

  1. "Scrambled" vid kanalbyte
    Av tobbelobbe69 i forum AzBox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-20, 19:17
  2. service not available or scrambled
    Av mr_richard i forum DGStation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-10, 10:10
  3. lite Canal Digital + lite Viasat?
    Av NiQ i forum Canal Digital
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2004-10-15, 18:23
  4. lite hjölp med titan kortet saknar lite bit info
    Av lacrits68 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-05, 17:48
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-07, 18:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss