Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 25

Ämne: AzBox Bugglista

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger

    AzBox Bugglista

    Då var det dags för svenskarna att göra sitt för att få ordning på AzBoxarna. En fundamental brist är att det (i stort) bara är OpenSat som utvecklar mjukvaran så vi får göra det bästa av situationen.

    Mall för buggrapport
    Modell: AzBox HD Elite, Premium, Premium Plus, Home Media Player
    Serienummer: TD0000-111-111111
    Tunerkonfiguration: S2/S2, S2/T, T/C, ...
    Firmware: 0.9.4785
    Modul: TV, MediaPlayer, YouTube, ...
    Bugg: Skriv inte en roman. Skriv inte one-liners. Håll det sakligt, detaljerat och på en lämplig nivå. Jag tänkte att vi håller till svenska så kan forumets målgrupp följa med oavsett engelskakunskaper. Vill ni absolut skriva på engelska tänker jag inte klaga. Det besparar mig arbetet med att översätta.

    Håll er till en bugg per inlägg. Det blir bara förvirrande om någon annan skriver "+1" på ett inlägg som tar upp fem buggar.

    Vad gäller mjukvara kommer jag inte att skicka vidare rapporter som gäller mjukvaror äldre än den som finns publicerad vi varje givet tillfälle. De är inte arkeologer. Däremot vet jag att de gärna tar emot referenser till tidigare mjukvaror om felet INTE fanns där.

    En bugg ska bekräftas en minst en annan person här för att den ska få åka med till Portugal. "+1" duger gott som bekräftelse.

    Så, då kör vi. Har jag missat något? De närmaste dagarna har jag något begränsat med tid för att sammanställa och rensa i tråden men det kommer så skriv på.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Där hittade jag en bugg i mallen.

    Tillbehör som hårddiskar skall anges på följande vis:
    Western Digital 640GB 32MB WD6400AADS

    Namn på hårddisken är inte lika viktigt som modellbeteckningen som i detta fall är WD6400AADS.

    Carry on.
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

  3. #3
    Modell: AzBox HD Premium Plus with a disk (Western Digital 1,0TB 64MB WD10EARS-00Y5B1)
    Serienummer: TD0088-099-001317
    Tunerkonfiguration: DVB-C/DVB-C (Loop-through)
    Firmware: 0.9.4829
    Modul: TV (inspelning)
    Bugg:
    Väljer att spela in ett program mha EPG via Program Guiden på kanal SVT1 (distributor: ComHem). Tittar vidare på samma kanal
    Inspelningen startar på utsatt tid. Stoppar dock inte i tid, inte ens efter 30 minuter. Går in i Detail Menu och väljer Stop recordning.
    Boxen slutar svara på kommandon, rebootar sig själv efter 30 sekunder.
    När jag sedan spelar upp det nyss inspelade programmet hackar det betydligt både pixlar och ljud. Går inte att titta på det..

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av na96gen Visa inlägg
    Modell: AzBox HD Premium Plus with a disk (Western Digital 1,0TB 64MB WD10EARS-00Y5B1)
    Serienummer: TD0088-099-001317
    Tunerkonfiguration: DVB-C/DVB-C (Loop-through)
    Firmware: 0.9.4829
    Modul: TV (inspelning)
    Bugg:
    Väljer att spela in ett program mha EPG via Program Guiden på kanal SVT1 (distributor: ComHem). Tittar vidare på samma kanal
    Inspelningen startar på utsatt tid. Stoppar dock inte i tid, inte ens efter 30 minuter. Går in i Detail Menu och väljer Stop recordning.
    Boxen slutar svara på kommandon, rebootar sig själv efter 30 sekunder.
    När jag sedan spelar upp det nyss inspelade programmet hackar det betydligt både pixlar och ljud. Går inte att titta på det..
    +1 (med samma konfig förutom annan HDD)

    EDIT: Detta har löst sig för mig, men ovanstående bugg kvarstår. Efter det att jag bytte ut min Western Digital 1,0TB (Caviar Green) mot en mindre 320GB Western Digital (Caviar Blue) kan jag spela in - både direkt och via timer. Man kan tänka sig att vissa hårddisktyper och speciellt de större ger problem med inspelning. Och den av AZbox kommunicerade begränsningen på 1TB + det faktum att man ska ställa om från SATA2 till SATA är ju ett tecken på att hårddiskhanteringen inte riktigt lirar som den ska.
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

  5. #5
    Modell: AzBox HD Premium Plus with a disk (Western Digital 1,0TB 64MB WD10EARS-00Y5B1)
    Serienummer: TD0088-099-001317
    Tunerkonfiguration: DVB-C/DVB-C (Loop-through)
    Firmware: 0.9.4829
    Modul: TV (inspelning)
    Bugg:
    Väljer att spela in ett program mha EPG via Program Guiden på kanal MTV (distributor: ComHem). Tittar vidare på annan kanal SVT2
    Inspelningen startar på utsatt tid. Denna gång stoppar den inspelningen av sig själv.
    När jag sedan spelar upp det nyss inspelade programmet syns ingenting, svart bild och inget ljud.

  6. #6

    No signal

    Modell: AzBox HD Premium Plus with a disk (Western Digital 1,0TB 64MB WD10EARS-00Y5B1)
    Serienummer: TD0088-099-001320
    Tunerkonfiguration: DVB-C/DVB-C (Loop-through)
    Firmware: 0.9.4829
    Modul: TV
    Bugg:
    Slår igång boxen från sleep-läge. Tittar på några kanaler. Helt plötsligt när jag byter till en kanal (kanal 9, Comhem) så blir det "No signal". Provar att byta till flera olika kanaler, både kodade och okodade. Får bara "no signal".
    Startar om. Sen fungerar alla kanaler.

  7. #7

    Undertexter slutar fungera

    Modell: AzBox HD Premium Plus with a disk (Western Digital 1,0TB 64MB WD10EARS-00Y5B1)
    Serienummer: TD0088-099-001320
    Tunerkonfiguration: DVB-C/DVB-C (Loop-through)
    Firmware: 0.9.4829
    Modul: TV
    Bugg:
    Helt plötsligt slutar undertexter att fungera efter kanalbyte. Provar med flera olika kanaler, såväl kodade som okodade, men får det inte att fungera. Startar om boxen, sen funkar det igen.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Lgte Visa inlägg
    Modell: AzBox HD Premium Plus with a disk (Western Digital 1,0TB 64MB WD10EARS-00Y5B1)
    Serienummer: TD0088-099-001320
    Tunerkonfiguration: DVB-C/DVB-C (Loop-through)
    Firmware: 0.9.4829
    Modul: TV
    Bugg:
    Slår igång boxen från sleep-läge. Tittar på några kanaler. Helt plötsligt när jag byter till en kanal (kanal 9, Comhem) så blir det "No signal". Provar att byta till flera olika kanaler, både kodade och okodade. Får bara "no signal".
    Startar om. Sen fungerar alla kanaler.
    +1 från mig

  9. #9

    Snabb inspelning

    Modell: AzBox HD Premium Plus with a disk (Western Digital 1,0TB 64MB WD10EARS-00Y5B1)
    Serienummer: TD0088-099-001317
    Tunerkonfiguration: DVB-C/DVB-C (Loop-through)
    Firmware: 0.9.4829
    Modul: TV (inspelning)
    Bugg:
    Väljer att spela in ett program antingen via Program Guiden -> Record eller record knappen på fjärren på en fri kanal, TV4 (distributor: ComHem). Tittar vidare på annan kanal.
    Väljer jag att byta kanal direkt går det men om jag inte gör det direkt utan vill det efter en stund har hela boxen hängt sig. Slutar med att man måste boota om den på knappen.
    Inspelningen går att titta på om man kollar vidare på samma kanal, har man bytt så är allt bara svart.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Lgte Visa inlägg
    Modell: AzBox HD Premium Plus with a disk (Western Digital 1,0TB 64MB WD10EARS-00Y5B1)
    Serienummer: TD0088-099-001320
    Tunerkonfiguration: DVB-C/DVB-C (Loop-through)
    Firmware: 0.9.4829
    Modul: TV
    Bugg:
    Slår igång boxen från sleep-läge. Tittar på några kanaler. Helt plötsligt när jag byter till en kanal (kanal 9, Comhem) så blir det "No signal". Provar att byta till flera olika kanaler, både kodade och okodade. Får bara "no signal".
    Startar om. Sen fungerar alla kanaler.
    +1. Händer med jämna mellanrum.
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

Liknande ämnen

  1. FAQ: AzBox
    Av hannhimhe i forum AzBox
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2013-01-15, 18:23
  2. HD hackar på Azbox?
    Av atlas776 i forum AzBox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-07-07, 17:46
  3. Azbox bugglista
    Av dennisl i forum AzBox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-01, 15:18
  4. Inställning i AZbox
    Av Granke i forum AzBox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-13, 13:09
  5. Azbox
    Av vic20 i forum AzBox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-21, 01:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss