Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Boxers HD-kanaler i Azbox

  1. #1

    Boxers HD-kanaler i Azbox

    Kommer vi med Azbox få in boxers hd-kanaler som går igång den 1a november? Vad jag kan läsa mej till så är väl Azboxen DVB-T2 ready (?) men när jag läser i andra trådar som snuddar vid ämnet så verkar det som att den inte är det?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Tunern i AzBox är DVB-T inte DVB-T2. Samma sak med IpBox (CubeRevo och allt vad de kallas), Dreambox och så vidare. Tuner kommer...kanske...någon gång.
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

  3. #3
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Vad jag hört är det väl bara Sverige än så länge som kommer att använda sig av DVB-T2 teknik, sant eller falsk?

    För är det så så är jag svår på att någon av dessa tillverkare kommer att tillverka en T2 tuner. Sen är ju problem 2 också, du måste ha rätt AES nyckel i oscam för att koda av HD-kanaler på boxers nya system, frågan är när/om/hur det kommer info om det...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Deas Visa inlägg
    Vad jag hört är det väl bara Sverige än så länge som kommer att använda sig av DVB-T2 teknik, sant eller falsk?
    Falskt, England kommer också använda T2.

  5. #5
    razorx
    Gäst
    Det kanske dom kommer men vilken provider och hur stor är maknaden för terrestial där?

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Storbritannien, Italien och Sverige. Det var ett tag sedan jag läste om de andra länderna så jag vet inte i vilken utsträckning det sänds DVB-T2.
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2008
    Inlägg
    129
    Tackad
    5 gånger
    Hej

    Jag satte in en USB DVB-T HD mottagare i min DM800 och gjorde en kanalsökning och fick fram en HD kanal och där stod de , "KAN DU SE DENNA KANAL HAR DU EN BOXER HD MOTTAGARE" ??

    Nu bor jag där de inte sänder hd kanaler ännu, kanske bara denna testkanal?

    Så det borde gå att köra USB mottagare tills plug in mottagarna kommer ut?

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av penta77 Visa inlägg
    Hej

    Jag satte in en USB DVB-T HD mottagare i min DM800 och gjorde en kanalsökning och fick fram en HD kanal och där stod de , "KAN DU SE DENNA KANAL HAR DU EN BOXER HD MOTTAGARE" ??

    Nu bor jag där de inte sänder hd kanaler ännu, kanske bara denna testkanal?

    Så det borde gå att köra USB mottagare tills plug in mottagarna kommer ut?
    Var detta nyligen eller innan SVT gick över till DVB-T2?

  9. #9
    Finns det någon fungerande usb DVB-T2 tuner till Azboxen? Någon som testat?

  10. #10
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Citat Ursprungligen postat av penta77 Visa inlägg
    Hej

    Jag satte in en USB DVB-T HD mottagare i min DM800 och gjorde en kanalsökning och fick fram en HD kanal och där stod de , "KAN DU SE DENNA KANAL HAR DU EN BOXER HD MOTTAGARE" ??

    Nu bor jag där de inte sänder hd kanaler ännu, kanske bara denna testkanal?

    Så det borde gå att köra USB mottagare tills plug in mottagarna kommer ut?
    Om du läst riktigt vad där stod så hade du sett att det även stod att det var att din box fungerade med MPEG4 utsändning, inte att den klarade av hdtv kanalerna via DVB-T2... Jag har själv en DM800HD med DVB-T mottagare och jag hittade också dessa kanalerna, men när boxer går över till T2 så är det bye bye med dom igen...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Liknande ämnen

  1. What is Boxers Provider ID?
    Av TJMacGyver i forum Boxer
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 14:45
  2. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2005-11-13, 21:17
  3. Boxers nya hemsida
    Av markusla i forum Boxer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-05, 15:49
  4. [LÖST] Boxers framtidsplaner..
    Av ztocko i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-20, 13:45

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss