Sidan 1 av 12 12311 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 115

Ämne: Pairing Canal Digital

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger

    Pairing Canal Digital

    Det pratas mycket om att Canal Digital "ska", "arbetar på", "tar fram ny teknik" för att paira sina HD-kanaler.

    Ni som skrivit så här på forumet, var har ni fått den informationen ifrån? Det står ju inte direkt på deras hemsida. Har ni pratat med deras support?
    Känns som det pratats om i flera år om att de "ska" paira sina kanaler, men fortfarande har ingenting hänt.

    Ni som har information om detta, när i framtiden? Juli -10? Juli -11? Aldrig?
    Nu har jag införskaffat mig en DM800-S2 och tänkte fixa Canal Digital-abbonemang för HD-kanalernas skull i stugan. Men om de pairar HD-kanalerna vettefan om jag skaffar HD-utbudet utan istället håller mig till ett lånekort från dem för att se de vanliga svenssonkanalerna.

    Tacksam för svar från er som med säkerhet vet. :-)

  2. #2
    Misstänker det kommer ske till Fotbolls-VM. Men nu när de tappat Premier League och antagligen är desperata efter kunder är det inte säkert det kommer inom kort då fler missnöjda kunder är det sista de behöver just nu.

  3. #3
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jhunden Visa inlägg
    Det pratas mycket om att Canal Digital "ska", "arbetar på", "tar fram ny teknik" för att paira sina HD-kanaler.

    Ni som skrivit så här på forumet, var har ni fått den informationen ifrån? Det står ju inte direkt på deras hemsida. Har ni pratat med deras support?
    Känns som det pratats om i flera år om att de "ska" paira sina kanaler, men fortfarande har ingenting hänt.

    Ni som har information om detta, när i framtiden? Juli -10? Juli -11? Aldrig?
    Nu har jag införskaffat mig en DM800-S2 och tänkte fixa Canal Digital-abbonemang för HD-kanalernas skull i stugan. Men om de pairar HD-kanalerna vettefan om jag skaffar HD-utbudet utan istället håller mig till ett lånekort från dem för att se de vanliga svenssonkanalerna.

    Tacksam för svar från er som med säkerhet vet. :-)
    Det enda jag kan säga med säkerhet är att allt du får läsa om detta är rykten och spekulationer.

    Jag tror också att de kommer att paira sina HD kanaler så småningom på samma sätt som Viasat, när detta kommer att ske är det garanterat ingen som vet som inte är ordentligt insatt i företaget. Supporten har knappast koll.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Det enda jag kan säga med säkerhet är att allt du får läsa om detta är rykten och spekulationer.

    Jag tror också att de kommer att paira sina HD kanaler så småningom på samma sätt som Viasat, när detta kommer att ske är det garanterat ingen som vet som inte är ordentligt insatt i företaget. Supporten har knappast koll.
    Tack! Och när man ser på CanalDigitals hemsida att de går ut med information "För att kunna se på HD-kanalerna behöver du en av CanalDigital godkänd digitaltvbox". Ja, då kan man kanske börja ana ugglor i mossen :-)

  5. #5
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jhunden Visa inlägg
    Tack! Och när man ser på CanalDigitals hemsida att de går ut med information "För att kunna se på HD-kanalerna behöver du en av CanalDigital godkänd digitaltvbox". Ja, då kan man kanske börja ana ugglor i mossen :-)
    Undrar just om det inte står så redan nu?
    Jag tror inte att du får stoppa i kortet på en box som inte är godkänd av CD i dagens läge, det torde vara avtalsbrott.

  6. #6
    Precis som sleddog säger så är det nog så. Så, för alla som inte använder CD orginalbox är det bara å njuta så länge det går! De kan ju heller inte börja spontanpaira sina kort och boxar, eftersom att de då måste byta ut sina äldre som jag förstått det.

  7. #7
    Donator
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    217
    Tackad
    2 gånger
    Enligt CD så lämnar dom ingen garanti & Funktion på deras HD kanaler om man inte har deras HD box. Så deras HD box står i gillestugan nu och används inte..
    Man måste tydligen betala en depositionsavgift på ca 800kr för att kunna se de FRIA kanalerna..

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Bara HD kanalerna som kommer pairas då de väl sker och deras HD boxar stöder redan det och finns redan CA moduler för deras pairing.
    Inga boxar eller kort kommer behöva bytas ut eftersom CD redan kör med Conax CAS7 och chipset pairingen är bara en av alla options man kan aktivera i det.
    Så det finns inga tekniska hinder att aktivera det redan idag.

    http://www.hansa-electronic.com/cams.asp#pairing-CD

    Stora frågan är om dom nöjer sig med CI eller om dom kommer kräva CI+ som jag tror.
    Isf kommer ingen av dagens boxar att fungera med CA modulerna.
    Nöjer dom sig med CI så kommer valfri box med CI plats fortfarande att fungera.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
    Bara HD kanalerna som kommer pairas då de väl sker och deras HD boxar stöder redan det och finns redan CA moduler för deras pairing.
    Inga boxar eller kort kommer behöva bytas ut eftersom CD redan kör med Conax CAS7 och chipset pairingen är bara en av alla options man kan aktivera i det.
    Så det finns inga tekniska hinder att aktivera det redan idag.

    http://www.hansa-electronic.com/cams.asp#pairing-CD

    Stora frågan är om dom nöjer sig med CI eller om dom kommer kräva CI+ som jag tror.
    Isf kommer ingen av dagens boxar att fungera med CA modulerna.
    Nöjer dom sig med CI så kommer valfri box med CI plats fortfarande att fungera.
    Om jag läser det du säger så är pairing EJ aktiverad idag på någon kanal. Men som det pratats om så länge - det kommer att ske. Dock vet man inte när.

    Om jag imorgon ringer och säger "Hej, jag är inte kund hos er, men jag vill köpa ert värstingpaket med alla hd-kanaler. HD-box och parabol har jag redan, så jag behöver bara ett kort från er.".

    Vad borde svaret bli då?

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Med tanke på att du får tala med random jöns på kundtjänsten som har fått genomlida internutbildning blir svaret antagligen en blandning av sanning, halvsanningar och rent hittepå.
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

Liknande ämnen

  1. Canal Digital med Canal+ multiab
    Av thomasiby i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 16:24
  2. Dolby Digital på Canal Digital?
    Av qbjorn i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 13:40
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 10:59
  4. canal digital hyr box analog eller digital?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:37
  5. Canal digital
    Av Jojje_115 i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-03, 09:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss