Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 25

Ämne: AzBox Bugglista

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av na96gen Visa inlägg
    Modell: AzBox HD Premium Plus with a disk (Western Digital 1,0TB 64MB WD10EARS-00Y5B1)
    Serienummer: TD0088-099-001317
    Tunerkonfiguration: DVB-C/DVB-C (Loop-through)
    Firmware: 0.9.4829
    Modul: TV (inspelning)
    Bugg:
    Väljer att spela in ett program antingen via Program Guiden -> Record eller record knappen på fjärren på en fri kanal, TV4 (distributor: ComHem). Tittar vidare på annan kanal.
    Väljer jag att byta kanal direkt går det men om jag inte gör det direkt utan vill det efter en stund har hela boxen hängt sig. Slutar med att man måste boota om den på knappen.
    Inspelningen går att titta på om man kollar vidare på samma kanal, har man bytt så är allt bara svart.
    +1. Händer samma sak för mig.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    59
    Tackad
    1 gånger
    Modell: AzBox HD Premium +
    Serienummer: TD0088-099-001318
    Tunerkonfiguration: DVB-S2/DVB-S2
    Firmware: 0.9.4829

    Bugg:
    Vet ej om dessa kan klassas som buggar, men de är vansinnigt irriterande!
    "Scramble" kommer upp i bild vid typ vart 3:e kanalbyte.

    Boxen är väldigt, väldigt seg!!! Viktigaste buggen!!!

    EPG funktionen som Dreambox har i kanallistan hade också som en smäck!

  3. #13

    Undertext syns ej i inspelade program

    Modell: AzBox HD Premium Plus with a disk (Western Digital 1,0TB 64MB WD10EARS-00Y5B1)
    Serienummer: TD0088-099-001320
    Tunerkonfiguration: DVB-C/DVB-C (Loop-through)
    Firmware: 0.9.4890
    Modul: Mediaspelare
    Bugg:
    Spelar in ett program från TV1000.
    När jag spelar upp det i boxen syns ingen undertext.
    Väljer röda knappen på fjärrkontrollen. Den säger "no subtitels".
    Får alltså ingen undertext.
    Flyttar över filen (3,5 GB) till datorn och tittar med VLC. Där kan jag välja Swedish subtitel, som funkar.

  4. #14

    Undertext i inspelat program går mycket snabbare än filmen

    Modell: AzBox HD Premium Plus with a disk (Western Digital 1,0TB 64MB WD10EARS-00Y5B1)
    Serienummer: TD0088-099-001320
    Tunerkonfiguration: DVB-C/DVB-C (Loop-through)
    Firmware: 0.9.4890
    Modul: Inspelaren
    Bugg:
    Spelar in ett program från TV4 Science Fiction.
    Vi uppspelning i boxen går undertexterna flera gånger fortare än filmen så den blir totalt osynkad. Sedan försvinner undertexterna efter några minuter.
    Vid uppspelning av filen i dator (VLC) går undertexterna normalt. Även om några repliker här och där verkar vara borta.

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Modell: AzBox HD Elite,

    Tunerkonfiguration: S2
    Firmware: 0.9.4829
    Modul: TV, MediaPlayer, YouTube, ...
    Bugg: DISEqC 1.1 finns med på bild i instruktionsboken och det finns i LNB-menyn. Vill inte fungera med THOR, SIRIUS, ASTRA 19, 23 och 28. (THOR plats 1, SIRIUS plats 2, Sedan 19, 23 och 28 på plats 3 till 5)

    Tar jag bort SIRIUS och kopplar DISEqC 1.0 fungerar det alldeles utmärkt. DISEqC 1.1-switch från SPAUN.

    Mågon som har lyckats få DISEqC 1.1 att fungera?

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av Lgte Visa inlägg
    Modell: AzBox HD Premium Plus with a disk (Western Digital 1,0TB 64MB WD10EARS-00Y5B1)
    Serienummer: TD0088-099-001320
    Tunerkonfiguration: DVB-C/DVB-C (Loop-through)
    Firmware: 0.9.4829
    Modul: Mediaspelare
    Bugg:
    Spelar in ett program från TV1000.
    När jag spelar upp det i boxen syns ingen undertext.
    Väljer röda knappen på fjärrkontrollen. Den säger "no subtitels".
    Får alltså ingen undertext.
    Flyttar över filen (3,5 GB) till datorn och tittar med VLC. Där kan jag välja Swedish subtitel, som funkar.
    +1. Har oxå verifierat med VLC.
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

  7. #17

    Undertexter out of sync med Timeshift

    Modell: AzBox HD Premium Plus with a disk (Western Digital 320GB, WD3200AAKS)
    Serienummer: TD0088-099-001316
    Tunerkonfiguration: DVB-C/DVB-C (Loop-through)
    Firmware: 0.9.4890
    Modul: Time shift
    Bugg:
    Väljer att pausa ett program med undertexter (Canal+, TV1000, Viasat History mfl.). När jag sätter igång uppspelningen igen är undertexterna inte synkade med uppspelningen. Undertexterna går väsentligt fortare än uppspelningen.
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Vid användning av "Browsern" går det inte att skriva in URLer som m.tv.nu eller sydsvenskan.se då boxen antar att det alltid skall vara www framför alla URL. Det gör att sidorna inte kan laddas och att mottagarna ger ett felmeddelande om att fel URL har angetts.

    Skulle kunna ha två rader, en dår boxen automatiskt skall lägga till www varje gång och en där den inte skall göra det.

    Vill använda "Browsern" som ett TV-program och ha en TV-guide som startsida .

  9. #19
    Efter senaste uppdateringen har jag problem med följande

    1. Undertexter fungerar inte vid inspelning på canal+ kanaler. På hd kanaler känns det som att texter försvinner men för det mesta finns det text vid inspelning på HD kanaler.

    2. Avbrutna inspelningar. Vid inspelning på en kanal och när man zappar till andra kanaler så stoppas ofta den inspelning som pågår.

    3. Boxen blir ofta "seg" om den varit igång en längre tid detta gäller bl a om man tittar på discovery world och pga detta så får man flera dagars EPG. Men oavsett så hänger boxen om man inte startar om den varje dag.

    4. Fläktljud. Har man premium+ så vet man precis vad jag menar

    5.Tittar man på HD kanaler så fryser bilden ibland bara någon sekund men nog så irriterande.

    6. Inspelningar pågår inte lāngre under den exakta programtiden när jag gör inspelningar med senaste fw så blir alltid inspelningar 1 tim. Detta gör att man alltid får en varning om man sätter 2 inspelningar på 2 program som ligger efter varandra i tid.

    7. Utan usb minne i usb porten fungerar inte EPG data vid inspelning. T ex om man använder rec knappen så får man verifying EPG data och inspelnngen namnges efter programmeta titel, utan usb minne fungerar inte detta för mig.

    Jag har en Premium+ med 1TB WD disk konfigurerad som SATA1

    Bekrāfta gärna om ni har samma problem eller inte. Letade efter en "bugglista" här men hittade ingen.

    Detta är vad jag kommer på nu de flesta problemen har jag haft sedan premium+ kom ut.

  10. #20
    Medlem Tigriss avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Ort
    Sweden, Malmö
    Inlägg
    30
    Citat Ursprungligen postat av Lgte Visa inlägg
    Modell: AzBox HD Premium Plus with a disk (Western Digital 1,0TB 64MB WD10EARS-00Y5B1)
    Serienummer: TD0088-099-001320
    Tunerkonfiguration: DVB-C/DVB-C (Loop-through)
    Firmware: 0.9.4829
    Modul: TV
    Bugg:
    Helt plötsligt slutar undertexter att fungera efter kanalbyte. Provar med flera olika kanaler, såväl kodade som okodade, men får det inte att fungera. Startar om boxen, sen funkar det igen.
    +1 från mig

Liknande ämnen

  1. FAQ: AzBox
    Av hannhimhe i forum AzBox
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2013-01-15, 18:23
  2. HD hackar på Azbox?
    Av atlas776 i forum AzBox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-07-07, 17:46
  3. Azbox bugglista
    Av dennisl i forum AzBox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-01, 15:18
  4. Inställning i AZbox
    Av Granke i forum AzBox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-13, 13:09
  5. Azbox
    Av vic20 i forum AzBox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-21, 01:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss