Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Asrock + Linux som HTPC

  1. #1

    Asrock + Linux som HTPC

    Tjenare, Jag har en ASrock ION som jag använder som mediacenter. Den kan allt förutom TV, vilket jag tycker det skulle vara trevligt om den skulle klara?

    Någon som kör denna setupen: Ubuntu 10.04 XBMC och något vettigt tvkort som klarar 720p. Alternativet är att köpa en DM800 men skulle tycka det var trevligt med all funktionalitet i samma burk

  2. #2
    Hej!

    Jag rekommenderar dig att ta en titt på yaVDR (http://www.yavdr.org/). Där har du både XBMC (pvr-testing2) och VDR i samma distro. Den är lätt att grundinstallera, men det är en del pill att fixa igång softCAM:s etc.

    Jag kör en Asrock ION HT330 med två stycken TeVii S660 (DVB-S2) samt ett DVB-T kort (Pinnacle) via USB och den funkar utmärkt för både film och TV.
    Dreambox 800HD | OpenPLi 2.1 | Smartreader+ med CanalDigital (Sat)
    AsRock ION 330HT + 1* TeVii S660 | openElec 1.02 + TVHeadend

  3. #3
    Jag skulle rekomendera XBMC-PVR med TVHeadEnd som backend. Helt klart det bästa imho

Liknande ämnen

  1. Asrock ion 330
    Av Domi i forum HTPC
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-18, 18:55
  2. Linux HTPC?
    Av atomized i forum HTPC
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-08-12, 21:28
  3. HTPC med Debian Linux + VDR + SC m.m.
    Av mami i forum Guider
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-11, 15:32
  4. PCI DVB-S FTA HTPC
    Av giggelito i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-08-06, 15:30
  5. DVB / Htpc
    Av sprawl i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-11-17, 10:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss